Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:27:27 GMT

تولید روزانه 10 هزار لیتر محلول ضوعفونی کننده در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۴۹۹

تولید روزانه 10 هزار لیتر محلول ضوعفونی کننده در شیراز

جانشین معاون غذا و دارو و مدیر کل دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولید روزانه 10 هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در شیراز با مجوز این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، درپی بازدید روح الله نجابت منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از روند خط تولید محلول ضد عفونی به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز،جانشین معاون غذا و دارو و مدیر کل دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهدی خسروی با بیان اینکه پیشگیری مهم ترین اصل در شرایط فعلی است، اظهارداشت: با توجه به کمبود مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل در شیراز، مجوزی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به چندین شرکت‌ برای تولید مواد ضدعفونی کننده صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دانشکده داروسازی نیز بخشی از تولید مواد ضدعفونی کننده را برعهده گرفته است، افزود: روزانه 10 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در حال تولید است که البته برای تولید با کمبود الکل مواجه هستیم و مذاکراتی با برخی از شرکت‌ها داشته ایم تا این مشکل نیز به زودی برطرف شود.

جانشین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر استاندار بودن این محصول بر اساس معیارهای جهانی، اضافه کرد: در بازرسی‌های چندین مرکز غیر مجاز که به عرضه محلول های ضدعفونی تقلبی و فاقد ماده موثر اقدام کرده اند، شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

خسروی به اولویت بندی توزیع محلول های ضدعفونی در مراکز درمانی و فضاهای عمومی پرداخت و گفت: اولویت به ترتیب با بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، فضاهای عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی است، همچنین برای دسترسی عموم مردم نیز از فردا محلول های ساخته شده در حجم کوچک جهت مصرف شخصی از طریق شرکت های پخش در داروخانه ها توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/9810013

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز دارو دانشگاه علوم پزشکی تولید ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد