Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی استان در راستای حفظ سلامت غذایی شهروندان همواره از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نظارت‌ها به طور روزانه و مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: از تمامی مراکز اعم از سوپرمارکت‌ها، مکان‌های نظامی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و مرغ فروشی‌ها بازرسی و سرکشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر زاده با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۲ هزار و ۷۸۱ مورد بازرسی انجام شده است، افزود: در این نظارت‌ها هزار و ۶۱ مورد تخلف بهداشتی ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در راستای نظارت‌های انجام شده طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و از چرخه مصرف شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۳۹ هزار و ۹۸۷ دام کشتار شده است، اظهار کرد: همچنین ۱۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۱۵۷ قطعه طیور کشتار شده است.

اصغر زاده بیان کرد: از مجموع دام‌های کشتار شده ۴۸۹ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم گوشت گوسفند و بره، ۲۳۴ هزار و ۴۴۱ کیلوگرم بز و بزغاله، ۶۰۴ هزار و ۳۸۹ کیلوگرم گاو و گوساله، ۱۲۱ هزار و ۷۲۱ شتر و بچه شتر و ۲۲ هزار و ۲۸۹ کیلوگرم شترمرغ بوده است.

بنا به گفته رئیس دامپزشکی خراسان جنوبی، مجموع گوشت قرمز تولیدی در یازده ماهه سال جاری یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم بوده است.

اصغرزاده با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره کل دامپزشکی گزارش دهند، افزود: همچنین از شهروندان خواستاریم با رعایت موارد بهداشتی در حفظ سلامت غذایی جامعه همکاری کنند

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا جامعه خراسان جنوبی رستوران ها گوشت گوشت قرمز انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به شناسایی یک محموله بزرگ غیربهداشتی تخم‌مرغ در این استان گفت: این محموله شامل ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور گفت: با ورود دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری و با همکاری اطلاعات سپاه مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان شناسایی و کشف شد.

وی افزود: دو خودرو ایسوزو که به حمل تخم‌مرغ‌های غیربهداشتی بدون هویت و بدون رعایت دستورالعمل بهداشتی اقدام می‌کردند، در شهرستان ساری توقیف شده و برای رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی، محموله‌هایشان به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی گفت: از این دو خودرو 400 کارتن معادل 4900 کیلوگرم تخم‌مرغ، بدون نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط توقیف شد. در این محموله‌ها اطلاعاتی همچون تاریخ تولید و انقضا درج نشده و جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، حمل و نقل غیربهداشتی و نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو صورت گرفته بود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: شهروندان از خریداری تخم مرغ شکسته، کثیف، ترک خورده یا نگهداری شده در خارج از یخچال خودداری کنند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی افزود: تخم مرغ ها باید نشانه و تاریخ داشته باشند و تخم مرغ بسته بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: این اداره کل از طریق سامانه 1512 آماده دریافت شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی