Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرورش دهندگان ماهی در این استان تصویب شد.

«محمدعلی مصباحی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با اشاره به تصویب 30 میلیارد ریال اعتبار برای پرورش دهندگان ماهی در خراسان شمالی، گفت: از مجموع این میزان اعتبار تاکنون 13 میلیارد ریال به پرورش دهندگان ماهی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، بر حمایت از پرورش دهندگان و تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: در اسفندماه، پرورش دهندگان در مزارع گرمابی مشغول رها سازی بچه ماهی هستند، که در این روزها ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای گرمابی رها سازی شده است.



وی بیان کرد: امسال تاکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در مزارع استان رها سازی شده که در کل پیش بینی می شود در استان افزون بر دو هزار و 230 تُن انواع ماهی که بیشتر شامل قزل آلا و کپور است، تولید شود.



وی اظهار کرد: بچه ماهی رها شده در استخرهای گرمابی، کپور است.


 

مصباحی افزود: در خراسان شمالی 90 مزرعه گرمابی و 97 مزرعه سردابی وجود دارد که پرورش دهندگان در استخرهای سردابی در سال چندین بار رها سازی بچه ماهی دارند در حالی که در مزارع گرمابی تنها یک بار در سال انجام می شود.



مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سرانه مصرف ماهی در استان  را ۷.۱ کیلوگرم دانست و گفت: میانگین مصرف ماهی در کشور ۹.۵ کیلوگرم است.


 

وی بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف ماهی تاکید کرد و افزود: همچنین باید آموزش هایی در خصوص نحوه طبخ آن نیز برای شهروندان داشته باشیم.

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرورش ماهی شیلات اختصاص اعتبار پرورش دهندگان ماهی میلیارد ریال خراسان شمالی بچه ماهی رها سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود