Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت حقوقی قوه قضائیه از تصمیم رئیس قوه قضائیه برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون‌های وکلا خبر داده است. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ معاونت حقوقی قوه قضائیه طی نامه‌ای به روسای کانون‌های وکلا از تصمیم رئیس قوه قضائیه برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون‌های وکلا خبر داده و از آنها خواسته تا 25 اسفند ماه جاری پیشنهادات خود را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه محمد مصدق به رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری و همچنین روسای کانون‌ها آمده است: در اجرای ماده 22 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب پنجم اسفند سال 1333 نظر به اینکه طبق نشریه شماره 421 مورخ اول آذر سال 59 شورای نگهبان، اختیارات وزیر دادگستری به شورای عالی قضایی تفویض و بر اساس قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه 29 اسفند سال 71، اختیارات و وظایف شورای عالی قضایی به رئیس قوه قضائیه منتقل شده است و با توجه اینکه برخی مواد آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال و در برخی مواد آن با تصویب قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب 1376 و صدور آرای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور تغییراتی ایجاد شده است، ضرورت اصلاح آئین‌نامه محرز است و بر همین اساس ریاست قوه قضائیه تصمیم بر اصلاح آئین‌نامه دارند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: لذا دستور فرمایید حداکثر تا مورخ 25 اسفند 1398 پیشنهادات اصلاحی آن مرجع در خصوص اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1334 بامحوریت موضوعات زیر به این معاونت اعلام شود تا پس از جمع‌بندی، زمینه تصویب آن توسط رئیس قوه قضائیه فراهم شود.

آزمون، کارآموزی و صدور پروانه وکالت، تشکیلات، هیئت مدیره و انتخابات کانون‌های وکلای دادگستری، نظارت بر انتخابات کانون وکلا، وظایف و اصوب حرفه‌ای حاکم بر رفتار وکلا، تعقیب رسیدگی به تخلفات و مجازات‌های انتظامی، نظارت قوه قضائیه، نحوه سیاستگذاری  و همکاری کانون با قوه قضائیه و درجه‌بندی، تشویق، ارتقاء، نقل و انتقال و درجه‌بندی وکلاء محورهایی است که معاون حقوقی قوه قضائیه خواسته  تا کانون‌ها درباره آن پیشنهادات خود را بدهند.

در همین ارتباط، صبح روز گذشته (جمعه) نشست فوق‌العاده‌ روسای کانون‌های وکلای سراسر کشور به دعوت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در محل کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

"استقلال کانون وکلا" بهانه خوش آب و رنگ برای فرار از پاسخگویی!شام‌های لاکچری انتخاباتی؛ صدای عضو سابق هیئت مدیره کانون وکلا را هم درآورد"شام و ناهار انتخاباتی" برای رسیدن به کرسی هیئت مدیره کانون وکلا

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط رئیس قوه قضائیه کانون وکلا اتحادیه سراسری کانونهای وکلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه کانون وکلا رئیس قوه قضائیه کانون وکلا کانون وکلای دادگستری استقلال کانون وکلا کانون های وکلای رئیس قوه قضائیه کانون های وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم قالیباف به رئیسی

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان