Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:10:08 GMT

کاهش تصادفات منجر به فوت در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۲۴۹۶

کاهش تصادفات منجر به فوت در گیلان

سرهنگ حسین محمدپور روز شنبه در بازدید از محور آستارا-اردبیل اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال، ۳۸۰ نفر در تصادفات محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده اند و گیلان در بین استان های کشور، رتبه سوم کاهش تصادفات فوتی را دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد و با برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای فرهنگ ترافیک، تصادفات فوتی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دوره های آموزشی که از مرداد ماه سال گذشته اجرا می شود، به راکبان موتورسیکلت ها برای مصونیت سر و گردن، کلاه ایمنی اهدا می شود و طبق ماده ۱۹ قانون تخلفات رانندگی و اخذ جرائم، کلاه ایمنی استاندارد برای راکبان و ترک نشینان هر نوع موتورسیکلت اجباری است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفندماه تا ۱۷ فروردین در محورهای مواصلاتی استان اجرا خواهد شد و هموطنان از سفرهای غیرضروری به گیلان به دلیل شیوع ویروس کرونا خودداری کنند.

از حدود ۱۰ هزار و ۷۷۸ کیلومتر جاده در استان گیلان، حدود ۵۶ کیلومتر آزادراه، ۴۱۹ کیلومتر بزرگراه و یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

برچسب‌ها آستارا پلیس راهور ناجا حمل و نقل مسافری تصادفات جاده ای گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا پلیس راهور ناجا حمل و نقل مسافری تصادفات جاده ای گیلان آستارا پلیس راهور ناجا حمل و نقل مسافری تصادفات جاده ای گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با کارکنان و مسئولان حراست دارای حداقل ۳ فرزند این دانشگاه با بیان اینکه میزان زاد و ولد سالانه در این استان رو به کاهش بود، گفت: رشد منفی بالای ۱۰ درصدی کاهش موالید در گیلان طی ۲ سال پیش نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

او افزود: از شیب تند کاهش زاد و ولد در استان کاسته شده، اما همچنان اقدامات ترویجی، فرهنگی و حمایتی در این حوزه لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: مسئله ترویج فرهنگ فرزندآوری علیرغم حائز اهمیت بودن در نظام سلامت و آینده کشور و استان، متأسفانه توسط عده‌ای معدود و غافل، به سخره گرفته می‌شود.

دکتر آشوبی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر در گیلان متولد می‌شوند و پیش بینی می‌شود شمار زاد و ولد در این استان رو به افزایش باشد، گفت: زمانی سیر زادآوری در گیلان صعودی خواهد شد که زادآوری در این استان حداقل به مرز ۳۲ هزار تولد در سال برسد.

در این نشست خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند دغدغه‌ها، تجربیات و راهکاری‌های حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تبیین و تشریح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان