Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@02:36:33 GMT

توزیع محصولات ضدعفونی جدید از امروز

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۳۲۲۸

بختیارعلم بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید محصولات ضدعفونی پیش از این فقط در کارخانه‌های تجهیزات پزشکی انجام می‌شد، از اعلام آمادگی حدود ۶۰ شرکت تولیدی شوینده در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به این که ماشین آلات خط تولید شوینده مشابه ماشین‌های مورد نیاز نولید محصولات ضد عفونی‌ است، حالا تولیدکنندگان شوینده به کمک آن‌ها آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان غذا و دارو پروانه ساخت این شرکت ها طی ۲۴ ساعت صادر شد، تصریح کرد: در حال حاضر میزان دقیق تولید کارخانه‌های شوینده در زمینه محصولات ضدعفونی مشخص نیست، اما پایان هر هفته می‌توانیم آمار تولید هفتگی را ارائه کنیم.

همچنین به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، مواد اولیه تولید محصولات ضدعفونی در داخل کشور تولید می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ترتیبی داده که تولیدکنندگان الکل، مواد اولیه مورد نیاز را به خط تولید برسانند.

شرایط بازار تا ۱۰ روز دیگر عادی می‌شود

علم بیگی همچنین با بیان اینکه داروخانه‌ها در اولویت دریافت تولیدات جدید هستند، وعده داد که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر وضعیت بازار محصولات ضدعفونی عادی شود.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه علت کمبود محصولات ضدعفونی در داروخانه‌ها و نقش واسطه‌ها در ایجاد این وضعیت گفت: با توجه به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا درخواست برای این گونه محصولات خیلی کم بوده، افزایش ناگهانی تقاضا علت اصلی کمبود محصولات ضدعفونی است. انبار خانگی این گونه محصولات نیز به این مسئله دامن زده است؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که واسطه‌ها و احتکار کنندگان عامل اصلی کمبودها باشند.

به گزارش ایسنا، از سوم اسفندماه مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران اعلام شد و تا ظهر جمعه نهم اسفند ماه، ۳۸۸ مبتلا و ۳۴ فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش شده است. همچنین گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در پی شیوع این بیماری، شهروندان برای تهیه محصولات ضدعفونی و ماسک با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولان مختلف علت آن را افزایش ناگهانی تقاضای این محصولات عنوان می‌کنند. البته مواردی از احتکار و خودداری از عرضه این محصولات نیز در روزهای اخیر گزارش شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: محصولات ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از رشد تولید محصولات کشاورزی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی، ظهر امروز در جلسۀ تنظیم بازار لرستان گفت: کارگروه  تنظیم بازار یکی از کارگرو‌ه‌های مهم است که مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت  و نظارت در این کارگروه مطرح می‌شود.

او اضافه کرد: تولید محصولات کشاورزی در لرستان در تمام زیربخش‌ها رشد خوبی در سال گذشته داشته‌است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

ذخیره‌سازی 1500 تن مرغ منجمد در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به افزایش تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در این استان، یادآور شد: تولید گوشت مرغ بیش از نیاز است و باید به دیگر استان‌ها صادر شود.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، یادآور شد: سهمیه گندم کارخانجاتی که به تعهد خود برای تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند قطع می‌شود.

انتهای پیام/644/

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود