Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@05:33:49 GMT

مهمترین خواسته پرستاران تجهیزات و نیروی کمکی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۳۲۵۳

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره شرایط پرستاران در مراکز درمانی گفت: بسیاری از پرستاران در مراکزی که در کنار مراکز درمانی در نظر گرفته شده است،  شب‌ها می‌مانند و تعداد معدودی از پرستاران به منزل می‌روند. معاونت پرستاری نیز برای جبران کمبود نیروی انسانی به دانشگاه‌‌ها اعلام کرده است که 5 تا 10 درصد از نیروهای خود را به عنوان ذخیره درنظر بگیرند تا بتوانیم در مواقع ضروری از آنها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین از پرستاران، پرستاران بازنشسته، دانشجویان سال آخر، دانشجویان طرحی و پرستاران بیکار کمک می‌خواهیم. به سازمان نظام پرستاری اعلام کرده‌ایم تا لیستی از افراد داوطلب ارائه دهند که از آنها استفاده کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: از متخصصان پرستاری و تحصیلات تکمیلی نیز می‌خواهیم تا برای مشاوره و آموزش مردم از طریق سامانه 4030 در صورتی که می‌توانند با ما همکاری کنند، اعلام کرده تا از حضور آنها در آموزش مجازی مردم و از طریق سامانه کمک بگیریم.

حضرتی درباره آموزش بهداشت در مدارس تصریح کرد: در حال حاضر که مدارس تعطیل است آموزش مسائل بهداشتی از طریق مجازی به کودکان آموزش داده می‌شود. 

وی تاکید کرد: هر پرستاری که با مشکلی روبرو است و می‌خواهد با معاونت پرستاری صحبت کند می‌تواند از طریق سایت و تماس با دفتر معاونت به طور مستقیم مسائلش را با ما مطرح کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره مهمترین خواسته پرستاران گفت: همکاران من توقع زیادی ندارند و قانع و بسیار مهربان و دلسوز هستند. آنها تجهیزات می‌خواهند و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا نیاز آنها را که تجهیزات و نیرو است برطرف کنیم. روز گذشته نیز وزیر دستور اکید داد تا تجهیزات کافی در اختیار پرستاران قرار گیرد و امکان جذب نیرو نیز فراهم شود.

حضرتی خاطرنشان کرد: همچنین دستورالعملی برای مراقبت از بیماران کرونا در منزل برای مراکز مراقبت در منزل آماه کرده‌ایم که ابلاغ می‌شود. همچنین برای مراکز نگهداری از سالمندان نیز دستورالعملی تهیه کرد‌ه‌ایم که آن نیز ابلاغ می‌شود.

وی درباره جذب نیرو گفت: برای جذب نیروی پرستاری نیز اعلام کرده‌ایم تمامی پرستارانی که به صورت داوطلب و کمکی در این مدت به ما کمک کنند، در اولویت استخدامی ما قرار می‌گیرند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش بیش از ۴۰۰۰ نفر، مهر سال آینده را شروع کنیم و کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

صفدر سلطانی در نشست خبری بزرگداشت روز معلم که امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه  در مجتمع آموزشی سردار سلیمانی، واقع در حاشیه شهر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: شعاری که برای هفته معلم در نظر گرفته شده و در بیلبوردهای سطح شهر نیز به چشم می‌خورد،  شعار  «همه مدیون تو هستیم»، است.

وی در رابطه با آمار معلمان جدیدی که وارد چرخه آموزش خواهند شد گفت:  از طریق آزمون آموزگاری که قبلا برگزار شد و در همین هفته اقدامات ارزیابی تکمیلی آن را داریم حدود ۲۱۷۵ نفر استخدام خواهند شد.

وی ادامه داد: آزمون دبیری و هنرآموزی نیز ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و ۲۱۸۴ نفر از این طریق استخدام خواهند شد. همچنین  آزمون کیفیت‌بخشی که مخصوص مربیان تربیتی، مشاوران، معلمان تربیت‌بدنی و سلامت است،  در ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و سهم استان خراسان ۱۸۹۷ نفر است

سلطانی افزود:آزمون ویژه معلولان را داریم که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شده و طی آن ۲۳۹ نفر استخدام خواهند شد. همچنین فرزندان شهدا برای استخدام ویژه آموزش و پرورش ، در آزمونی شرکت خواهند کرد که طی آن ۱۶۵۶ نفر جذب می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ورودی  از دانشگاه فرهنگیان به مدارس را  نیز ۱۸۶۹ نفر ذکر کرد و گفت: در سال جاری،  مجموع ۱۰ هزار و ۸۲۰  نفر و  با احتساب قراردادی که در پیش رو داریم ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر به جمعیت  معلمان آموزش و پرورش استان  اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که حدود ۷۰۰۰ نفر مشمولین و  متقاضیان  بازنشستگی در سال جاری هستند بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش بیش از ۴۰۰۰ نفری، مهر سال آینده را شروع کنیم و کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند