Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشف ۷۰۰ هزار ماسک احتکارشده، مدیریت تبعات روانی شیوع بیماری کرونا، نبود کمبود برای تامین لوازم حفاظتی کادر درمانی، تولید ماسک و ژل ضدعفونی، لغو نمایشگاه بهاره، کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون، تعطیل شدن برنامه‌های تجمعی مسجد مقدس جمکران، تمهیدات بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک، اعلام آمادگی ۶ گروه جهادی طلاب برای حضور درمراکز درمانی، توزیع بسته‌های پیشگیری از کرونا، آغاز عملیات ضدعفونی کرونا در قم با مشارکت سپاه و شهرداری، ضدعفونی کردن فضای داخلی مسجدها، سنددار شدن ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی، آمادگی برای تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی، ممنوعیت شکار در تالاب مُرِّه، واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی، استقبال کشاورزان از کشت‌های گلخانه‌ای، تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت روستا و نظارت مستمر کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

        

تاکید مراجع بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مردم باید توصیه‌ها و دستوراتی را که مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارائه می‌دهند را با دقت رعایت کنند و انجام دهند و از حضور در امکان عمومی بپرهیزند.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، با تاکید ضرورت توجه به هشدارها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: توصیه پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است.

آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید، در جواب استفتایی درمورد کرونا گفت: با توجه به خطر جدی این بیماری، رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است، مسئولان نیز باید با جدیت، تدابیر لازم و فوری را برای ممانعت از شیوع بیشتر بیماری عملی کنند.

آمادگی برای توزیع یک میلیون ماسک

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، در ارتباط با تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا گفت: خوشبختانه درقم واحدهای تولیدی در این زمینه فعال شدند و در حد یک میلیون ماسک را تولید و به دانشگاه علوم پزشکی نیز تحویل داده شده است تا توزیع کنند.

مهرداد غضنفری امرایی هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما افزود: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار قم ۳۰ داروخانه شبانه روزی استان به عنوان عمده ترین مراکز توزیع ماسک بهداشتی تعیین شدند، و برای این واحدها بیشترین سهمیه درنظر گرفته شده‌است.

کشف ۷۰۰ هزار ماسک احتکارشده

دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: ۷۰۰ هزار ماسک احتکارشده در قم کشف شده‌است که این ماسک‌ها به زودی در ۳۲ داروخانه استان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب درگفت وگویی افزود: تمام ماسک های کشف شده در میان داروخانه ها با قیمت ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود که برای هماهنگی در این زمینه جلسه‌ای فوری با حضور مسئولان قضایی، دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان اجرایی و نظارتی قم برگزار شد.

مدیریت تبعات روانی شیوع بیماری کرونا           

فرماندار قم، با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش ابعاد و جنبه های روانی شیوع کرونا درقم گفت: تولید امکانات و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا در قم دامنه‌دار و از پشتوانه خوبی برخوردار است.

مرتضی حیدری  هفته گذشته درجلسه کارگروه تنظیم بازار قم افزود: باید تجهیزات پزشکی مقابله با ویروس کرونا به صورت گسترده در اختیار مردم قرار بگیرد و دستورالعمل های بهداشتی لازم نیز همراه آن توزیع شود.

نبود کمبود برای تامین لوازم حفاظتی کادر درمانی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هیچ‌گونه کمبود و نگرانی برای تامین تجهیزات حفاظتی برای کارکنان مراکز درمانی در این استان وجود ندارد.

بابک فرزین نیا  در گفت‌وگو با ایرنا، حفظ سلامت کارکنان مراکز درمانی به‌ویژه مراکز قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا در قم را اولویت این دانشگاه دانست و افزود: تمام لوازم حفاظتی برای کارکنان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین شده است.

تولید ماسک و ژل ضدعفونی

معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور تامین ماسک و ژل ضدعفونی مورد نیاز، تولید این لوازم بهداشتی با توجه به ظرفیت‌های واحدهای تولیدی قم در دستور کار قرار گرفته‌است.

محمد حضوری درگفت وگو با ایرنا افزود: برای تامین نیاز استان به انواع ماسک، یک واحد تولیدی فعال شده‌است که می‌تواند نیاز استان به واردات ماسک از استان‌های دیگر را برطرف کند.

تاکید شورای اطلاع رسانی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های برخط درباره کرونا

جلسه فوق‌العاده شورای اطلاع‌رسانی قم با توجه به شیوع بیماری کرونا در این استان تشکیل و بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های برخط در فضای مجازی با دریافت اطلاعات تایید شده، تاکید شد.

ضدعفونی کردن فضای داخلی مسجدها  

محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز قم  هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا، با تاکید بر آغاز روند ضدعفونی کردن مساجد قم گفت: دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری موظف شده اند تا برای ضدعفونی کردن فضای داخلی و وسائل موجود در مساجد نهایت همکاری را داشته باشند.

تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا  

محمد توکلی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ با اعلام تجهیز آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در قم گفت: با تجهیز این آزمایشگاه کارهای تشخیص در قم انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست که تست‌های تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال شود.

گرانفروشی ماسک را گزارش کنید

علی‌اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز قم گفت: شهروندان گزارش تخلفات در زمینه گرانفروشی ماسک را به سامانه قرارگاه دادسرای قم به شماره ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

اعلام آمادگی گروهی ازطلاب برای کمک به بیماران کرونا

گروهی از طلاب حوزه های علمیه درنامه‌ای به محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، آمادگی خود را برای خدمت رسانی درکنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند.

بهره‌مندی از خدمات آبفا در خانه

علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، با اشاره به شیوع کروناویروس در این استان گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی این شرکت برای مقابله با کرونا، تمام خدمات شرکت آب و فاضلاب به‌صورت شبانه‌روزی و غیرحضوری به مشترکان ارائه می‌شود.

لغو نمایشگاه بهاره

حسن احمدلو رییس اتاق اصناف قم، با اشاره به نامه اتاق اصناف ایران، مصوبه کارگروه تنظیم بازار و شرایط ویژه کشور در مقابله با ویروس کرونا گفت: برپایی نمایشگاه‌های بهاره در قم لغو شده است.

کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون

مرتضی نوریان مدیرکل سازمان انتقال خون قم هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا گفت: درروزهای گذشته و پس از افزایش نگرانی عمومی از شیوع ویروس کرونا، با کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون در قم مواجه هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده‌است و از مردم می‌خواهیم تا نیازمندان به خون را در این ایام تنها نگذارند.

تعطیل شدن برنامه‌های تجمعی مسجد مقدس جمکران

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: تمامی برنامه‌های تجمعی این مسجد از قبیل کارگاه‌های آموزشی، قرآنی، موزه دین و دنیا، حلقه‌های معرفت و نمایشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

ابراهیم صدوقی افزود: باعنایت به اهمیت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مسجد مقدس جمکران در ۲ حوزه فرهنگی و خدماتی بهداشتی در کنار دستگاه‌های خدوم استانی اقدام‌های پیشگیرانه گسترده‌ای را انجام می‌دهیم.

تمهیدات بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: تمهیدات ویژه بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک فعال دراستان اجرا و تمام برنامه های جمعی این اعتاب از جمله اقامه نمازجماعت به صورت موقت متوقف شده‌است.

حجت الاسلام عباس اسکندری هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به تاکید مقامات بهداشتی و درمانی کشور مبنی بر اهمیت برگزار نشدن تجمع‌ها به عنوان عامل اصلی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ تمام برنامه‌های جمعی اعتاب مقدس فعال درقم به طور موقف متوقف شد.

اعلام آمادگی ۶ گروه جهادی طلاب برای حضور درمراکز درمانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتراجتماعی و سیاسی حوزه علمیه، با اشاره به اعلام آمادگی ۶ گروه جهادی ازطلاب برای حضور در بیمارستان‌ها و پرستاری از بیماران مبتلا به کرونا گفت: ۱۴ هزار طلبه به شکل نظام‌مند درعرصه خدمت‌رسانی در سراسر کشور ساماندهی شده‌اند.

توزیع بسته‌های پیشگیری از کرونا

دومین مرحله توزیع بسته‌های بهداشتی پیشگیری از انتقال ویروس کرونا؛ شامل ۱۰۰ هزار بسته به همت سپاه امام علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در قم انجام شد.

آغاز عملیات ضدعفونی کرونا در قم با مشارکت سپاه و شهرداری

همزمان با اقدام‌های گوناگون برای مقابله با شیوع کرونا در قم، محمد عزیزی‌فر معاون اجرایی مرکز بهداشت استان قم، با اعلام شروع عملیات گندزدایی معابر و سطوح شهر قم با مشارکت سپاه و شهرداری گفت: تا پایان سال هفته‌ای ۲ روز گندزدایی در استان انجام می‌شود.

راه‌اندازی بیمارستان سیار

استاندار قم،هفته گذشته  با اشاره به سیر صعودی مراجعات مردم به مراکز درمانی این استان گفت: بیمارستان سیار در قم راه اندازی می‌شود.

بهرام سرمست در پایان جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت افزود: در این جلسه مسائل استان گزارش شد و نیازمندی ها و برنامه هایی که برای پیشگیری از کرونا داریم در کنار همیاری و همکاری شهروندان در قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی بیان شد.

تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک

علی اِبرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از آغاز تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکل ماسک مورد نیاز برای مردم، دستگاه تولید ماسک را در استان قم مستقر شد.

آمادگی حوزیان برای هرگونه خدمت در مقابله با کرونا

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای با قدردانی از دست‌اندرکاران و کادر پزشکی و درمانی گفت: حوزه، نهادهای حوزوی و یکایک حوزویان در قم و سراسر کشور آماده هر گونه خدمت در مقابله با بحران‌های جاری کشور از جمله کرونا، سیل و زلزله هستند.

مهار کرونا مستلزم کمترین حضور مردم در اجتماعات

استاندار قم گفت: باید مردم کمترین حضور را در اجتماعاتی که به هر عنوان در سطح شهر برگزار می‌شود، داشته باشند تا بتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

بهرام سرمست هفته گذشته در جمع خبرنگاران بابیان این‌که حضور در اجتماعات در شرایط کنونی بسیار مضر است، افزود: بهترین پیشگیری در مقابل ویروس کرونا، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه کردن در منزل است تا از این طریق شهروندان از خود و اعضای خانواده‌شان مراقبت کنند.

اجرای سند تحول مبنای فعالیت دستگاه‌های فرهنگی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: اجرای سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی قم که درکارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان به تصویب رسیده،‌ مبنای فعالیت دستگاه‌های فرهنگی قم است.

رضا ملک‌زاده درگفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی قم و برنامه‌های عملیاتی شامل برنامه کنترل و کاهش آسیب طلاق و تحکیم بنیان خانواده، برنامه کنترل و کاهش آسیب حاشیه‌نشینی و سکونتگاههای غیررسمی، برنامه کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی، برنامه کنترل و کاهش خشونت و  برنامه کنترل و کاهش تصادفات و حوادث به تصویب کارگروه تخصصی اجتماعی استان رسیده‌است.

سنددار شدن ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی درقم 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، حدود ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی درسطح استان توسط ماموران یگان حفاظت، از چنگال زمین‌خوارانی که اقدام به تصرف اراضی کرده بودند، به بیت‌المال بازگردانده شد.

ابراهیم قاضیان، با اشاره به اهمیت حفاظت از اراضی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند ملی افزود: ارزش ریالی املاک رفع تصرف‌ شده بالغ‌ بر ۳۴ میلیارد ریال است.

ظرفیت ویژه‌ قم در صادرات فرش دستباف

استاندارقم، با بیان اینکه قم ظرفیت ویژه‌ای درصادرات فرش دستباف دارد، گفت: حمایت از صنعت فرش ابریشم دستباف می‌تواند جان تازه‌ای به صادرات کشور دهد و سبب ارزآوری شود.

بهرام سرمست درگفت وگو با ایرنا، صنعت فرش دستباف قم را یکی از جلوه‌های مهم صادراتی استان دانست و افزود: قم در زمینه تولید فرش دستباف ابریشم دارای یک برند منحصر فرد جهانی است.

ممنوعیت شکار در تالاب مُرِّه

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: بر اساس پیشنهاد این اداره کل و موافقت سازمان محیط زیست، تالاب مره این استان تا سال ۱۴۰۳ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد.

سید رضا موسوی مشکینی درگفت وگو با ایرنا افزود: به استناد ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه شکار، صید و تیراندازی در منطقه شکار ممنوع تالاب مره واقع دراستان قم به مدت ۵ سال ممنوع و در روزنامه رسمی نیز آگهی شده‌است.

آمادگی برای تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ این استان به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های فنی و کارشناسان ماهر، آمادگی تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی را دارد.

محمود سیجانی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: صنعت تولید لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین صنایع مورد نیاز کشور است که استان قم از سال‌ها قبل در این زمینه فعال بوده‌است.

واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی

مدیرکل گمرکات قم گفت:‌ حجم قابل توجهی از کالاهای وارد شده به استان،‌ مواد اولیه‌ای است که درتولید نهایی محصول در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد خلیلی هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: واردات به قم صرفا جنبه مصرفی در بازار را ندارد و بسیاری از کالاهای وارد شده به قم با استفاده در زنجیره تولید واحدهای صنعتی، در رونق اقتصادی استان موثر است.

استقبال کشاورزان از کشت‌های گلخانه‌ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استقبال کشاورزان قمی به ویژه درمناطق روستایی از کشت‌های گلخانه‌ای رو به افزایش است.

عباس پورمیدانی درگفت وگو با ایرنا افزود:‌ با توجه به اقدامات آموزشی وترویجی صورت گرفته و آشنا شدن هرچه بیشتر کشاورزان با مزایای کشت‌های گلخانه‌ای،‌ استقبال از این روش کشت رو به افزایش است.

نظارت مستمر کارشناسان بر فرآیندهای کشاورزی

رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: کارشناسان و مهندسان عضو این سازمان بر فرآیندهای کشاورزی و دامداری استان نظارت مستمری دارند تا مردم با آسودگی خاطر از تولیدات این بخش استفاده کنند.

عباس خرمی در گفت‌وگو  با ایرنا افزود: ۲هزار و ۴۶۲ مهندس از سطح کارشناسی تا دکترا عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم هستند و در زمینه‌های مختلف به‌منظور تقویت کمی و کیفی بخش کشاورزی استان، فعالیت می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا خانواده سیل ماسک وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی درگفت وگو با ایرنا گفت وگو با ایرنا دانشگاه علوم پزشکی قم مقابله با ویروس کرونا برنامه کنترل و کاهش تشخیص ویروس کرونا تولید لوازم خانگی کشت های گلخانه ای مسجد مقدس جمکران برای مقابله واحدهای صنعتی هفته گذشته اعلام آمادگی ضدعفونی کردن مراکز درمانی کرونا در قم برای تامین فرش دستباف هزار ماسک مورد نیاز کرونا گفت استان قم آیت الله قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهروز همتی، در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها از نتایج، کیفیت و انجام آزمایشات پزشکی در سطح آزمایشگاه‌های کشور، جهت آگاهی افکار عمومی، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی چه در بخش دولتی یا خصوصی به واسطه صدور جواب کتبی جزو مراکزی هستند که عملکرد شفافی داشته و این عملکرد قابل راستی آزمایی است و آزمایشگاه در قبال صدور جواب باید پاسخگو باشد.

وی گفت: نتیجه هر آزمایش باید در خروجی هر دستگاه وجود داشته باشد و ما از این خروجی به نام سند یاد می‌کنیم. در واقع از لحظه پذیرش درخواست آزمایش و اینکه توسط چه فردی خونگیری انجام شده، توسط چه دستگاه یا دستگاه‌هایی آزمایش انجام شده و توسط چه کسی آزمایش تحویل بیمار شده همگی مستند و قابل رهگیری و اثبات بوده و هر گونه مخدوش بودن آنها می‌تواند مورد بررسی و شکایت قرار گیرد.

همتی افزود: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کشور تحت نظارت ادارات امور آزمایشگاه‌های استان‌ها بوده و در سال چند بار در خصوص استقرار استاندارد‌های سخت گیرانه ایزو ۱۵۱۸۹ که از سال ۱۳۸۶ اجباری شده است، مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تمدید پروانه آزمایشگاه‌ها منوط به استقرار این الزامات است.

وی ادامه داد: این استاندارد‌ها تمامی آیتم‌های را که در انجام آزمایش‌ها دخیل هستند مانند پذیرش، جواب دهی، قیمت‌های اعلام شده توسط دولت، انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت در بخش‌های مختلف، ایمنی فضا و تجهیزات، استخدام و آموزش پرسنل و بسیاری از موارد دیگر را شامل می‌شود.

رئیس انجمن ای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران یادآور شد: از چند سال پیش که پذیرش نسخ به صورت کاغذی حذف شده و پذیرش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، آزمایش توسط پزشک درخواست داده شده و توسط آزمایشگاه‌ها ثبت می‌شود و این درخواست قابل دخل و تصرف نیست.

همتی تاکید کرد: امروزه حدود ۸۰ درصد آزمایش‌های درخواستی بیماران به صورت آنلاین بوده که در سایت بیمه‌های پایه نیز همزمان ثبت می‌گردد؛ بنابراین امکان صدور جواب‌هایی که ضروری نباشد وجود ندارد.

وی همچنین گفت: از طرفی در سال‌های اخیر جهت افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی تعداد زیادی از آزمایشگاه‌ها وارد فرآیند اعتبار بخشی داوطلبانه شده‌اند. بدین صورت که آزمایشگاه‌ها خود را به صورت داوطلبانه طی فرآیند سخت گیرانه‌ای مورد ممیزی نهاد اعتبار بخشی قرار می‌دهند.

همتی بیان داشت: به رغم اینکه سالانه میلیارد‌ها جواب توسط آزمایشگاه‌های کشور صادر می‌گردد، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در بین گروه‌های مختلف پزشکی دارای کمترین شکایت در نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

وی افزود: جهت حفظ و افزایش کیفیت، آزمایشگاه‌ها سه نوبت در سال توسط نهاد‌های کنترل کیفیت خارجی مورد پایش قرار گرفته و نتایج این ارزیابی‌ها نیز توسط ادارات امور آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس الزامات ۱۵۱۸۹ آزمایشگاه‌ها مکلفند بسته به نوع آزمایش، نمونه‌های بیماران را برای مدت مشخصی نگهداری کنند و اگر ادعایی مبنی بر عدم نمونه گیری و وجود نمونه در آزمایشگاه صورت گیرد این ادعا کاملاً قابل بررسی است و وجود نمونه در آزمایشگاه قابل اثبات می‌باشد.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته قابل توجه است که به رغم تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز، آزمایشگاه‌ها در تلاشند تا کیفیت خدمات خود را حفظ کنند. از آنجا که نتایج آزمایش‌ها ۷۰ درصد در تصمیم گیری بالینی تأثیر دارد، آزمایشگاه‌ها تمامی تلاش خود را در ارائه یک جواب درست و قابل قبول معطوف داشته، زیرا معتقدند که افزایش کیفیت خدمات و ارائه به موقع و درست آن تأثیری انکار ناپذیر در سلامت بیماران داشته و از طرفی موجب کاهش هزینه بیماران و نظام سلامت خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوانی که آزمایشگاه‌های کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، صحبت‌هایی که در خصوص نتایج آزمایشگاه‌ها می‌شود، علاوه بر اینکه زحمات ۶۰۰۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در کشور را زیر سوال می‌برد بلکه بازرسی و نظارت ادارات امور آزمایشگاه‌های کشور و بیمه‌ها را نیز زیر سوال خواهد برد.

رئیس انجمن ای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران افزود: در شرایط سختی که آزمایشگاه‌ها با آنها روبرو هستند آزمایشگاهیان ترجیح می‌دهند که آزمایشگاه‌های خود را تعطیل کنند تا به کار‌های خلاف روی بیاورند و ما شاهد آن هستیم که هر ساله تعدادی از آزمایشگاه‌ها به دلایل اقتصادی درخواست تعطیلی آزمایشگاه خود را به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم اساتید گرامی هنگام مصاحبه‌های خود با اشراف بیشتری موضوعات را تجزیه و تحلیل کنند و اگر مشکلی وجود دارد از طریق مجاری قانونی با آن برخورد کرده و موضوعات را به شنیده‌ها و حدسیات واگذار نکنند و صحت و سقم آن را بررسی نمایند. زیرا درج این گونه مطالب موجب کدورت خاطر مسئولین فنی و بیش از هزاران پرسنل آزمایشگاه خواهد شد. قابل ذکر است که پرسنل و مسئولین آزمایشگاه‌ها در دوران کرونا با از خود گذشتگی و تلاش فراوان در ساخت کیت‌های تشخیصی، نمونه گیری و انجام آزمایش‌ها و حتی کمک در امر واکسیناسیون سهم بزرگی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشتند که قابل ستایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد