Web Analytics Made Easy - Statcounter


رویداد۲۴ یک رمان آمریکایی که در سال ۱۹۸۱ توسط دین کونتز نوشته شده، شیوع کرونا را پیش بینی کرده بود. نیک هینتون کسی است که برای اولین بار شباهت داستان این کتاب را با وقایع اخیر کشف کرده است. توییت او به سرعت در شبکه اجتماعی توییتر وایرال شده و به همه جای جهان مخابره شده است.     کتاب چشمان تاریکی درباره مادر سوگواری است که درباره شرایط رازآلود مرگ پسرش که گفته شده به دلیل ابتلا به ویروس کشنده «ووهان-۴۰۰» که نام شهر منشا این ویروس کشنده است، کشته شده تحقیق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب ویروس ووهان-۴۰۰ را یک سلاح عالی بیولوژیک معرفی کرده است.     در بخشی از این کتاب یکی از کاراکتر‌ها می‌گوید: یک دانشمند چینی برای صدمه زدن به آمریکا یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های بیولوژیک ساخته شده در چین در یک دهه گذشته را با خود حمل می‌کرده است. نام این ویروس خطرناک ووهان-۴۰۰ است چرا که در آزمایشگاهی بیرون شهر ووهان ساخته شده است.   این کاراکتر کتاب می‌گوید: «ووهان ۴۰۰» یک سلاح فوق العاده است. این سلاح با این هدف تولید شده که یک شهر یا یک کشور را به کل نابود کند.   در این کتاب ویروس ووهان ۴۰۰، ۱۰۰ درصد کشندگی دارد. در نهایت در این کتاب این ویروس اشتبا‌ها همه جا پخش می‌شود و فجایعی به بار می‌آورد.   به گزارش رویداد۲۴ کونتز یک رمان نویس پرکار آمریکایی است که به آثار دیگرش نظیر «دیمون سید» و «آد توماس» شهرت دارد. داستان این کتاب که شباهت زیادی به شیوع ویروس کرونا دارد مورد توجه همه رسانه‌های جهان قرار گرفته است. از روزنامه ایندیپندنت انگلیس گرفته تا فاکس نیوز آمریکا و رسانه‌های چینی، گزارش‌هایی درباره پیش بینی عجیب و غریب نویسنده این کتاب نوشته‌اند.   فاکس نیوز در گزارش خود نوشته کونتز نویسنده کتاب چشمان تاریکی هنوز اظهار نظری درباره چگونگی این پیش بینی نکرده است.   یک کتاب فروش در هنک کنگ به روزنامه سوث چاینا مورنینگ گفته او از اینکه نویسنده نام ووهان به عنوان یک شهری که به تشکیلات تحقیقاتی در چین معروف است را به عنوان نام ویروس کتابش انتخاب کرده تعجب نکرده است. شهر ووهان هاب تحقیقاتی در زمینه‌های میکروبیولوژیک است.   آلبرت وان رییس این کتاب فروشی به روزنامه چینی گفته نویسنده‌های باهوشی نظیر کونتز همه این جزییات را جمع آوری می‌کنند تا داستانشان قانع کننده به نظر برسد. در نتیجه انتخاب ووهان-۴۰۰ عجیب نبود.   رسانه اسپانیایی «آلیو پرس» در گزارشی خبر داده در اسپانیا کتاب دین کونتز به قیمت ۵۰ یورو به فروش می‌رود. نیویورک پست در گزارش خود شباهت این کتاب به واقعیت را تا حد زیادی رد کرده است. این رسانه نوشته داستان چشمان تاریکی به جز نام شهر محل انتشار ویروس هیچ شباهتی به وضعیت کنونی ندارد چرا که ویروس ووهان-۴۰۰ صد درصد مرگ و میر داشته در حالی که ویروس کرونا تنها دو درصد احتمال مرگ دارد.   دیلی اگزمینر در گزارشی اشاره کرده که در نسخه اورجینال این کتاب در سال ۱۹۸۱ نام ویروس در ابتدا «گورکی-۴۰۰» یعنی نامی برگرفته از یکی از شهر‌های روسیه بوده و بعد از سال ۱۹۹۶ و پایان جنگ سرد نویسنده نام ویروس با به «ووهان-۴۰۰» تغییر داده است.   برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تئوری توطئه شکل گرفته اطراف این کتاب را بسط داده و مدعی شدند تاریخ انتشار این کتاب هم رمز آلود است چرا که این کتاب در سال ۱۹۸۱ منتشر شده که جمع اعداد آن ۱۹ می‌شود و اشاره‌ای به سال ۲۰۱۹ یعنی سال انتشار ویروس کرونا دارد.     این کاربر همچنین مدعی شده عدد ۴۰۰ در ویروس ووهان-۴۰۰ از ظرف دو ۲۰ به دست آمده که نشان دهنده سال ۲۰۲۰ است که این ویروس در آن شیوع پیدا کرده است.   او از این هم فراتر رفته و گفته اولین بار نام ووهان-۴۰۰ در فصل ۳۹ کتاب آمده که جمع اعداد آن می‌شود ۱۲ یعنی ماه دوازدهم سال (دسامبر) که در آن ویروس کرونا برای اولین بار در ووهان شیوع پیدا کرده است. لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000ra2 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا انتقال ویروس کرونا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو

به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما، ­اجرای نمایش‌های طنز یکی از بخش‌های مراسم آغازین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک بود.
آقای حمید پارسا، نویسنده و بازیگر رادیو با حضور در استودیوی شبکه خبر گفت: من و آقای عضد در اسفند ماه سال گذشته نمایش کوتاهی را به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو جوان اجرا کردیم که با استقبال ویژه مخاطبان و مسئولانی که در آن مراسم حضور داشتند؛ مواجه شد که در افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک از ما درخواست کردند که دوباره آن نمایش را اجرا کنیم، با توجه به مهمان‌های آن مراسم مدل کار و شوخی‌ها را تغییر دادیم و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کار را تغییر دادیم که مجدد در آن مراسم با استقبال مدیران و مخاطبان روبرو شد.

وی ادامه داد: نوشتن بسیار سخت‌تر از اجرا کردن است، چوت پایه اولیه کار با نویسنده است و اگر کار خوب از کار در نیاید، نویسنده را مقصرمی دانند و مثلا نمی‌گویند بازیگر‌ها به درستی کار نکردند ویا کارگردان خوب کارگردانی نکرده و همه آن را به متن تعمیم می‌دهند، متن اگر خوب باشد کار خوب پیش می‌رود (نویسندگی عرق ریزان مغز است) و نویسنده همیشه نمی‌تواند بلافاصله بنویسد و به این شکل نیست که بتوان در لحظه نوشت و همین طور باید بگویم که نوشتن طنز هم به مراتب سخت‌تر است، چون در طنز باید نویسنده کاری کند که مخاطبان بخندند.

پارسا افزود: بازیگری طنز هم سخت است، من سعی می‌کنم که تیپ نگیرم، چون من خودم را بازی می‌کنم و همین طور بازیگری طنز هم سخت‌تر است از بازی جدی، چون در طنز باز شما باید بتوانید لبخند و خنده را بر لبان مخاطبان بیاورید، یک نکته دیگری که باید بگویم این است که من فقط متنی که خودم نوشته باشم اجرا می‌کنم، چون کار باید از جنس ما باشد و از شوخی‌های خودمان فقط استفاده کنیم و همین طور بهتر است که بازیگر خودش نویسنده باشد یا شم نویسندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: من و آقای امیر عضد خیلی سال است که با هم کار می‌کنیم و در برنامه‌های مختلف رادیویی با هم کار کردیم، تهیه کننده‌ها متوجه شدند که ما می‌توانیم به عنوان یک زوج کار‌های طنز انجام دهیم و الان چند سالی است که با هم کار می‌کنیم و یک تیم هستیم.

این نویسنده و بازیگر طنز رادیو در خصوص طنز و هجو گفت: هجو هم نیاز است، ولی متنی از حالت هجو در می‌آید که هدفی پشت آن باشد و یک تلنگری به جایی بزند، کلا طنز شکلی از شوخ طبعی است و یک مفهومی در درون خودش دارد و کار طنز نویس اصلاح نیست بلکه قصدش اصلاح است.

وی ادامه داد: من برای نوشتن بسیار مطالعه می‌کنم و علاوه بر کتاب روزنامه هم خیلی مطالعه می‌کنم و از دل آنها سوژه در می‌آورم و باید بگویم که روزنامه خیلی بیشتر از کتاب به کار ما کمک می‌کند.

پارسا در پایان گفت: دوران رادیو نگذشته و تازه شروع شده، رادیو همچنان رسانه گرم است و مردم اغلب صبح‌ها که به سر کار می‌روند و بعد ازظهر‌ها که از سر کار برمی گردند، اغلب به رادیو گوش می‌دهند و برنامه‌های رادیو همچنان طرفداران خودش را دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه