Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب  افزود: پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر تعطیلی کلیه مسابقات در سطوح مختلف، لذا بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تاکیدات وزارت ورزش و جوانان و همچنین شیوع این بیماری طی هفته جاری و جلوگیری از انتشار آن در بین جوانان و نوجوانان لذا به تبعیت از این دستورالعمل لازم است تمامی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تا ۱۰ روز آینده تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به اینکه سلامتی ورزشکاران، نوجوانان و جوانان برای ما در اولویت است، گفت: باشگاه‌ها، سالن‌ها و بطورکلی مکان‌های ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد مکان‌هایی است که احتمال شیوع و واگیری این ویروس را بالا می‌برد.

کامیاب اضافه کرد: از آنجا که سرعت شیوع ویروس کرونا از طریق ترشحات دهان و بینی و از طریق لمس سطوح بیشتر می‌شود و وسایل و تجهیزات ورزشی در باشگاه‌ها و سالن‌ها ورزشی مشترک است بنابراین مراقبت ویژه‌ای می‌طلبد که در حین تمرینات بدنی و استفاده از وسایل ورزشی دچار این بیماری نشویم.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر رعایت بهداشت فردی بویژه در حین ورزش از سوی ورزشکاران و مربیان، بیان کرد: شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

کامیاب افزود: ضدعفونی کردن متداوم ورزشگاه، سالن ورزشی، کفپوش، رختکن و سرویس‌های بهداشتی از دیگر ضروریاتی به شمار می‌رود که برای جلوگیری از شیوع ویروس اهمیت دارد.

او، کاهش هرچه بیشتر تجمع ورزشکاران را ضروری خواند و گفت: از انجا که این ویروس سرعت انتشار بسیار زیادی دارد، لذا باید در کاهش ازدحام‌ها تلاش کرد و شمار اشخاص حاضر در یک محل مانند ورزشگاه را کم کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا تعطیلی اماکن ورزشی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود