Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@23:05:49 GMT

ارزان شده ماهی زیر سایه کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۳۶۶۶

ارزان شده ماهی زیر سایه کرونا

شیوع ویروس کرونا در کشور با وجود اینکه باعث افزایش قیمت و کمبود برخی میوه‌ها و تره‌بار دارای ویتامین سی (مرکبات، شلغم و لبو و غیره ) و اقلام بهداشتی شده‌است اما برخی از مواد غذایی از جمله ماهی را که بخش عمده آن پیش از این به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شد، به دلیل بسته شدن دروازه ورودی این کشورها روی شناورهای ایرانی برای پیشگیری از شیوع کرونا، ارزان کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بازدید میدانی خبرنگار ایرنا در روزهای اخیر انواع مختلف ماهی در بازار ماهی‌فروشان این بندر به وفور یافت می‌شود و قیمت ماهی مرغوب برحسب نوع آن بین ۲۰ تا  ۶۰ درصد در چند روز اخیر کاهش یافته‌است.

نرخ ماهی در این بندر تا قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور، بدلیل شرایط اقتصادی و تورم، رشد فزاینده و چند برابری داشت و باعث شده بود که بیشتر مردم توانایی خرید این آبزی را نداشته و در سفره غذایی از آن محروم شوند.

قیمت ماهی بحدی در این منطقه ساحلی بالا رفته بود که مردم ناچار شدند به جای این آبزی از دیگر مواد پروتئینی نظیر مرغ استفاده کنند.

ماهی‌های با کیفیت این منطقه که مشتریان زیادی دارد  شامل شوریده، سنگ‌سر، سرخو، هامور و سبیتی است که  قیمت یک کیلوگرم از انواع آن بین۶۰۰  تا یک میلیون و ۲۰۰  هزار ریال رسیده بود اما اکنون این قیمت‌ها با کاهش چمشگیری مواجه شده است.

هم اینک قیمت یک کیلوگرم ماهی هامور که پیشتر ۱۲۰ هزار تومان در بازار ماهی فروشان گناوه فروش می‌رفت به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده‌است.

همچنین نرخ ماهی‌های سنگسر از ۶۵ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان، شعری از ۴۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان ، شانک از ۵۰ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان و سبیتی از ۱۰۰ هزار تومان به ۶۰ هزارتومان کاهش یافته‌است.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه با تایید کاهش قیمت ماهی در بازار ماهی فروشان این بندر گفت: ممنوعیت ورود ماهی صادراتی ایران به کشور  ویت که بدلیل ویروس کرونا اعلام شد، باعث شده‌است تا بر کاهش قیمت این آبزی اثر گذاشته و در بازار به وفور یافت شود.

عبدالله بویراتی افزود: قیمت ماهی هم اکنون در بازار ماهی فروشان براساس نوع آن بین ۲۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته‌است که درصورت تداوم ممنوعیت به کشور کویت این روند پایین‌تر خواهد رسید.

وی یادآورشد: ۱۳۰ قایق و ۱۸ شناور در این شهرستان به صیادی مشغول هستند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا حاشیه خلیج فارس شرایط اقتصادی مرکبات مواد غذایی ویروس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بازار ماهی فروشان هزار تومان قیمت ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟