Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران، همزمان با روند نظافت و ضدعفونی‌کردن فضاهای مختلف دانشگاه تهران، به منظور کنترل و جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، اطلاعیه‌ای در خصوص ملاحظات محیط‌زیستی مرتبط با این موضوع،صادر کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران، ضمن آرزوی سلامتی و درخواست مجدد برای بکارگیری کلیه توصیه‌های بهداشتی نهادهای مختلف مسئول در حوزه سلامت و تأکید بر تصمیمات کمیته مدیریت بحران دانشگاه، با توجه به مخاطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا در سطح جامعه و لزوم توجه ویژه به نظافت و ضدعفونی کردن محیط دانشگاه به منظور کنترل و جلوگیری از همه‌گیری بیماری ناشی از این ویروس، در خصوص حفاظت از محیط‌زیست و ملاحظات مرتبط با جهت‌گیری و حرکت به سوی دانشگاه سبز، توصیه می‌نماید موارد زیر در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مرتبط با نظافت، شست‌وشو و ضدعفونی کردن فضاهای مختلف در سطح دانشگاه، مد نظر قرار گیرند:

استفاده از شوینده‌های سبز و دوستدار محیط‌زیست؛ لازم به توضیح است شوینده‌های سبز و دوستدار محیط‌زیست از طریق صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش مصرف انرژی، حفظ محیط‌زیست با استفاده از آنزیم‌های مختلف و مواد جایگزین فسفات برای گرفتن سختی آب و همچنین به حداقل رساندن میزان دی‌اکسان به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت انسان، در راستای اهداف مدیریت سبز می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم استفاده از مواد آسیب‌رسان به سلامت محیط و افرادی که عملیات نظافت و شست‌وشو را انجام می‌دهند و توجه به استانداردهای مرتبط با غلظت، زمان، نحوه و دوره‌های استفاده از مواد و سموم مورد استفاده در روند نظافت و ضدعفونی‌کردن مکان‌های مختلف در سطح دانشگاه و نیز استفاده از لباس و تجهیزات مناسب و استاندارد برای پرسنل مرتبط با این عملیات ضروری می‌باشد.

توجه به تفکیک زباله‌ها و همچنین در نظر گرفتن ظروف جمع‌آوری مجزا و دفع ویژه برای پسماندهایی که به نوعی با هر نوع از میکروب‌ها و عفونت‌های احتمالی مرتبط هستند، مانند دستمال کاغذی، ماسک و دستکش و همچنین دفع بهداشتی پسماندهای جامد و مایع حاصل از عملیات شست‌وشو، ضدعفونی و نظافت محیط‌های مختلف دانشگاه.

تا حد امکان صرفه‌جویی در مصرف آب در شست‌وشوی محیط و ظروف و نظافت فضاها و محوطه‌های مختلف در سطح دانشگاه.

اطمینان از خاموش‌بودن سیستم‌های حرارتی و چراغ‌های روشنایی در محل‌هایی که به دلیل محدودشدن فعالیت‌های آموزشی، خوابگاهی، اداری و اجرایی دانشگاه، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

حذف یا به حداقل رساندن چاپ بنرهای یک‌بار مصرف و بروشورها و پوسترهای کاغذی در امر اطلاع رسانی‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های سایت و سایر فضاهای مجازی و همچنین در صورت ضرورت، استفاده از اقلام اطلاع‌رسانی با کیفیت بالا به منظور استفاده در زمان طولانی‌تر.

بهره‌گیری حداکثری از زیرساخت آموزش‌های الکترونیکی و کلاس‌های مجازی و همچنین برگزاری جلسات ضروری اداری از طریق سامانه‌های مجازی دانشگاه، علاوه بر کمک به کنترل بیماری‌های مسری و جلوگیری از همه‌گیری آن در سطح دانشگاه و جامعه، از نظر کاهش مصرف سوخت برای حمل‌ونقل و تولید کمتر آلاینده‌های محیطی نیز قابل توصیه می‌باشد و در صورت توجه به سایر ملاحظات اداری، اجرایی و آموزشی، برای سایر مواقع و شرایط غیر بحرانی نیز قابل توصیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران کروناویروس دانشگاه سبز ضدعفونی کردن سطح دانشگاه دانشگاه تهران مدیریت سبز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قاچاق حیات وحش گفت: با حضور رییس سازمان محیط زیست و مقامات کشوری که دارای مسئولیت هستند از جمله فراجا، گمرک قوه قضاییه یک نشست هم اندیشی را در راستای مسئله حیات وحش برگزار کردیم.

او ادامه داد: در این نشست مسئله قاچاق حیات وحش را تبیین کردیم. قاچاق حیات وحش قاچاقی است که رتبه دوم یا سوم را به خود اختصاص داده است. قاچاق حیات وحش بسیار پر سود بوده که تمام کشور‌ها و به خصوص کشور خودمان به دلیل کریدور بودن مبدا قاچاقچیان قرار گرفته است.حیات وحش نقش اساسی و کلیدی در زندگی ما دارند که اگر بی تفاوت باشیم قطعا ژن‌های بی بدل را از دست خواهیم داد.

ابدالی تصریح کرد: امسال کمیته ملی قاچاق جانوری را تشکیل داده ایم که بتوانیم این رتبه را تغییر دهیم. 

او گفت: موضوع مهمی که تا به الان باید توجه شود آموزش است. آموزش لازم را به نیرو‌هایی که در ورودی‌های گمرک و فراجا هستند باید به خوبی ارائه شود تا بتوانند در کمترین زمان اقدام مناسبی را از خود نشان دهند. انواع و گونه‌های مختلف قاچاق را شناسایی بشناسند تا بتوانند موارد قاچاق را تشخیص دهند. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست  تصریح کرد: فقر و بیکاری از علل قاچاق محسوب می‌شوند. ناآگاهی از عواقب قاچاق نیز باید مورد توجه قرار گیرد برخی از بازار قاچاق، حیوانات را خریداری می‌کنند و این موضوع‌ها باید فرهنگ سازی شود.

ابدالی بیان کرد: متولی اصلی در کشور ستاد مرکزی مقابله با کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری است. اما دستگاه‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند پلیس فراجا از جمله پلیس فرودگاه، راه آهن، قوه قضاییه، هستند که می‌توانند کمک کننده باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد