Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:21:40 GMT

عالم ساده‌زیست

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۳۷۶۸

عالم ساده‌زیست

«آقای سیدهادی خسروشاهی شاگرد بزرگانی چون سیدابوالقاسم خویی، سیدشهاب‌الدین نجفی‌ مرعشی، سیدمحمدهادی میلانی، شیخ آقابزرگ تهرانی، شیخ مرتضی حائری و... بود و محضر این بزرگان را درک کرده بود و خاطرات و نکات شنیدنی فراوانی از آنها به خاطر داشت. آن چه در دیدار او بیش از میزان آگاهی و آشنایی ایشان با معارف اسلامی و بزرگان حوزه و دانشگاه، مرا متاثر کرد، ساده‌زیستی او بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و تشریفاتی زندگی نمی‌کرد و این نکته بسیار برجسته‌ای است.»

به گزارش ایسنا، مهدی محقق، استاد دانشگاه، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «آشنایی من با مرحوم آقا سیدهادی خسروشاهی دیرینه است و به سال‌های دور بازمی‌گردد و از این رو اولین‌ باری که ایشان را دیدم، به خاطر ندارم اما همواره در مجالس و محافل مختلف، ازجمله در بزرگداشت‌ها و مراسمی که در انجمن مفاخر برگزار می‌شد، او را زیارت می‌کردم و با هم سلام و علیک گرمی داشتیم. همچنین من این بخت را داشتم زمانی که ایشان سفیر جمهوری اسلامی در مصر بودند، مصادف شده بود با زمانی که من به جلسه سالانه مجمع‌اللغه عربیه یعنی فرهنگستان زبان عرب مصر به عنوان عضو شرکت کرده بودم. در این سفر یکی، دو مرتبه خدمت ایشان رسیدم و ایشان با لطف و مهربانی از من پذیرایی کردند. هوا بسیار گرم بود و ایشان در سرسرای آن عمارت روی زمین نشسته بودند و کتاب‌ها و اوراق و آثار تحقیقاتی اطراف ایشان را فراگرفته بود. مرحوم خسروشاهی آشنایی عمیقی با علوم اسلامی داشت و در این زمینه تحقیقات و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است. در این دیدار راجع به حوزه‌های علمیه و علما و استادانی چون مرحوم محقق دامغانی و آقا شیخ محمدتقی آملی و آقاسیدکاظم عصار و میرزا ابوالحسن شعرانی و مرحوم الهی‌ قمشه‌ای صحبت کردیم. او شاگرد بزرگانی چون سیدابوالقاسم خویی، سیدشهاب‌الدین نجفی‌ مرعشی، سیدمحمدهادی میلانی، شیخ آقابزرگ تهرانی، شیخ مرتضی حائری و... بود و محضر این بزرگان را درک کرده بود و خاطرات و نکات شنیدنی فراوانی از آنها به خاطر داشت.

آن چه در این دیدار بیش از میزان آگاهی و آشنایی ایشان با معارف اسلامی و بزرگان حوزه و دانشگاه، مرا متاثر کرد، ساده‌زیستی او بود. ایشان زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و تشریفاتی زندگی نمی‌کرد و این نکته بسیار برجسته‌ای است. در این ملاقات حدود دو - سه ساعت راجع به این موضوعات صحبت کردیم. بعد از آن هم ایشان همواره در مراسم بزرگداشت بزرگان حضور پیدا می‌کرد و از ادای دین نسبت به اساتید و بزرگان فروگذار نمی‌کرد.

خدا باران‌های رحمت خود را بر ایشان فرو ریزاند و او را در بهشت برین خود جای دهد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیدهادی خسروشاهی مهدی محقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900203

دیگر خبرها

  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • شکست ناپذیری آرسنال مقابل بزرگان؛ نمایش پرده آخر در اولدترافورد
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • بزرگان پرسپولیس برابر آلومینیوم بزرگی نکردند/ خط دفاع هماهنگ نیست
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!