Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ نصرالله پارسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: تقویت سفره‌های زیر زمینی یکی از موضوعات بسیار مهم است که در سال‌های اخیر در کشور ما در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز اقدامات بسیار مهمی در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوانداری انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران افزود: در پی بارش‌های اخیر در سطح شهرستان خوشبختانه تمام چاله‌هایی که برای کاشت نهال حفاری شده بود به محل جمع آوری نزولات تبدیل شده‌اند.

پارسه اظهار کرد: بارش‌های اخیر طراوت، شادابی و جان دوباره‌ای به طبیعت دهلران و جنگل‌های دست کاشت این شهرستان داده است.

او بیان کرد: چاله‌هایی که در جریان اجرای پروژه‌های توسعه جنگل به میزان ۴ هزار هکتار (جنگل کاری دست کاشت) در سطح عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان‌های دهلران حفر شده به عنوان آبگیر‌های کوچک، باعث جلوگیری از سیل و شادابی نهال‌های دست کاشت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران افزود: این موضوع علاوه بر پایداری استقرار نهال‌های دست کاشت، باعث کاهش هزینه آبیاری این نهال‌ها شده است

پارسه افزود: آبیاری نهال‌های دست کاشت هزینه‌های بالای بر این اداره تحمیل می‌کند، ولی با تدبیر که در حفاری چاله‌ها صورت گرفته شاهد استفاده بهینه از بارندگی‌ها برای کاهش هزینه‌ها این اداره هستیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست منابع طبیعی و آبخیزداری دست کاشت منابع طبیعی نهال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر