Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@04:11:06 GMT

بازار ضد عفونی کننده‌ ها کی کوتاه می‌ آید ؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۴۷۳۶

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بختیارعلم بیگی با بیان اینکه تولید محصولات ضدعفونی پیش از این فقط در کارخانه‌های تجهیزات پزشکی انجام می‌شد، از اعلام آمادگی حدود ۶۰ شرکت تولیدی شوینده در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به این که ماشین‌آلات خط تولید شوینده مشابه ماشین‌های مورد نیاز نولید محصولات ضد عفونی‌ است، حالا تولیدکنندگان شوینده به کمک آنها آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان غذا و دارو پروانه ساخت این شرکت‌ها طی ۲۴ ساعت صادر شد، تصریح کرد: درحال‌حاضر میزان دقیق تولید کارخانه‌های شوینده در زمینه محصولات ضدعفونی مشخص نیست، اما پایان هر هفته می‌توانیم آمار تولید هفتگی را ارائه کنیم.

 

همچنین به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، مواد اولیه تولید محصولات ضدعفونی در داخل کشور تولید می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ترتیبی داده که تولیدکنندگان الکل، مواد اولیه مورد نیاز را به خط تولید برسانند.

 

شرایط بازار تا ۱۰ روز دیگر عادی می‌شود

علم بیگی همچنین با بیان اینکه داروخانه‌ها در اولویت دریافت تولیدات جدید هستند، وعده داد که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر وضعیت بازار محصولات ضدعفونی عادی شود.

 

وی در ادامه در پاسخ به اینکه علت کمبود محصولات ضدعفونی در داروخانه‌ها و نقش واسطه‌ها در ایجاد این وضعیت گفت: با توجه به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا درخواست برای این گونه محصولات خیلی کم بوده، افزایش ناگهانی تقاضا علت اصلی کمبود محصولات ضدعفونی است. انبار خانگی این گونه محصولات نیز به این مسئله دامن زده است؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که واسطه‌ها و احتکار‌کنندگان عامل اصلی کمبودها باشند.

 

از سوم اسفندماه مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران اعلام شد و تا ظهر جمعه نهم اسفند ماه، ۳۸۸ مبتلا و ۳۴ فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش شده است. همچنین گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در پی شیوع این بیماری، شهروندان برای تهیه محصولات ضدعفونی و ماسک با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولان مختلف علت آن را افزایش ناگهانی تقاضای این محصولات عنوان می‌کنند. البته مواردی از احتکار و خودداری از عرضه این محصولات نیز در روزهای اخیر گزارش شده است.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: صنایع شوینده اقتصاد جام نیوز دارو محصولات ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید به امارات می‌رود

منابع خبری گزارش دادند که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سفری کوتاه به ابوظبی می‌رود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او امروز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

طبق گزارش روسیاالیوم، وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال 2021 در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

این سفر در چارچوب توافق ابراهیم انجام شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • لاپید به امارات می‌رود
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت