Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@11:26:16 GMT

تولید انبوه کیت‌های بومی تشخیص کرونا بزودی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۴۹۱۷

تولید انبوه کیت‌های بومی تشخیص کرونا بزودی

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس درباره عملکرد و حمایت‌های معاونت علمی با توجه به پیک همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: معاونت علمی همپا با سایر ارکان کشور برای مقابله مؤثر با ویروس کرونا از طریق حمایت از توسعه فناوری‌های مرتبط برنامه‌های خوبی را تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم حمایت، تولید انواع کیت‌های تشخیصی بیماری کرونا است که خوشبختانه ستاد توسعه فناوری معاونت علمی سعی کرده در روزهای اخیر چند شرکت فناور و دانشجویانی که در این حوزه فعال هستند را شناسایی کند. 

تولید انبوه کیت‌های آزمایشگاهی بزودی آغاز می‌شود

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: طبیعتاً چون این کیت‌ها نیاز به تاییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت دارند همکاری و تعامل بسیار نزدیکی بین معاونت علمی و وزارت بهداشت صورت گرفته که کیت‌هایی که برخی از دوستان طرح‌های اولیه پیشنهادی خود را داده‌اند سریعا در ستاد زیست فناوری مورد بررسی قرار گیرد و مراحل تولید انبوه کیت‌ها بزودی شروع شود. 

 تولید روزانه ۲۰ هزار «ماسک نانویی» توسط شرکت‌ دانش‌بنیان ​

قادری‌فر درباره تولید انواع ماسک‌های نانویی گفت: ماسک نانویی یا فیلتردار یکی از حوزه‌های پرمصرف این روزهای کشور در شرایط خاص است. خوشبختانه یک شرکت دانش‌بنیان بسیار خوب که در سال‌های گذشته در حوزه تولید ماسک نانویی N95 و N99 با حمایت و کمک معاونت علمی فعالیت داشته توانسته ظرفیت تولید را به حداقل سه برابر افزایش دهد که تقریبا روزی ۲۰ هزار ماسک نانویی در این شرکت تولید می‌شود که بتوانند سریعا افزایش مقیاس دهند که بتوانیم بخشی از نیازهای کشور را فراهم کنیم. 

وی ادامه داد: معاونت علمی سعی کرده همه نوآوری‌ها و فناوری‌هایی که توسط محقیقن، دانشمندان ایرانی و شرکت‌های استارتاپی پیشنهاد می‌شود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا بتوانیم در حوزه توسعه فناوری‌های مرتبط با ویروس کرونا به صورت جدی وارد شویم. 

 ساخت واکسن‌های MRNA علیه ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران بحث ساخت واکسن‌های MRNA را علیه ویروس کرونا دارد که محقیقن در حال تحقیق و پژوهش هستند. 

قادری‌فر بیان داشت: وزارت بهداشت در کنار تلاش‌های همه جانبه‌ای که توسط کادر پزشکی، پرستاری و خانواده جامعه وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع و درمان بیماران مبتلا انجام می‌دهند همکاری خوبی با معاونت علمی به عنوان توسعه دهنده فناوری‌های مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است. 

وی افزود: سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بحث ارزیابی‌های فنی را انجام دهیم و اگر کسی مدعی ساخت کیت، دارو، واکسن یا حتی سایر اقلام مورد نیاز برای مقابله  با بیماری کرونا هست را مورد حمایت جدی قرار دهیم تا ان‌شاءالله همپا با سایر ارگان‌های کشور با رویکرد و روحیه بالایی که مردم عزیزمان و اصحاب علم دارند، این بحران را با سربلندی طی کنیم. 

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تمام شرکت‌هایی که در حال تولید ماسک، انواع شویند‌ها، مواد ضدعفونی‌کننده‌ و لباس‌های مرتبط با اتاق‌های قرنطینه هستند با تمام توان و ظرفیت به صورت سه شیفته و شبانه‌روزی در حال فعالیت‌ هستند و معاونت علمی سعی می‌کند تمام حمایت‌های خود را برای توسعه فناوری‌های  این  حوزه به کار بگیرد. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: توسعه فناوری وزارت بهداشت ویروس کرونا ماسک نانویی کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند

همتی ادامه داد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا هوش مصنوعی بوده است اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه ها براساس نیازسنجی ها ارائه می شود و پیش بینی می شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

در ادامه این رویداد، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره نقش شرکت های دانش بنیان حاضر در این کنگره در افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت های مخاطب کنگره گفت: این شرکت ها با آوردن فناوری های جدید و وابسته به هوش مصنوعی، تشخیص هارادر آزمایشگاه به روز، دقیق و سریع تر می کنند، زیرا هرچه دستگاه ها دقیق تر عمل کنند می توانند در تشخیص بهتر موثر باشند.

وی افزود: نقش شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی و تولید کیت های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

زرنانی اضافه کرد: دراین صورت می توان نتیجه گرفت که شرکت های تولیدی کیت های دانش بنیان به طورغیرمستقیم باسلامت بیماردرارتباط هستند.

وی درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه ها مهم ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری های بالینی به شمار می آیند. پزشک با توجه به علایم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه ها می توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی اظهار کرد: آزمایشگاه ها در نظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در تمام سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه ها کمک کننده هستند.

وی در پایان گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب، لذا آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور

همچنین، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسایل روز آزمایشگاهی و پیشرفت های تکنولوژی صورت گرفته، نیازهای روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با تکنولوژی و مسایل جدید آزمایشگاه ها آشنا کنیم.

وی افزود: پنل های کنگره به صورتی است که در تعدادی از آنان به نقش وجایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته می شود بسیاری از برنامه های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه های علمی صورت می گیرد و همکاران با داده های این آزمایشگاه ها در مراکز درمانی تیم مراقبت را هدایت می کنند لذا برگزاری اینگونه کنگره ها اهمیت بالایی دارد.

حمزه لو با بیان اینکه در سطح کشور ۶۰۰۰ آزمایشگاه داریم که ۴۰ هزار نفر در آنان فعالیت دارند، ادامه داد: موضوع روز آزمایشگاه فناوری های دنیاست بحث آزمایشگاه بر روی یک تراشه، پرداختن به موضوعات ژنتیکی وترکیب موارد با هوش مصنوعی از جمله موارد مهم است که در پنل ها سعی شده به این موضوعات پرداخته شود

وی بر اهمیت نقش آزمایشگاه ها تاکید و اظهار کرد: موضوعات هوش مصنوعی درتشخیص زودهنگام یک بیماری و پیش گویی کردن برخی بیماری ها دستاورد خوبی است که امیدواریم بتوانیم در کشورمان در این زمینه پیش رو باشیم.

کد خبر 6093124 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان