Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک کارشناس فوتبال گفت: شکل و نوع بازی سپاهان یکنواخت است و برای همه تیم‌ها قابل شناسایی شده است و از ضربات ایستگاهی، کانال‌های کناری و ضربات بلند استفاده می‌کنند و از همین راه هم به گل رسیده‌اند.

مجبتی توتونی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تیم ذوب آهن پس از دربی اصفهان، اظهار کرد: سرمربی جدید ذوب آهن همچنان نیاز به زمان برای شناخت نفرات خود دارد و مشکلاتی در چیدمان نفرات خود دارد، مانند زمانی که وفا هخامنش را در دفاع کناری به کار می‌گیرد در صورتی که هخامنش صرفا در دفاع مرکزی می‌تواند بازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با استفاده ذوب آهن از چند سیستم، ادامه داد: این موضوع که یک تیم می‌تواند با چند سیستم و روش بازی کند، بد نیست، اما این که چه نفراتی را در کدام پست استفاده کنید، بسیار حیاتی و مهم است که بازیکن در نقشی که برای او انتخاب شده است، به خوبی ایفای نقش کند.

توتونی افزود: نیمه نخست، بازی خوبی از ذوب آهن ندیدیم و بازنده به رختکن رفتند، اما نیمه دوم تغییر سیستم دادند و با ۳ دفاع مرکزی بازی را شروع کردند و بیشتر صاحب توپ بودند و موقعیت سازی بیشتری داشتند. عقب نشینی تیم سپاهان یکی از دلایل مالکیت بالای توپ ذوب آهن بود. به طور طبیعی زمانی که یک تیم گل عقب می‌افتد، نیاز به حمله دارد و این اتفاق برای ذوب آهن افتاد و سپاهان را مجبور به عقب نشینی و کار دفاعی کرد.

این کارشناس فوتبال در ارتباط با تیم سپاهان، ادامه داد: سپاهان با روش همیشگی ۳_۳_۴ بازی کرد و این روش برای همه تیم‌های داخلی و خارجی شناخته شده است. شکل و نوع بازی سپاهان یکنواخت است و برای همه تیم‌ها قابل شناسایی شده است و از ضربات ایستگاهی، کانال‌های کناری و ضربات بلند استفاده می‌کنند و از همین راه هم به گل رسیده‌اند.

وی افزود: زمانی که تیم سپاهان جلو می‌افتد و می‌خواهند بازی را حفظ کنند، تغییر رویه در بازی سپاهان نمی‌بینیم و با همان شکل و فرم به بازی خود ادامه می‌دهند در صورتی که اگر قرار است نتیجه را حفظ کنیم باید دفاع فشرده و ضد حمله را در تمرینات خود مرور کرده باشیم. سپاهان می‌تواند از این نوع بازی استفاده کند و ابزار مورد نیاز را هم دارد، اما این که چرا استفاده نمی‌شود، کادر فنی تیم می‌داند.

دروازه بان، یکی از مهم ترین ارکان هر تیمی است

توتونی با اشاره به عملکرد دروازه بان تیم ذوب آهن، خاطرنشان کرد: پیش از شروع فصل گفته بودم ذوب آهن نیاز به دروازه بان خوب دارد و از مهم‌ترین ارکان یک تیم دروازه بان خوب است. علیرضا منصوریان ابتدای فصل گفت، می‌توانیم به محمدباقر صادقی اعتماد کنیم و آن زمان گفتم به دروازه بانی که چند سال روی نیمکت نشسته است، نمی توان اطمنیان کرد. گلر جدید ذوب آهن مطمئن به نظر می‌رسد و اگر این کار را ابتدای فصل می‌کردند، وضعیت آن ها در جدول متفاوت بود.

وی ادامه داد: دارکو بیدوف بازیکن خوبی است و قابلیت‌های خوبی دارد و به نظر می‌رسد مهاجم خوبی است، اما در خصوص خرید جدید آن‌ها که حدود ۱۰ دقیقه بازی کرد، نمی‌توان ارزیابی درستی کرد.

بازیکنان خارجی باید یک سر و گردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشند

توتونی در رابطه با عملکرد ضعیف بازیکن های خارجی تیم سپاهان افزود: از این موضوع متعجب هستم و نمی‌دانم چه دست‌هایی برای جذب و ماندن این بازیکنان در کار است. سپاهان از معدود تیم‌هایی بوده است که در جذب بازیکن خارجی وسواس به خرج می‌داده است و به سمت بازیکنان خارجی خوب می‌رفته است. اگر قرار است بازیکنان خارجی را به لیگ خود بیاوریم، باید یک سر و گردن از بازیکنان داخلی خود بالاتر باشند و زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم به تیم کمک کنند.

وی  ادامه داد: نمی‌دانم، عمان چه جایگاهی در فوتبال دنیا دارد که ما از آن کشور بازیکن جذب می‌کنیم. به حرکت‌های محسن الغسانی که در بازی با ذوب آهن دقت کردم، واقعا بازیکن بی‌کیفیتی است و تعجب می‌کنم که چه دست‌هایی در کار است که چنین بازیکنانی جذب می‌شوند.

این کارشناس فوتبال افزود: کومان را نیز بازیکنی در حد لیگ ایران نمی‌بینم و هیچ اثرگذاری ندارد. تیم سپاهان محمد کریمی را در اختیار دارد که فصل گذشته آقای پاس گل لیگ می‌شود، اما به طور ناگهانی محو می‌شود، در صورتی که هم پستی کومان هست و به او بها داده می‌شود و این موضوع‌ نیز از علامت سوال‌هایی است که در ذهن فوتبال‌دوستان و هواداران سپاهان است.

توتونی در ارتباط با تاثیرگذاری مثبت مهدی ترکمان در بازی با ذوب آهن، ادامه داد: معتقد هستم اگر به مهدی ترکمان فضا داده شود به مراتب از سعید آقایی بهتر است. نظر شخصی من این است که فوتبال سعید آقایی در حد و اندازه سپاهان نیست و در سال‌های گذشته نیز به مسئولان سپاهان گوشزد کرده‌ام.

وی با اشاره به بازی کردن شایان مصلح در دفاع وسط و عملکرد ضعیف مهدی کیانی، خاطرنشان کرد: شایان مصلح به عنوان دفاع میانی خوب کار کرده است و با توجه به مصدومیت مدافعان میانی سپاهان، این بازیکن در حال جا افتادن است و در دفاع چپ نیز بازیکن قابلی است. مهدی کیانی بازیکنی با ۳۳ یا ۳۴ سال سن است و اگر مرکز میدان تیم را به بازیکنی با این شرایط سنی تحویل دهید، تیم دچار مشکل می‌شود. 

توتونی افزود: چرا زمانی که قرار است سپاهان نتیجه را حفظ کند، بازیکن دیگری کنار کیانی قرار نمی‌گیرد که بار مسئولیت بر دوش مهدی کیانی تنها نباشد و اگر ۳_۳_۴ را به ۱_۳_۲_۴ تبدیل کنیم اطمنیان بیشتری جلوی محوطه جریمه پیدا می‌کنیم و قطعا زمانی که کیانی همه بازی‌ها را به عنوان تنها هافبک تدافعی بازی می‌کند، طبیعی است که فشار روی مهدی کیانی افزایش پیدا خواهد کرد.

جرقه‌های امیدواری در ذوب آهن

وی در رابطه با عملکرد ذوب آهن در آینده ادامه داد: فکر می‌کنم عملکرد بهتری نسبت به دوران علیرضا منصوریان دارند و ساختار تیم درحال ترمیم شدن است، اما همچنان قضاوت در خصوص رادولوویچ زود است، اما جرقه‌هایی از امیدواری در ذوب آهن دیده می‌شود.‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ليگ برتر فوتبال ایران تيم فوتبال سپاهان تيم فوتبال ذوب آهن مهدی کیانی دربی اصفهان بازیکنان خارجی مهدی کیانی تیم سپاهان دروازه بان ذوب آهن تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پورتو: اینتر با طارمی قدرتمند‌تر می‌شود

­    به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  به نقل از آبولا؛ سرخیو کونسیسائو در مورد دیدار شب گذشته پورتو مقابل چاوز و درخشش مهدی طارمی در این بازی گفت: مهدی طارمی یک بازیکن کاملا حرفه ای است و احمقانه است که او را در ترکیب تیم قرار ندهم، من به آمادگی بازیکنان و فداکاری آنها نگاه می‌کنم.   سرمربی پورتو در مورد پایان قرارداد طارمی با باشگاه پورتو گفت: ­قرار داد بازیکنان برای من در ترکیب اصلی معنایی ندارد، این اولین بازیکن نیست و آخرین هم نخواهد بود، بازیکنان در تیم‌های مختلف جابجا می‌شوند و طارمی هم در پایان فصل از ما جدا می‌شود، اما هر بازیکنی آماده باشد در ترکیب تیم قرار می‌گیرد.   وی ادامه داد: با حضور طارمی در اینتر این تیم قدرتمند‌تر خواهد شد، طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است.   همچنین او در مورد حضور بازیکنان در ترکیب اصلی تیم گفت: من به کسی جایزه نمی‌دهم، بازیکن باید آماده باشد تا در‌ ترکیب تیم قرار بگیرد و گونسالو سوزا نیز در بازی شب گذشته حضور داشت و ما نیاز دیدیم این بازیکن جوان در ترکیب تیم قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • ده بازیکن خارجی برتر پرسپولیس؛ گولسیانی فقط بشار رسن و نیلسون را بالای سر خود دارد
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی؛ ۲ تغییر اوسمار کدام بازیکنان هستند؟
  • مصدومیت بهترین بازیکن خارجی لیگ بسکتبال
  • حاتمی: آخر بازی تمرکز نداشتیم/ به خطاهای آسیب زننده اعتراض کردیم
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • اعتراض استقلال خوزستان به انتخاب داور بازی سپاهان
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • سرمربی پورتو: اینتر با طارمی قدرتمند‌تر می‌شود
  • حیف وقت که برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس بگذاری | همین بی کیفیت ها چند هفته بعد ۴۰-۵۰ میلیارد می خواهند
  • همین بازیکنان بی‌کیفیت چند هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهند!