Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان روز شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا گفت: بخش دیالیز این انجمن در سال ۹۵ افتتاح و آبان ۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفت که هم اکنون با ۲۸ تخت، امکان پذیرش ۱۷۰ بیمار کلیوی به صورت رایگان در این محل وجود دارد و همه هزینه‌ها بیماران توسط سازمان‌های بیمه ای پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا طهماسبی افزود: باتوجه به اینکه بیماران کلیوی در خطر بیماری کرونا هستند این انجمن اعلام آمادگی خود را جهت پذیرش بیماران دیالیزی بیمارستان ولی عصر باخدمات مطلوب و کیفیت اعلام کرد و هم اکنون این کار انجام گرفته است.  

وی اضافه کرد: مراجعین انجمن بیماران خاص به ویژه پیوندی و دیالیزی از داروهای ایمنی استفاده می کنند و به این جهت، مقاومت بدن این قشر پایین بوده و در برابر بیماری های واگیر از جمله ویروس کرونا مستعدتر است که این گروه باید پیشگیری در مقابله با این بیماری را جدی تر بگیرند.

این مسؤول ادامه داد: در این برهه کنونی انجمن کلیوی باتوجه به وظیفه خود بیماران را با توصیه های بهداشتی و راه های پیشگیری از بیماری کرونا از طریق فضاهای مجازی و چهره به چهره آگاه می کند که بسیار تاثیر گذار است.

وی اظهار داشت: پیشگیری، محوری ترین، کلیدی ترین و مهم ترین و اصلی ترین کاری است که عموم مردم در  مقابل کرونا ویروس باید مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی، انجمن کلیوی اولین حوزه ای بود که با همکاری علوم پزشکی کارگاه آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا را برای بیماران در خطر ابتلا به این ویروس برگزار کرد.

طهماسبی افزود:  انجمن کلیوی در تلاش است تا تجهیزات مورد نیاز بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری برای بخش دیالیز را فراهم کند تا بیماران تا با خاطر آسوده خدمات دیالیزی خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این انجمن با توجه به خاص بودن وضعیت بیماران دیالیزی و وابستگی آنان به دستگاه، مراکز دیالیزی خود را در شهرستان های استان افتتاح کرده چرا که بیماران پیش از این برای درمان به مرکز استان عزیمت می کردند که با پوشش کامل این مهم رفع شد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خاطر نشان کرد: این انجمن به دنبال آموزش و پیشگیری و کاهش شمار بیماران کلیوی است و افزایش مبتلایان نیز بیماری های دیگری نظیر دیابت را نیز افزایش می دهد که هم اکنون بیماران انجمن در ساختمان پنج طبقه در بخش های مختلفی تحت درمان و غربالگری قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار ارایه شده، در زمان حاضر یک هزار و ۸۵۰ بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده اند که با اقدامات انجام گرفته از قبیل پیوند کلیه و مراقبت لازم یک هزار و ۴۰۰ بیمار با استفاده از کمک های مردمی و خیران از پوشش انجمن خارج شده اند که اغلب آنان را افراد جوان و فعال جامعه تشکیل می دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا نارسایی کلیه زنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نارسایی کلیه زنجان بهداشت و سلامت ویروس کرونا نارسایی کلیه زنجان بهداشت و سلامت بیماران کلیوی انجمن کلیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۶ مرکز در استان خدمات دیالیز را ارائه می‌دهند، گفت: اداره کل بیمه سلامت استان با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی در سال گذشته از بیماران همودیالیزی حمایت مالی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت هجدهم اردیبهشت روز بیماران خاص و صعب العلاج معاون اداره‌کل سلامت آذربایجان‌غربی با همراهی مدیران این بیمه و همچنین رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه ضمن بازدید از بخش دیالیز این بیمارستان، مسائل و مشکلات مربوط به بیماران خاص حوزه دیالیز را بررسی کردند.

جواد مجیدی در این بازدید اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۶ مرکز در استان خدمات دیالیز را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۵۰۰ نفر از بیماران همودیالیزی در بیش از ۱۵۰ هزار جلسه خدمات خود را با پوشش بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی در سال گذشته از بیماران همو دیالیزی حمایت مالی کرده است.

جعفر کیاست‌فر نیز در این بازدید عملکرد اداره کل بیمه سلامت استان در پوشش بیمه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی را شایسته احترام و تقدیر دانست.

وی افزود: مرکز دیالیز بیمارستان طالقانی دارای ۱۲۱ تخت دیالیز با دستگاه‌های مدرن و تجهیزات با کیفیت است.

رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه گفت: با وجود پوشش بیمه‌ای خدمات، داشتن کادر ماهر و مجرب، عوارض ناشی از دیالیز در این مرکز بسیار کم است که منجر به افزایش طول عمر و رضایت بیماران می‌شود.

کد خبر 751537

دیگر خبرها

  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!