Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@12:56:46 GMT

اشباع مرغ در بازار شب عید اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۱۹۰

اشباع مرغ در بازار شب عید اصفهان

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی و با ظرفیت تولید ۳۶.۵ میلیون قطعه در دوره و با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت طیور رتبه اول در ظرفیت و رتبه دوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

وی افزود: در استان اصفهان تعداد ۱۵ واحد فعال مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه و تولید بیش از ۶۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار به فعالیت مشغول هستند که امسال با جوجه ریزی انبوه با مازاد تولید مرغ مواجه هستیم و در شب عید بازار مرغ استان اصفهان با تولید بیش از نیاز مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱۵ واحد فعال پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزارقطعه داریم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت: در استان اصفهان تعداد ۱۱۵ واحد فعال پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزارقطعه وتولید سالانه ۹۰۰۰ تن گوشت بوقلمون رتبه اول کشور در تولید گوشت بوقلمون را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: تعداد یک واحد بوقلمون با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ قطعه و تولید سالانه حدود یک میلیون قطعه جوجه یکروزه بوقلمون گوشتی را به همراه خواهد داشت.

ایراندوست با اعلام اینکه تعداد ۶۰ واحد شترمرغ فعال در استان با ظرفیت ده هزار قطعه شترمرغ وتولید سالیانه ۹۰۰ تن گوشت شترمرغ ورتبه نخست تولید گوشت شترمرغ به اصفهان تعلق دارد، تصریح کرد: بر اساس آمایش سرزمین در نقاطی که مزاحمتی برای واحدهای تولیدی مرغداری ایجاد نشود صدور مجوز برای سایر ماکیان از قبیل بلدرچین، کبک، شترمرغ و بوقلمون فراهم شده است.

وی افزود: تعداد ۱۲ واحد بلدرچین فعال در استان با ظرفیت حدود ۸۷۰ هزار قطعه و تولید سالانه هزار تن گوشت بلدرچین فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی در استان با تولید سالیانه ۳/۱ میلیون قطعه جوجه یکروزه بومی و رتبه اول تولید جوجه بومی گفت: تولید مرغ در استان اصفهان در سه سطحA+، A، B تعریف می شود که تاکنون در دو سطح A+ و B به بازار عرضه شده است.

تنها یک کشتارگاه در استان اصفهان با تولید ۲۰ تن در روز توانسته مرغ A+ را تولید کند

وی با بیان اینکه تنها یک کشتارگاه در استان اصفهان با تولید ۲۰ تن در روز توانسته مرغ A+ را تولید کند، اظهار داشت: این مرغ که از نظر کیفی در سطح مطلوبی قرار دارد با نظارت دقیق تری از فرایند تولید تا کشتار اعمال خواهد شد.

ایراندوست تفاوت مرغ A+ را با مرغ B در شرایط کشتار و نحوه سردسازی لاشه دانست و افزود: مرغی که در بالاترین سطح کیفی به بازار عرضه می شود در فرایند اتوماتیک تولید می شود و برای خنک کردن لاشه به جای آب و یخ از هوای سرد استفاده می شود که نسبت به مرغ B وزن اضافی به خود نمی گیرد و با وزن کمتری عرضه می شود.

وی افزود: قیمت مرغ B بر اساس مصوبه تنظیم بازار به دست مصرف کننده می رسد و مرغ A که هنوز در اصفهان عرضه نمی شود با ۵ درصد افزایش و مرغ A+ با ده درصد افزایش قیمت در اختیار مشتری قرار می گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان اصفهان اصفهان تنظیم بازار شب عید گوشت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان اصفهان استان اصفهان تولید سالانه تن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج

 حسین علی‌زینلی‌زاده گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.


وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت ۲۹۷ هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی ۲۹۲ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ ۲۹۹ هزار تومان، سردست گوساله ۲۹۸ هزار تومان، گردن گوساله ۲۹۰ هزار تومان، ران گوساله ۳۰۳ هزار تومان، قلوه گاه گوساله ۲۸۵ هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.


زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟