Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنای آمریکا اخیرا بودجه یک میلیارد دلاری را برای کمک به شرکت‌های مخابراتی کوچک در راستای رقابت با دو شرکت هوآوی و ZTE چین تصویب کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، اخیرا سنای آمریکا بودجه یک میلیارد دلاری را برای کمک به شرکت‌های تولید کننده تجهیزات مخابراتی کوچک در آمریکا تخصیص داده تا بتواند به آنها در رقابت با دو شرکت هوآی و ZTE چین کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح که در روزهای پایانی سال گذشته تصویب شد در حال حاضر برای تائید نهایی به کاخ سفید ارسال شده است.

راجر ویکر، نماینده سنای آمریکا از ایالت می‌سی‌سی‌پی، می‌گوید: استفاده از تجهیزات مخابراتی تولید شده توسط شرکت‌های خارجی تهدیدی علیه رشد اقتصادی، امنیت ملی و پیشتاز بودن آمریکا در فناوری‌های وایرلس خواهد بود.

وی با تمجید از تصویب این طرح توسط نمایندگان هر دو حزب آمریکا، گفت که این اقدام می‌تواند حمایتی معنادار برای شبکه‌های مخابراتی و ارتباطاتی امن‌تر برای مردم آمریکا باشد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا پیشتر استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخته شده توسط دو شرکت هوآوی و ZTE چین را در شرکت‌های تولید گوشی ممنوع کرده است.

نمایندگان کنگره امیدوار هستند با تصویب این طرح، شرکت‌های مخابراتی کوچک آمریکایی بتوانند در تولید تجهیزات مخابراتی با هوآوی و ZTE رقابت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سنای آمریکا آمریکا چین کاخ سفید تجهیزات مخابراتی سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با جدول ۱۱ و پیوست ۳ درباره اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه 1403 (جداول) در دستورکار نمایندگان قرار دارد که وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه در مورد جدول 11 و پیوست 3 درباره شرکت‌های دولتی از مجموع 195 نماینده حاضر با 144 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول شماره 11 لایحه بودجه گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره 14 تقریبا برابر است، فقط یک مقدار اعتبار شرکت‌های دولتی کم است.

رئیس کمیسیون تلفیق بیان کرد: حدود 65 درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، درباره نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره 14 مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد