Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هاشمی شهری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فردی که نتیجه آزمایش آن مثبت شده ساکن شهرستان زاهدان بوده و به دلیل مساعد بودن وضعیت جسمانی و حال عمومی وی، در بیمارستان بستری نیست.

وی افزود: با توجه به اصول بهداشت عمومی، مسیرهای تردد نامبرده در مدت زمان ۲ هفته قبل از شروع علائم شناسایی شده و مراقبت‌های سندرمیک لازم برای افرادی که از نزدیک با وی در تماس بوده‌اند نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن دعوت مردم سیستان و بلوچستان برای حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو، توصیه جدی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عدم حضور در مجامع عمومی، مراسم مذهبی و غیرمذهبی و ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد از مبتلایان به کووید-۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

وی با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته گفت: از بیماران درخواست می‌شود تا در طول مدت درمان حتما در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

هاشمی شهری افزود: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تامین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیاء(ص)، نبی اکرم(ص)، علی ابن ابیطالب(ع) و تامین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی(ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

وی اظهار داشت: همچنین در صورت شدت گرفتن همه گیری، بیمارستان بوعلی به عنوان مرکز ارجاعی بیماری‌های عفونی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه برای پذیرش بیماران بدحال و نیازمند به خدمات تخصصی در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اورژانس ۱۱۵ نیز بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با هدف تسهیل در خدمت رسانی به بیماران احتمالی، توزیع بیماران میان بیمارستان‌های تابعه را انجام خواهد داد و هر گونه ارجاع بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت بین مراکز بیمارستانی صرفا بر اساس نظر پزشکان متخصص معالج و با برنامه‌ریزی ستاد هدایت و اطلاع رسانی دانشگاه انجام خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت وجود علائمی مانند تب، سرفه خشک، گلودرد و تنگی نفس حتما به یکی از مراکز بیمارستانی و یا پایگاه‌های غربالگری پنجگانه در شهرهای زاهدان، میرجاوه، سراوان، خاش و سیب و سوران مراجعه کنند.

هاشمی شهری افزود: همچنین افراد از تجمع و تردد بی‌مورد در بیمارستان‌ها بویژه بخش‌هایی که برای بستری بیماران تنفسی در نظر گرفته شده به صورت جدی خودداری کنند زیرا این اقدام منجر به تسریع در انتقال آلودگی و افزایش خطر ابتلاء می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز بیان کرد: هم‌اینک ۲ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ایرانشهر تحت درمان هستند.

دکتر محمد مهران امینی فرد گفت: هم‌اینک بیش از ۳۰ بیمار مشکوک در حوزه این دانشگاه بستری هستند که آزمایش ۲ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

وی اظهار داشت: تمامی موارد مشکوک به ویروس کرونا تحت نظر و اقدامات لازم جهت افزایش ایمنی بیماران بستری و کارکنان مراکز درمانی انجام شده ولی با توجه به شرایط منطقه باید بیش‌از پیش توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را رعایت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: شهروندان تا اطلاع بعدی از مسافرت‌های غیرضروری،حضور در اماکن پر ازدحام و در صورت امکان از برگزاری نمازهای جماعت پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در سیستان مشاهده نشده است، گفت: هم‌اینک چند فرد مشکوک در بیمارستان تنفسی زابل بستری هستند که بزودی نتایج آزمایشات آنان دریافت خواهد شد.

دکتر هادی میرزایی افزود: از آنجایی که باید حتی بیماران سرماخوردگی مورد آزمایش قرار گیرند این افراد تحت کنترل قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: هم‌اینک بیمارستان تخصصی تنفسی زابل با امکانات و تجهیزات کامل با وجود به بهره‌برداری نرسیدن رسمی در حال پذیرش بیماران مشکوک به ویروس کرونا در شمال استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: این دانشگاه علاوه‌بر آموزش همه گروه‌ها تدابیر بهداشتی را در مرز میلک با کشور افغانستان تشدید کرده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان تامین اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان ویروس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رییس دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید