Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@11:21:59 GMT

راهداری نمونه تجسم عینی ایثار در سختی هاست

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۸۲۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، مهندس عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب افزود : برنامه ریزی های شبکه راهداری استان به ویژه برنامه ریزی برای حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک در زمستان از درجه بالایی از اهمیت و حساسیت برخوردار است . وی در خصوص عملیات راهداری زمستانی اظهار داشت : منظور از راهداری زمستانی ، کلیه فعالیتها و اقداماتی است که در مقابله با برف ، یخ ، کولاک و بهمن در مناطق برفگیر، یخبندان – کولاک گیر راهها به وسیله نیروهای راهدار و با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات خاص راهداران زمانی انجام می شود تا راه برای تردد وسایل نقلیه باری و مسافری آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس نجفی خاطر نشان ساخت : از این رو و در چندروز گذشته با توجه به ورود توده هوای سرد و حجم بالای برف در محورهای کوهستانی ، راهداران مستقر در این محورها با تمام توان و انرژی خود اقدامات بهنگامی را درجهت حفظ و بازگشایی راه ها در دستور کار خود داشتند که این مهم با رضایت کابران جاده ای استان نیز همراه بود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه به دیگر مشکلات جاده ای استان اشاره و اظهار داشت : یکی از مشکلات عدیده جاده های کوهستانی مازندران ریزش و رانش کوه ها بوده که این امر باعث شده تا راهداران این استان علاوه بر عملیات راهداری زمستانی و برف روبی جاده ها ، پاکسازی مناطق ریزشی و رانشی کوهستانی را در اولویت کاری خود قرار دهند. وی ادامه داد : فقط در سه روز گذشته سه نوبت در محور سوادکوه ( ورودی شهر پل سفید ، محدوده دوآب _ پل سفید و همچنین 6 کیلومترمانده این شهر ) ، محور هراز ( محدوده نرسیده به پلیس راه بایجان ) و همچنین محور ساری _ کیاسر ( کیلومتر 35 ) ما شاهد ریزش و رانش کوه بودیم که با حضور به موقع و تلاش بی وقفه راهداران بازگشایی شدند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران خاطر نشان کرد : در طول 10400 کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران 22 راهدارخانه ثابت فعالیت کرده که 350 نفر از راهداران سخت کوش در قالب 33 اکیپ راهداری زمستانی و با 250 دستگاه ماشین آلات راهداری در 3700 کیلومتر از راههای برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغول هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: راهداری زمستانی جاده ای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین