Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@21:49:52 GMT

مراسم اعتکاف خراسان جنوبی به ماه رمضان موکول شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۱۵۶

مراسم اعتکاف خراسان جنوبی به ماه رمضان موکول شد

حجت الاسلام رضایی گفت: آیین معنوی اعتکاف که همه ساله در ماه رجب برگزار می شد امسال لغو و به نیمه دوم ماه رمضان موکول شد.

حجت الاسلام «احمد رضایی» در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و انتظار اوج شیوع این ویروس در هفته آینده، گفت: امسال در ایام رجبیه به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با قدردانی از آمادگی هیات امناء و مسئولان فرهنگی مساجد که فضای برگزاری اعتکاف را آماده کرده بودند، گفت: همه کسانی که تا این لحظه برای برگزاری و شرکت در مراسم اعتکاف تلاش کرده بی شک از ثواب این مراسم معنوی بهره‌مند خواهند شد چرا که نیت آنان بر انجام اعتکاف بوده است.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه اعتکاف یکی از راه‌های تهذیب نفس و آمادگی برای دریافت معنویات است، افزود: امیدواریم مراسم اعتکاف را در نیمه دوم ماه مبارک رمضان در مساجد خراسان جنوبی برگزار کنیم و این مهم در حال بررسی است.

 

وی از تعطیلی اعزام مبلغ به استان خراسان جنوبی تا اطلاع ثانوی خبر داد و بیان کرد: همه ساله در مناسبت‌های مذهبی اعزام مبلغ از قم یا مشهد به استان خراسان جنوبی داشتیم که در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا چنین اعزام‌هایی انجام نمی‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: در حال حاضر  ۶۰۰ نفر مبلغ ثابت در استان با عناوین مختلفی چون روحانی طرح هجرت و روحانی مستقر فعالیت می کنند که از ظرفیت این مبلغان بومی برای آگاه‌سازی مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا و آرامش بخشی به جامعه استفاده خواهد شد.

 

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف هر ساله همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) از ۱۳رجب آغاز و معتکفین به مدت سه روز در مساجد معتکف می شدند که امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به تصویب حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز رسید، آیین معنوی اعتکاف رجبیه که بنا بود از ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه در مساجد کشور برگزار شود، لغو شد.

 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۶ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دقایقی قبل اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

 

این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد اما قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛ مردم باید از تردد و تماس‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌ را کنار بگذارند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: لغو اعتکاف ماه رجب ماه رمضان خراسان جنوبي معنوی اعتکاف خراسان جنوبی ویروس کرونا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند

توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با توجه به روند رو به رشد معاملات برق در بورس انرژی ایران در دو هفته اخیر از همه نیروگاههای خصوصی و دولتی درخواست کرد تا به منظور توسعه معاملات بورس و کاهش نقش وزارت نیرو در تجارت برق حداکثر مشارکت در این بازار را داشته باشند.

وی با تاکید بر تداوم تزریق نقدینگی هفتگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس گفت: نیروگاههای کشور علاوه بر تأمین هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات خود از بورس انرژی می‌توانند بخش عمده‌ای از برق خود را در بورس عرضه کرده و مبالغ مربوط به آن را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در حال حاضر هر نیروگاه می‌تواند تا سقف ٧٥ درصد از ظرفیت عملی تولید خود را در بورس انرژی به فروش برساند که در صورت استقبال از این معاملات، سقف معاملات نیروگاه‌ها تا ٩٠ درصد افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی در پایان با توجه به تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع، از این شرکت‌ها و شرکت‌های مالک نیروگاه درخواست کرد برنامه ریزی معاملات خود در بورس انرژی را در طول ماه انجام داده و این امر را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

کد خبر 6096950 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم