Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:57:09 GMT

راه‌اندازی دستگاه «اکمو» در بیمارستان شهید لواسانی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۱۲۴

راه‌اندازی دستگاه «اکمو» در بیمارستان شهید لواسانی

رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: راه‌اندازی دستگاه اکمو موجب نجات یک بیمار از مرگ حتمی شد.

سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید لواسانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره راه‌اندازی دستگاه اکمو (حمایت برون‌پیکری حیات)، اظهار داشت: این دستگاه به نحوی کار می‌کند که اگر فردی قلب و یا ریه‌هایش دچار مشکل شده باشد و کارایی لازم را نداشته باشد می‌تواند با این دستگاه مدتی زنده بماند تا ریه و قلب به فعالیت مجدد خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اخیراً نیز جان یک بیمار با این دستگاه نجات داده شد و توانست به زندگی بازگردد.

جمالیان یادآور شد: در تعریف ساده‌تر این دستگاه یک زندگی مصنوعی ایجاد می‌کند و فرصت می‌دهد که آسیب‌هایی که به قلب و ریه زده شده ترمیم پیدا کند.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی بیان داشت: به عنوان مثال اگر فردی دچار بیماری حاد کرونا شده باشد و ریه‌هایش آسیب دیده باشد با این دستگاه می‌تواند مدتی زنده بماند تا آسیب ریه از بین برود البته بیماری کرونا همانند بیماری‌های آنفولانزا است و خیلی کم موجب این اتفاق می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید بیمارستان قلب ریه بیمارستان شهید لواسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • عکس| تیپ مژده لواسانی در کنسرت روزبه بمانی
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت