Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@15:24:54 GMT

بورس زیر سایه کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۴۷۷

بورس زیر سایه کرونا

به گزارش پارسینه؛ اما چرا با وجود آنکه خبر قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF و شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته نتوانسته بود جلوی روند صعودی بورس تهران با بگیرد، آغاز سومین دهه از ماه پایانی سال ۱۳۹۸، شاهد چنین افت بی سابقه‌ای در شاخص کل بود؟

 ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه، معتقد است بورس تهران به همزمانی چند خبر ناگوار در روز‌های اخیر واکنش نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلالات می‌گوید: شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و بسیاری از کشور‌های جهان، بالاخره تاثیر منفی خود را بر بورس تهران گذاشت و این اتفاقی بود که پیش بینی می‌شد دیر یا زود رخ بدهد.

او ادامه می‌دهد: از طرف دیگر، از روز چهارشنبه تا به امروز، قیمت دلار در ایران چیزی در حدود ۱۰۰۰ تومان افت داشته است و شاید بشود گفت: این دو رخداد در کنار هم موجب سقوط سهام شده اند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: پس از افت قیمت سهام در بسیاری از بورس‌های جهانی و از جمله بورس آمریکا، حالا بورس تهران هم به شیوع کرونا واکنش نشان داده و البته می‌توان انتظار داشت این واکنش، تا حدودی تداوم هم داشته باشد.
هلالات می‌گوید: امروز در واقع یک پیش واکنش به این خبر‌های ناگوار بود که موجب شد روند اصلاحی قیمت‌ها در بورس تهران کلید بخورد.

اما می‌توان پیش بینی کرد که فردا هم همین روند تداوم داشته باشد و شاید از روز دوشنبه، باز هم شاخص‌ها سمت و سوی صعودی به خود بگیرند. افت بی سابقه شاخص کل بورس تهران در روز شنبه دهم اسفندماه، اما پرسش‌هایی فراتر از علل مقطعی را هم پیش پای سرمایه گذاران قرار می‌دهد. از جمله اینکه آیا ممکن است رشد بی سابقه و بدون انقطاع بورس اوراق بهادار تهران در ماه‌های اخیر، به یک سقف واقعی برخورد کرده باشد؟ برای پاسخ به این پرسش، باید دست کم تا پایان وقت معاملات در روز یکشنبه صبر کرد.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بورس کورنا پارسی خبر بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی گفت: «این کار شرایط خاص خودش را دارد. شهرداری تهران برای تنظیم بازار و ایجاد ثبات خدمت گذاری بهتر، هم میادین تره بار و هم فرشگاه شهروند را دارد تا بتواند از تنش‌های حوزه بازار جلوگیری و خدمات را توسعه دهد.»

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: «اکنون بیش از ۵۵ درصد میوه و تره بار تهران توسط میادین تره بار توزیع می‌شود و اگر کوچکترین اتفاقی در این میادین رخ دهد عملا معیشت مردم آسیب می‌بیند.»

او در خصوص قرار داد واگن های چینی هم گفت که کارها در حال پیگیری و انجام هستند.

در حال تکمیل است...

کد خبر 846908 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش/ سایه مرگ در حوالی زن جوان
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سایه باران کماکان بر سر تهران