Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:54:45 GMT

مجارستان نگران از عواقب تحرکات نظامی ترکیه در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۷۷۳

مجارستان نگران از عواقب تحرکات نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز از بوداپست، دفتر مطبوعاتی دولت مجارستان با صدور بیانیه ای خبر داد که اردوغان در جریان تماسی تلفنی با اوربان، از فشار مضاعف بر ترکیه در ارتباط با مساله مهاجران و ناتوانی آنکارا از جلوگیری از موج مهاجران به سمت اروپا سخن گفته است.

نخست وزیر مجارستان نیز با کابینه امنیتی خود تشکیل جلسه داد و در این جلسه تعیین شد که این کشور باید محافظت از مرزهایش را افزایش دهد و به تحولات در مسیر مهاجرتی بالکان توجه خاصی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی اعلام ترکیه مبنی بر عدم کنترل مرزهای این کشور برای گذر به کشورهای اروپایی، از صبح روز جمعه (۹ اسفند ۹۸) هزاران پناهجوی سوری؛ افغانی، پاکستانی و دیگر کشورها به سوی مرزهای ترکیه با یونان روانه شدند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که آنکارا بیانیه ای رسمی در مورد تغییر سیاست های مرزی اش صادر نکرده است.

اوربان که یکی از مخالفان سرسخت مهاجرت مسلمانان به اروپاست، در سال ۲۰۱۸میلادی سکان هدایت مجارستان را به دست گرفت. در جریان اوج بحران مهاجرتی جهان در سال ۲۰۱۵، وی مرز جنوبی مجارستان را با نصب حصاری مسدود کرد. مجارستان، مسیر عبوری برای صدها هزار مهاجری بوده است که از سراسر منطقه بالکان عازم غرب اروپا شده اند.

درپی تهدید ترکیه به بازکردن مرز خود، یونان و بلغارستان که در همسایگی ترکیه هستند و از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می روند، وعده دادند هیچ مهاجری را نمی پذیرند و استحکامات مرزی شان را تقویت می کنند.

به گزارش منابع خبری ترکیه، هزاران پناهجو در منطقه حائل بین ترکیه و یونان به سر می برند و ماموران مرزی یونان از ورود آنان به خاک کشورشان ممانعت می کنند.

از سوی دیگر، منابع خبری روسیه و ترکیه رور شنبه خبر دادند که پلیس یونان برای جلوگیری از ورود آوارگان سوری از طریق مرز ترکیه، با گاز اشک آور و نارنجک های شوک آور آنها را مورد حمله قرار داد. دولت آتن اعلام کرد که مانع از ورود غیرقانونی چهار هزار آواره از خاک ترکیه به یونان شده است.

اوایل روز جمعه اندکی پس از کشته شدن ۳۳ سرباز ترک در حمله هوایی در ادلب در شمال سوریه، یک مقام ارشد ترکیه گفت: آنکارا از این پس دیگر دروازه های مرزی خود را به روی پناهجویانی که می خواهند به اروپا بروند، نمی بندد.

گفته می شود در پی درگیری ها در ادلب بیش از یک میلیون سوری آواره شده اند.  

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان مهاجران اتحادیه اروپا مجارستان ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان مهاجران اتحادیه اروپا مجارستان ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه روسیه ترکیه ترکیه ترکیه سوریه ترکیه رجب طیب اردوغان مهاجران اتحادیه اروپا مجارستان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟