Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان مشکلاتی را برای همه بوجود آورده است، گفت: کرونا تبدیل به یک مشکل جهانی شده و همه کشورها برای گذر از این بحران باید کنار هم باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همکاری وزارت خانه های بهداشت و درمان دو کشور برای همکاری در مقابله با این بیماری، افزود: ایران آمادگی دارد با اجرای سریع پروتکل بهداشتی مشترک میان دو کشور برای مقابله با این ویروس، زمینه را برای تداوم همکاری ها و تبادلات تجاری و رفت و آمد اتباع دو کشور فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی همچنین با تاکید بر توسعه روابط دو جانبه با ترکیه در همه زمینه ها، ابراز امیداری کرد کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در موعد تعیین شده برگزار شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بالای حل مسئله ادلب، تاکید کرد: موضوع ادلب با توجه به اجتماع تروریست های خطرناک و حفاظت از جان انسان های بیگناه ساکن در این منطقه بسیار پیچیده است، که از یک طرف باید جان انسان ها محفوظ بماند و از طرف دیگر تروریست ها باید ریشه کن شوند.

روحانی با اشاره به اهمیت ویژه همکاری های سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حل مشکل سوریه در راستای تقویت روند آستانه، گفت: همکاری های سه جانبه در سطوح مختلف اهمیت ویژه ای دارد و همانطور که قبلا گفته شده، ایران برای میزبانی دور بعدی این اجلاس سه جانبه آمادگی دارد.

رئیس جمهور روند آستانه را برای امنیت منطقه یک دستاورد بزرگ قلمداد کرد و افزود: قطعا افزایش تنش به سود هیچکس در منطقه نیست و ما باید از طریق گفت و گو مسائل را حل و فصل کنیم و نباید اجازه دهیم روند آستانه تضعیف شود.

روحانی با طرح پیشنهاد برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و سوریه، گفت: با توجه به توافق ما بر روی اصولی همچون حفظ تمامیت ارضی سوریه، ریشه کن کردن تروریست ها، حفظ جان انسان های بیگناه  و حل و فصل سریع مسئله ادلب، می توان در این نشست اختلاف نظرها را برطرف کرد.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با اعلام همبستگی با ملت ایران و ابراز همدری با خانواده های درگذشتگان در اثر ویروس کرونا، گفت: ترکیه آماده هرگونه همکاری و کمک به ملت و دولت دوست و برادر ایران است و از ارائه هرگونه خدمات مورد نیاز دریغ نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان با استقبال از اجرای سریع پروتکل بهداشتی مشترک بین دو کشور در جهت تسهیل روابط تجاری و رفت و آمد اتباع دو کشور، گفت و گو  و همکاری های وزارت بهداشت دو کشور در این زمینه را لازم دانست.

اردوغان با تاثیر گذار خواندن نقش ایران در تحولات سوریه، گفت و گو های سیاسی را تنها راه حل مشکل سوریه خواند و خواستار مساعدت و همکاری جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر تاثیر توافقات سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه، گفت: این گفت و گو ها نتایج خوبی به همراه داشته و برای دستیابی به صلح پایدار می بایست تداوم یابد.

 اردوغان با اشاره به تحولات اخیر ادامه داد: این وضعیت در ادلب نمی تواند ادامه داشته باشد و ما نگران دستاوردهای روند آستانه هستیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران ترکیه حسن روحانی سوریه ویروس ویروس کرونا کرونا سه جانبه ایران روند آستانه رئیس جمهور همکاری ها گفت و گو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه

امیر آشتیانی در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کنستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیداربا اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور ایران  به حراره و سفر آتی رئیس محترم جمهور زیمباوه به تهران گفت: این تعاملات نشان دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی مابین قائل هستند.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و ونزوئلا گفت: حدود 10 سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای مانانگا گوا رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

آشتیانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است، گفت: این جایگاه متاثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشورهای مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشورهای آفریقایی جهت کسب استقلال از کشورهای استعمارگر و سلطه طلب بوده است.

وی ادامه داد: در میان کشورهای انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌کند، از اهمیت بسزای برخوردار است.

وزیر دفاع تاکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌کند.

وی ایران با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین الملل اظهار داشت: متاسفانه شاهد استانداردهای دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.

آشتیانی با اشاره به  کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به 40 هزار نفر از مردم و به ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشورهای غربی و همچنین سکوت نهادها و مجامع بین المللی گفت: بر همه کشورهای آزاد و مستقل لازم است  تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را در خصوص توقف ماشین کشتاررژیم صهیونیستی به کار گیرند.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر  اسرائیل به فلسطین نیز نشان دهنده سیاستهای دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تاثیر تحریم‌های کشورهای غربی هستند، گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا( سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت های زیمباوه را برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران بیشتر می کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف  آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه