Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه اصغر زاده سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هدف اصلی تمامی شرکت‌های هواپیمایی به ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" بازگرداندن مسافران ایرانی از کشور‌های مختلف است افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا از چندی پیش امارات اجازه ورود هیچ هواپیمایی ایرانی را به کشور خود نمی‌داد که با پیگیری‌های صورت گرفته روز گذشته تنها یک مجوز پرواز برای هما صادر شد و بلافاصله ایران ایر اقدام به بازگرداندن مسافران ایرانی با این پرواز از امارات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین تا جمعه ۹ اسفند ماه این شرکت هواپیمایی اقدام به بازگرداندن مسافران ایرانی از کشور ترکیه نموده و در صورت ارائه مجوز‌های جدید اقدام به بازگرداندن مسافران ایرانی خواهد کرد.

اطلاعیه "هما" در خصوص مسافران به مقصد بیروت

گفتنی است طبق گزارش‌های امروز شرکت هواپیمایی ایران ایر، اتباع لبنانی و مسافرانی که کارت اقامت این کشور را دارند، باید در زمان ورود به فرودگاه بیروت، فرم سلامت به همراه داشته باشند.

سازمان هواپیمایی کشور لبنان در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، از مسافرانی که از ایران به این کشور مسافرت می‌کنند، شامل اتباع لبنانی و دارندگان کارت اقامت این کشور، درخواست کرد، حتماً فرم سلامت تکمیل شده را به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه بیروت به کارکنان این فرودگاه ارائه نماید.

همچنین در این ایام، مسافران عادی و ترانزیت در فرودگاه بیروت به هیچ عنوان پذیرش نمی‌شوند.

اطلاعیه "هما" در خصوص مسافران به مقصد آمستردام


مسافران پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به مقصد فرودگاه آمستردام، در زمان ورود به این فرودگاه باید ضمن توجه به دستورات پزشکی، حتماً فرم تکمیل شده را به مسئولان فرودگاه آمستردام ارائه نمایند.


همچنین در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، مقامات بهداشتی کشور هلند از مسافران پرواز‌های "هما" به این کشور درخواست کردند در زمان ورود به فرودگاه آمستردام، حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافران باید آن را تکمیل و در زمان ورود به همراه داشته باشد.

گفتنی است در صورت عدم تکمیل فرم سلامت توسط مسافران گرامی، مقامات فرودگاهی آمستردام از پیاده شدن مسافران جلوگیری خواهند کرد.

داشتن فرم سلامت برای ورود به فرودگاه باکو اجباری است

آن دسته از مسافران پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" که به باکو مسافرت می‌کنند، در زمان ورود به فرودگاه این کشور حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.

همچنین در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، مقامات بهداشتی کشور آذربایجان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند، مسافران ورودی به این کشور، در زمان ورود به این فرودگاه حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به مسئولان فرودگاه باکو ارائه نماید.

در صورت عدم تکمیل فرم سلامت توسط مسافران گرامی، مقامات فرودگاهی این کشور از پیاده شدن مسافران جلوگیری خواهند کرد.

مسافران پرواز‌های "هما "به لندن باید فرم سلامت داشته باشند

داشتن فرم سلامت برای ورود مسافران ایرانی به فرودگاه لندن اجباری شد. در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، سازمان هواپیمایی کشور انگلستان از مسافران عازم این کشور درخواست کرد در زمان ورود به فرودگاه لندن، حتماً فرم سلامت تکمیل شده را به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه لندن به کارکنان این فرودگاه ارائه نماید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کروناویروس ویروس کرونا ایران ایر بازگرداندن مسافران ایرانی هواپیمایی جمهوری اسلامی زمان ورود به فرودگاه مسافران پرواز شرکت هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی