Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی با قدردانی از اعلام همکاری دولت و وزارت بهداشت روسیه در زمینه مقابله با ویروس کرونا در ایران، وضعیت ایران در این زمینه را کنترل کامل شرایط توصیف کرد و گفت: آمادگی اجرای سریع پروتکل بهداشتی مشترک بین دو کشور برای مبارزه با این ویروس را داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه (۱۰ اسفند) در گفت‌و‌گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روابط دو کشور را خوب و رو به توسعه در همه زمینه‌ها توصیف کرد و گفت: آمادگی داریم در همه زمینه‌های مورد علاقه دو کشور همکاری‌ها را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روحانی با اشاره به تحولات اخیر درخصوص توافق هسته‌ای،  ضمن قدردانی از مواضع مسکو درخصوص برجام، گفت:  تازمانی که از منافع این توافق برخودار باشیم به تعهدات خود پایبند هستیم و امیدواریم که با همکاری سایر طرف‌ها این توافق حفظ شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در ادلب سوریه و مکالمه تلفنی امروز خود با رئیس جمهور ترکیه در این زمینه، گفت: شرایط ادلب نگران گننده است و باید هر چه سریعتر توافقات روند آستانه عملیاتی شود تا شاهد آرامش و امنیت و همچنین ریشه کن شدن تروریسم در این منطقه باشیم.

 روحانی با تاکید بر اینکه قابل قبول نیست بخشی از کشور سوریه برای سالها در اختیار تروریست‌ها باقی بماند، تصریح کرد: همانطور که بارها تاکید شده، راه حل معضل سوریه صرفا سیاسی بوده و از طریق گفت‌وگو حل  خواهد شد و نباید اجازه دهیم شرایط ادلب به بهانه‌ای برای مداخله و سوء استفاده آمریکایی‌ها از موضوع سوریه تبدیل شود.

رئیس جمهور با اعلام آمادگی برای میزبانی نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تداوم روند آستانه، افزود: در سال‌های اخیر با همکاری ایران و روسیه و سوریه اقدامات بسیار بزرگی در مبارزه با تروریسم انجام شده است که باید آثار و نتایج آن را حفظ کنیم و در زمینه مسئله ادلب کاملا آماده‌ایم در سطوح سیاسی  و امنیتی  به یک راه حل مورد توافق هر سه کشور برسیم.

رئیس جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با همدردی با دولت و مردم ایران به خاطر جانباختن تعدادی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و استقبال از پیشنهاد رییس جمهور ایران در اجرای سریع پروتکل  بهداشتی، گفت: آمادگی همه گونه همکاری در مقابله با ویروس کرونا از جمله  همکاری‌های بهداشتی و درمانی را داریم.

ولادیمیر پوتین با تاکید بر همکاری و تعامل ایران و روسیه در زمینه توافق برجام، گفت:  اجلاس اخیر کارشناسان در وین فضای خوبی را مهیا کرد تا بتوانیم به سمت گره گشایی در این زمینه حرکت کنیم  با توجه به اینکه تهران با همکاری  با آژانس بین المللی انرژی اتمی زمینه مساعد را برای این کار مهیا کرده است.

رئیس جمهور روسیه توافقات انجام گرفته براساس چارچوب روند آستانه را برای حل و فصل موضوع سوریه  بسیار موثر خواند و افزود: ایجاد مناطق کاهش تنش نباید به معنای عدم مبارزه با تروریسم تلقی شود و امیدواریم در آینده هماهنگی ها برای حل و فصل موضوع ادامه یابد.

پوتین در ادامه با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه، گفت: این حق دولت سوریه است که برای مبارزه با تروریست‌ها در سرزمین خود عکس العمل نشان دهد.

رئیس جمهور روسیه با استقبال از اعلام  آمادگی ایران برای میزبانی اجلاس آتی سه جانبه سران سه کشور در روند آستانه، ابراز امیدواری کرد که با گفت و گو ها  اختلافات بوجود آمده  به سرعت برطرف شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی رئیس جمهور روسیه روند آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک