Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدرالدین علیپور با اشاره به حذف فرایند پسماند با توجه به شیوع کروناویروس در شهر تهران گفت: از امروز فرایند تفکیک و بازیافت در ایستگاه های میانی پسماند و آرادکوه تعطیل شد و همه کارگرانی که در این حوزه ها کار می کنند برای به حداقل رساندن ابتلا به کرونا ویروس تعطیل شدند. همچنین به مناطق 22گانه شهر تهران ابلاغ شد که تفکیک زباله ها از مخازن تعطیل شود و این مساله  از فردا یا پس فردا اجرائی می شود و همه فرایندهای اجرائی به مدت یک ماه به تاخیر خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیپور درباره کمبود ماسک و تجهیزات بهداشت برای کارگران اظهار داشت: از هفته گذشته ابلاغ شد که کارگران به ماسک و دستکش مجهز شوند و در حال پیگیری برای اجرایی‌شدن آن هستیم. همچنین ضدعفونی روزانه دو نوبت محل اسکان کارگری نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران درباره دفن پسماندهای پزشکی اظهارداشت: ناوگان حمل زباله را افزایش داده و همچنین برای زباله‌های بیمارستانی بیمارستان‌های ایزوله از یک ناوگان خاص استفاده می‌کنیم و همه زباله‌ها با شرایط خاص به آرادکوه منتقل و زباله بیمارستان‌های معین کرونا ویروس نیز در یک محل جداگانه با خاک و آهک بیشتر و در شرایط ایزوله مناسب‌تری دفن می‌شوند.

علیپور با اشاره به اینکه برای جلوگیری از زباله‌گردی نیازمند کمک دادستانی و نیروی انتظامی هستیم، تصریح  کرد: اگر کسی بخواهد به‌صورت غیرمجاز تفکیک از مخازن را انجام دهد، به کمک دادستانی و نیروی انتظامی نیاز داریم تا به هیچ‌وجه مدتی که با شیوع کروناویروس مواجه هستیم زباله‌گردی نداشته باشیم چراکه ممکن است پسماندهای عادی با ماسک‌ها و دستکش‌ها مخلوط شود، در نتیجه به هیچ‌وجه نباید فرایند تفکیک انجام شود و همه زباله‌ها باید یکجا جمع‌آوری و دفن شوند.

او با تاکید بر اینکه اجرای این فرایند کار بزرگی است، تصریح کرد: برای دفن حداکثری چند برابر نیازمند امکانات هستیم که این کار بزرگ بود و با پیگیری‌های امروز ان‌شالله انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند از شهروندان تهران دعوت کرد در فضای خانگی دستمال، ماسک یا دستکش‌های خود را در کیسه‌های جداگانه دربسته قرار داده و همه تلاش‌های شهروندان باید در این راستا باشد که به هیچ عنوان در فضای شهر و سطح معابر و خیابان‌ها رها نکنند چراکه آنها باید توسط کارگران خدمات شهری جمع‌آوری شود و عملا ریسک ابتلای کارگران را که با پسماندها به‌صورت مستقیم در ارتباط هستند ایجاد کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت