Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آمازون برای کنترل شایعات و حفظ سلامت کاربران سراسر جهان تا به حال بیش از یک میلیون جنس تقلبی را که مدعی درمان بیماری کرونا بودند، مسدود کرده و از روی سایت خود برداشته است. این شرکت همچنین اعلام کرد که بیش از ده‌ها هزار محصول را به دلیل قیمت گول زننده آن‌ها از سایت حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این ابرفروشنده، افراد اخیرا به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت بسیاری از وسایل بهداشتی مانند ماسک‌ها را به صورت باورنکردنی بالا مشخص می‌کردند و آن را بر روی سایت قرار می‌دادند.

حذف محصولات آمازون

اخبار مربوط به حذف شدن اجناس تقلبی از روی سایت مدت کمی است که در فضای مجازی منتشر شده که ابتدا توسط خود آمازون و به عنوان یک اخطار برای متقلبان اظهار شد. تلاش شرکت آمازون آن بود که افراد متقلب دست از بالا بردن قیمت محصولات خود بردارند و آن‌ها را با مبلغی قابل قبول در صفحه سایت قرار دهند. گفتنی است که آمازون قیمت‌هایی را که امکان دارد اطمینان خریداران را خدشه‌دار کند را تحت عنوان قانون قیمت‌گذاری منصفانه از روی سایت حذف می‌کند. طبق گفته این شرکت قیمت‌ها در بازه زمانی کوتاه نمی‌توانند افزایش ناگهانی داشته باشند.

شعار این شرکت آن است که در این سایت جایگاهی برای قیمت‌های غیر واقعی وجود ندارد. منابع خبری همچنین اظهار کردند قیمت‌های ماسک‌ها در این دوره سه الی چهار برابر نیز شده‌اند. برای مثال یک بسته ماسک ۴۱ دلاری در مدت اخیر با قیمت ۱۲۸ دلار در سایت قرار گرفته و همچنین یک عدد ماسک ۶ دلاری با قیمت ۲۴ دلار به فروش رسیده است. با این که شرکت آمازون قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی را ممنوع کرده و آن‌ها را به شدت کنترل می‌کند آما هنوز محصولات این چنینی بر روی صفحه این شرکت وجود دارند. در حال حاضر یک بسته ماسک صد عددی که تنها ۱۰ دلار قیمت دارد با مبلغ ۵۶ دلار بر روی سایت آمازون قرار گرفته است. انتظار می‌رود که این اجناس نیز به زودی از روی سایت حذف شوند.

بیشتر بخوانید: جهان برای مبارزه با ویروس کرونا از چه فناوری‌هایی کمک گرفته است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آمازون ویروس کرونا دنیای فناوری روی سایت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است