Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی پور خواستار برخورد قاطع دستگاه ‌های نظارتی با محتکران لوازم بهداشتی مربوط به مقابله با ویروس کرونا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در نشست ستاد پیشگیری از کرونا بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده قرار است از ظرفیت واحدهای تولیدی استان برای تأمین مواد بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز مردم استان نهایت استفاده به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین ادامه داد: واحدهای تولید محصولات بهداشتی استان در شرایط فعلی باید با تمام ظرفیت اقلام بهداشتی، ضدعفونی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تولید و تأمین کنند.

 

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای کنترل بازار و تأمین اقلام اساسی، دارویی و بهداشتی اندیشیده شده است، افزود: به مردم اطمینان خاطر می دهیم هیچ گونه کمبودی در خصوص این گونه محصولات وجود ندارد.

 

جمالی پور اعلام کرد: دستگاه ‌های نظارتی لازم است نظارت کافی را بر بازار داشته باشند و با هر نوع احتکار و گران فروشی اقلام بهداشتی به شدت برخورد کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مدیران در شرایط فعلی ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در جامعه است، افزود: ما مسئولان باید با اقدامات پیشگیرانه و به موقع باعث ایجاد آرامش نسبی در جامعه شویم.

 

استاندار قزوین مشارکت و همراهی مردم و جدیت مسئولان در انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت توصیه های بهداشتی را در شکست کرونا بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: از همه مردم توقع داریم با توجه به حس مسئولیت پذیری اجتماعی در حل این مشکل اهتمام جدی داشته باشند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مواد ضد عفونی کننده بیماری کرونا استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک