Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از گذشت ۱۲ روز از شیوع کرونا در ایران ۵۹۳ مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و متاسفانه ۴۳ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند. براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا از امروز از خروج افراد مشکوک از قم جلوگیری می‌شود. همچنین براساس اظهارات فرمانده ستاد مقابله با کرونا در گیلان، این استان به پرستاران و پزشکان کمکی بیشتری نیاز دارد و براساس اعلام معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز پرستارانی که در این ایام به صورت داوطلب یا کمکی به به مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کنند، در اولویت استخدام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام خدمات پروتکل دولتی برای کرونا رایگان است

افراد خارج از این پروتکل پول پراخت می‌کنند

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: هیچگونه داروی قطعی برای کرونا وجود ندارد، اما پروتکل درمان حمایتی برای مبتلایان به این بیماری، باعث ترخیص بسیاری از آنها شده است.

«محمد جهانگیری» معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که بیماران کرونا برای درمان باید هزینه پرداخت کنند؟ گفت: آزمایش‌هایی که شما می‌بینید در ازای پول انجام شده است، مربوط به بخش خصوصی است. این مربوط به افرادی است که به سلامت خود مشکوک هستند و به بخش‌های خصوصی مراجعه می‌‌کنند، اما تمام خدمات بخش‌‌های دولتی رایگان است. 

وی در ادامه افزود: اگر کسی مایل است، خارج از پروتکل‌ها خدمات دریافت کند، باید هزینه‌ی آن را هم پرداخت کند، البته این بیمارستان‌ها نیز تنها هزینه‌ی آزمایش خود را دریافت می‌کنند و خدمات را با تخفیف ارائه می‌دهند. ما نمی‌توانیم هرگونه خدمات ممکن را محدود کنیم و این تصمیم درستی در این شرایط نیست. 

جهانگیری در شرح پروتکل درمانی در بخش دولتی، اظهار کرد: در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی مشخص شده دولتی، تمام خدمات رایگان است؛ خدمات در تمام مراحل تشخیص تا درمان رایگان است. 

وی افزود: افرادی که در بیمارستان‌های خصوصی، برای علائم شک‌برانگیز آزمایش می‌دهند و احتمال ابتلا به کرونا درباره‌ی آن‌ها بوجود می‌آید، به کلینیک‌های حاد تنفسی مشخص شده برای کرونا، ارجاع داده می‌شوند. خدمات درمانی آن‌ها نیز از آن پس رایگان می‌شود، چرا که آن‌ها باید تشخیص نهایی را با کیت‌های تخصصی موجود در بیمارستان‌های معین بگیرند. بستری آن‌ها در این قرنطینه‌ها نیز رایگان است. 

جهانگیری در واکنش به اظهارات درمانی غیرتخصصی از طرف افراد غیرکارشناس، گفت: در حال حاضر پروتکل خدمات درمانی به کرونا ویروس مشخص است. پروتکل‌های متفاوتی وجود دارد. بیمار اگر مشکل حادی نداشته باشد با توصیه ترخیص می‌شود، اگر نیاز به تست سی‌تی اسکن یا کیت داشته باشد، انجام می‌شود. فضائی که این آزمایش‌‌ها باید انجام می‌شود یا خدماتی که باید صورت بگیرد، مشخص است. اینکه افراد پیشنهادات فضای مجازی یا نهادهای غیرمتخصص را باور کنند، کمکی به آن‌ها نمی‌کند. 

وی افزود: تحقیقات در زمینه این ویروس در حال انجام است. ممکن است هر روز نتایجی حاصل شود و اجرای پروتکل درمانی را تحت تاثیر قرار دهد، اما هر نتیجه مستندی تنها پس از اعلام وزارت بهداشت قابل اعتنا است. هیچ مرجع دیگری قابل استناد نیست. 

درمان‌های حمایتی درباره بیماران زیادی نتیجه داده‌است

هیچ‌گونه داروی قطعی برای کرونا وجود ندارد

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی در پاسخ به سوالی درباره دارو‌های مصرفی برای بیماران کرونا بیان کرد: داروهایی وجود داشته که خوشبختانه به بیماران پاسخ داده است. ما هم فعلا با این داروها درمان را پیش می‌بریم، اما هیچ داروی قطعی و خاص برای کرونا وجود ندارد، همان درمان حمایتی که اجرا می‌شد، همچنان در حال اجرا است. همین درمان حمایتی توانسته بسیاری از بیماران را مرخص کند.

هیچ کس ابتلای دوباره افراد بهبودیافته را رد نکرده است

باید پی ببریم که این ویروس در ایران چگونه رفتار می‌کند

جهانگیری درباره ابتلای دوباره به کروناویروس در چینی‌هایی که درمان شده‌اند و در  پاسخ به این پرسش آیا مورد مشابه در کشور داشته‌ایم؟ گفت: این موضوعات در حال بررسی است. در حال حاضر، جامعه علمی شیوع‌شناسی ما در رابطه با این موضوع تحقیق می‌‌کند. باید پی ببریم که این ویروس در ایران چگونه رفتار می‌کند.

وی افزود: در رابطه با چند موردی که در چین به شرایط ناپایدار بیماری برگشتند، مشخص نیست که بهبود یافته بودند یا نه؟ مشخص نیست که به علت شرایط محیطی بد دوباره مبتلا شدند یا آن که دوره بیماری آن‌‌ها به دلایل ناشناخته طولانی‌تر شده است. این موضوعات در دست محققان است، کسی هم رد نکرده است که افراد بهبود‌یافته ممکن نیست، دوباره مبتلا شوند. 

شدت مرگ و میر در ایران بالاتر از چین نیست 

از شرایط اضطرار بگذریم، آمارها دقیق‌تر ارائه خواهد شد

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی بیان کرد: بعضا گفته می‌شود که شدت مرگ و میر در ایران بالاتر از چین است، این حرف درست نیست. حوزه تشخیص قطعی ما آهسته حرکت می‌کند، چرا که کیت‌ها و روش‌های تشخیص ما محدود بود، ما تنها برای افراد بستری کیت تخصیص دادیم.هشتاد درصد از بیماران کرونائی را که به خودی خود بهبود پیدا می‌کنند، آزمایش نکردیم تا آمار واقعی و نسبت مرگ‌ ومیر درست تخمین زده شود. شیوع‌ها در کشورها متفاوت است، باید آرام آرام پیش برویم. این نه به معنای کتمان از سمت ما است، و نه به آن معناست که تمامیت اوضاع و بیماری را رصد می‌کنیم. 

وی ادامه داد: ما تنها از افراد با ریسک بالا تست گرفته‌ایم. ممکن است خیلی از افراد همین الان مبتلا شده و بهبودیافته باشند، آن‌ها در آمار گنجانده نمی‌شوند. ممکن است در بین آنها افراد زیادی کرونای مثبت باشند که جائی ثبت نشده است. اگر ما از این اضطرار اولیه خارج شویم، آمارهایمان با دقت بیشتری کسب و اعلام خواهند شد. 

دندانپزشکان جز برای موارد اورژانسی خدمات ارائه ندهند 

اگر به مطب‌ها لوازم ایمنی مناسب داده شود، همکاری می‌کنند

جهانگیری در ارتباط با کلینیک‌هایی که از پذیرش بیماران با علائم مشابه کرونا خودداری می‌کنند، آنچه بویژه در گیلان دیده شده است، تشریح کرد: در حوزه مطب‌ها چند پروتکل وجود دارد. مطب‌های غیرضروری به توصیه خود ما تعطیل شده‌اند یا مراجعات خودشان را کم کرده‌اند. این به دلیل همان اقداماتی است که باید منجر به کاهش تجمع و تردد شود. بطور مثال چشم‌پزشکی و کلینیک‌های پوست و مانند آن‌ها. هیچ لزومی وجود ندارد که افراد جز برای موارد اورژانسی در این مطب‌ها حضور پیدا کنند. 

وی در ادامه گفت: طبق توصیه ما، دندانپزشکان به جز در موارد اورژانس خدمات درمانی انجام نمی‌دهند. پزشکان عمومی در صحنه حضور دارند، اما یک مسئله‌ای در رابطه با پزشکان نادیده گرفته شده است. پزشکان صف اول مقابله با بیماری را تشکیل می‌دهند. بیمار شدن یک پزشک مساوی با ابتلای تمام بیماران او و از دست دادن نیرویی که در این شرایط بسیار ارزشمند تلقی می‌شود. ما توصیه می‌کنیم که افراد به کلینیک‌های تخصصی تنفسی مراجعه کنند. 

جهانگیری در پایان اظهار کرد: در حال حاضر پزشکان برای تامین وسایل ایمنی بالا مشکلاتی دارند. از طرف ‌آن‌ها هم اعلام شده است، اگر لوازم ایمنی بالا در اختیار آن‌ها قرار گیرد، از همکاری دریغ نمی‌‌کنند. ما تهیه این وسایل را پیگیری می‌‌کنیم، اما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم پزشکان، بدون در نظر گرفتن ایمنی خودشان، اقدام به خدمات درمانی کنند. 

جریان آموزشی استمرار خواهد داشت
افزایش برنامه‌های آموزشی تلویزیونی به ۱۴ نوبت

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره ادامه اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش برای آموزش مجازی گفت: ما هر روز را با جلساتی آغاز می‌کنیم که درباره مرور وضعیت آموزشی است. همه تلاش ما این است که جریان آموزش استمرار پیدا کند، برای این کار از دیروز شبکه آموزش به کمک آمد و ۱۰ نوبت  آموزش در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه، فنی و حرفه‌ای و کاردانش را پیش بینی و پخش می‌کند که اکنون این ۱۰ نوبت به ۱۴ نوبت رسیده است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در تمام هفت روز هفته جریان دارد، اما همچنان به نظر می‌رسد که با توجه به استقبال خوب از سوی دانش آموزان به عمل آمده ما نیازمند این هستیم که این فرصت را افزایش دهیم از این رو با رییس صدا وسیما گفت‌وگو کردیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های دیگر شبکه آموزش و دیگر شبکه‌ها برای توسعه فرصت آموزشی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خودمان امکان امنی را در بستر اینترنت فراهم کردیم تا با همراهی اپراتورهای موجود در کشور فضایی در اختیار ما قرار گیردد که ما یک شبکه اجتماعی تحت عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان یا «شاد» ایجاد کنیم تا ارتباط بین معلم و دانش آموزان را گسترش دهد و معلمان می‌توانند متون درسی را در آنجا به اشتراک بگذارند و اطمنیان حاصل کنند که  دانش‌آموزان متون درسی را دریافت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما با انجمن اولیا و مربیان گفت‌وگو کردیم تا از ظرفیت ۱۰ هزار مدرس و ۳۷۰ مرکز مشاوره به خانواده ها کمک کند. همچنین برای معاونین آموزشی مامورانی اتخاذ کردیم که مشارکت موثر مدیران و معلمان موجب نظارت و اشراف هرچه بیشتر به آموزش باشد.

حاجی میرزایی گفت: با شرایطی که در حال حاضرداریم حدود ۷۰ تا ۸۵  درصد از زمان سال تحصیلی سپری شده و مابقی آن را امیدواریم با همکاری صدا  و سیما و خلاقیتی که استان‌ها به خرج داده‌اند این روزها را به اتمام برسانیم.

توانایی انجام روزانه ١٢٠٠ تست کرونا در پاستور

راه اندازی بیش از ٢٠ آزمایشگاه تشخیصی کرونا در سراسر کشور

علیرضا بیگلری، رییس  انستیتو پاستور ایران ضمن اعلام این خبر گفت: تمام نمونه های کرونای پذیرش شده هفته قبل در انستیتو پاستور ایران در شب گذشته و در واقع، دو روز زودتر از زمان قول داده شده انجام شد.

بیگلری  همچنین گفت: در طی هفته گذشته، علاوه بر راه اندازی بیش از بیست آزمایشگاه تشخیصی کرونا در سراسر کشور، ظرفیت انجام تست در انستیتو پاستور بیش از ده برابر افزایش یافت و اکنون توانائی انجام روزانه ١٢٠٠ تست در پاستور وجود دارد.

بیگلری با بیان این که همزمان کار آموزش و پایش آزمایشگاههای راه اندازی شده هم در جریان است، گفت: با این اقدام، در حال حاضر در تمام کشور از مشهد تا اهواز و از تبریز تا تهران و زاهدان، با یک سبک و یک پروتکل واحد کار می کنند و  نماینده سازمان جهانی بهداشت از  این اقدام به عنوان کار عالی (Best practice) نام می برد.

رییس  انستیتو پاستور ایران در ادامه از رهنمودها و حمایتهای وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و نیز همکاری صمیمانه مدیران ارشد وزارتخانه و مساعی شبانه روزی روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور قدردانی کرد.

تمهیدات لازم برای مقابله با آلودگی آب تهران اندیشیده شده/ جای نگرانی نیست

محمدرضا کرمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تمهیدات لازم برای آلوده نشدن منابع آبی به ویروس کرونا اظهار داشت: ما در استان تهران دو منبع آب زیرزمینی و سطحی را داریم، 6 تصفیه خانه در مدار هستند، 26 درصد منابع آب زیرزمینی داریم که در مواقع اضطرار استفاده می‌کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما این است که به تمامی زیر مجموعه‌ها دستورالعملی ابلاغ شده که میزان کلر زیر 8 PPM نباشد.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای استان تهران در ادامه گفت: سالانه یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب شرب در استان تهران مصرف می‌شود که 1.6 میلیارد متر مکعب مربوط به شهر تهران و مابقی در بقیه استان مصرف می‌شود. یعنی 25 درصد آب کشور در تهران استفاده می‌شود که 71 درصد آن از آب‌های سطحی و 21 درصد از آب زیرزمینی تامین می‌شود.

وی در ادامه درباره کدورت آب شهر طی روزهای گذشته تصریح کرد: کل مشکل ما بعد از بارش‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته پیش آمد، حجم رودها بالا رفته و طغیان کردند که منجر به گل آلود و کدورت آب سدهای کرج و لتیان شد.

کرمی نژاد خاطرنشان کرد: در پی آن مرز کدورت از 10 هزار هم بالاتر رفت در حالی که تصفیه خانه‌ها ظرفیت 4 هزار را دارند. در هر ثانیه 28 تا 30 هزار لیتر آب از تصفیه خانه بالا می‌آید که این میزان بعد از کدورت به صفر رسید. 16 ساعت تاب آوری داشتیم تا روز چهارشنبه که کدورت به 4 هزار رسید، 10 تا 11 ساعت خاموشی تصفیه خانه را داشتیم اما از روز شنبه مسئله کاملا بر طرف شد.

در معرض ابتلا به هر نوع بیماری هستیم

شماری از کارگران شاغل در قطار شهری تهران در تماسی با ابراز نگرانی درخصوص شیوع ویروس کرونا گفتند: به‌رغم همه مشکلات صنفی و معیشتی، انتشار خبرهای شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، ما کارگران مترو را که در میان سیلی از جمعیت مشغول کاریم، نگران کرده است.

این کارگران اظهار داشتند: به‌رغم تلاش سازمان قطار شهری برای پیشگیری از انتشار این ویروس در میان واگن‌ها و ایستگاه‌ها، این نگرانی هر روز در کارگران تقویت می‌شود که مبادا به نوعی به این بیماری مبتلا شویم.

به گفته کارگران قطار شهری، همکاران باسابقه واحد خدماتی مترو که مسئولیت نظافت واگن‌ها را در پایانه‌های مختلف برعهده دارند بیشتر از همه در معرض ابتلا به این بیماری و هر نوع بیماری دیگر هستند.

آنها با بیان اینکه کارگران خدماتی مترو تهران در پایان هر شب مسئولیت نظافت و شستشوی واگن‌ها را برعهده دارند، گفتند: با این وجود به نظر می‌رسد برای رعایت موارد پیشگیری‌کننده از بیماری با کمبودهایی مانند ماسک و دستکش مواجهیم.

این کارگران با بیان اینکه ما ناچار از حضور در محل کار هستیم، در ادامه گفتند: از مسئولان مترو انتظار داریم راهکاری را در حمایت از کارگران برای کاهش ساعت کاری یا شیفتی کردن کار پیدا کنند.

کارگران تصریح کردند: همه امکاناتی که مترو برای ایجاد آرامش میان شهروندان و اعتماد به مترو در جهت حمل و نقل عمومی با ضدعفونی اماکن، ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار شهری انجام می‌دهد با کار شبانه‌روزی کارگران صورت می‌گیرد.

حفظ سلامت نیروی کار در اولویت است

همه کارفرمایان توان پرداخت هزینه مواد ضدعفونی کننده را ندارند

پرویز زعیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه همه کارفرمایان واحدهای تولیدی گیلان توانایی خرید مواد شوینده و سایر امکانات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ندارند و در این بین باید پرسید مسئول حفظ سلامتی نیروی کار این واحدها چه کسی است، اظهار داشت: متاسفانه باتوجه به هشدارهای جدی مسئولان بهداشتی کشور در رابطه با شیوع بیماری کرونا، هنوز بسیاری از واحدهای تولیدی وصنعتی مستقر در استان بویژه در شهرک‌های صنعتی امکان  به دلیل قیمت بالا امکان خرید مواد ضدعفونی‌کننده وشوینده بهداشتی را برای حفاظت از کارگران ندارند.

به گفته وی؛ در شرایطی که بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در وضعیت بد مالی قرار دارند، فراهم کردن مواد شوینده وضدعفونی‌کننده در این واحدها امکان‌پذیر نیست.

او با ذکر مثالی اضافه کرد: به عنوان نمونه واحد ایران پولین رشت که بنده به عنوان رئیس انجمن صنفی کارگران این کارخانه مسئولیت دارم، در روزهای گذشته کارفرمای این واحد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین کارگران  اقدام به دریافت پیش‌فاکتور برای خرید  مواد ضدعفونی‌کننده کرد اما رقم حداقل  ۱۰ تا ۲۰ میلیونی برای موادی که بعد از چندروز دیگر مجددا باید خریداری شود در توان مالی این شرکت نیست و در حال حاضر با همان مواد شوینده و ضد فونی کننده وایتکس که بیشتر در دسترس است، محل کار کارگران را ضدعفونی کرده‌ایم.

وی افزود: انتظار می‌رود دولت، با در اختیار قرار دادن مواد شوینده و ضدعفونی کننده به واحدهای تولیدی و صنعتی بویژه واحدهای کوچک کم توان و ارائه بسته‌های بهداشتی به کارگرانی که در شرایط سخت مشغول کارند در حفظ سلامت آنها تعجیل کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر نظارت دقیقی برای رعایت بهداشت کار و جلوگیری از  شیوع انواع بیماری‌ها در کارخانه‌ها و در میان کارگرانی که روزانه ۱۲ ساعت در شرایط سخت کار می‌کنند، وجود ندارد، افزود: بعد از گذشت چندین روز از شیوع بیماری کرونا در استان گیلان به دلیل بالا بودن هزینه‌ها بسیاری از کارخانجات و شرکت‌ها هنور محل کار کارگران را ضدعفونی وگندزدایی نکرده‌اند.

زعیمی حفظ سلامت نیروی کاررا اولویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صیانت از سرمایه‌های ملی  عنوان کرد وگفت:بحث سلامتی  و مراقبت‌های بهداشتی نیروی کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا از مدیر کل کار استان گیلان بویژه مسولین  واحدبهداشت طب کار در خواست  داریم تمام تلاش خودرا برای  نظارت بر این واحد ها بکار گیرند ودر این مورد قبل از وقوع هر اتفاقی تعجیل کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کرونا 2019 شیوع بیماری کرونا انستیتو پاستور واحدهای تولیدی ضدعفونی کننده خبرنگار ایلنا مواد شوینده خدمات درمانی بیمارستان ها ویروس کرونا دانش آموزان حال حاضر برای کرونا تصفیه خانه وجود ندارد قطار شهری حفظ سلامت نیروی کار واگن ها گفت وگو مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل