Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@17:19:09 GMT

سواستفاده از تعطیلات کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۵۲۶۱

سواستفاده از تعطیلات کرونایی

برخی از سواستفاده کنندگان از وضعیت کنونی در فرصت تعطیلات اداره ها و مدارس و ولادت امام علی(ع) برای برگزاری تور گردشگری به مناطق طبیعی استفاده می کنند.

به گزارش مشرق، در روزهایی که به دلیل جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا بسیاری از موزه‌ها و اماکن گردشگری و تفریحی حتی مداس و اداره‌ها تعطیل شده‌اند، برخی از افراد از این فرصت برای برگزاری تور گردشگری به مناطق طبیعی بهره می‌برند تا مسافران را در این شرایط ترغیب به سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید ۳ مورد مثبت به کرونا ویروس در کرمانشاه ورزشکاران چگونه از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند؟ ضدعفونی کردن منازل ترفندی برای سرقت از منازل

این درحالی است که وزارت بهداشت مکرراً در اطلاعیه‌های خود اعلام می‌کند تا جایی که می‌توانید به سفر نروید. موزه‌ها تعطیل و اماکن گردشگری بسته شده‌اند و تا جایی که می‌توانید از تجمع در مکان‌های عمومی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرهیز کنید، در چنین شرایطی عده‌ای از این فرصت سواستفاده کرده و به تبلیغ برای برگزاری تورهای گردشگری خود می‌پردازند و در فضاهای مجازی و در گروه‌هایی که عموماً گردشگران و فعالان طبیعتگردی عضو آنها هستند؛ می‌نویسند که «در ایام تعطیلات کرونایی حالا که هیچیک از امکان موزه‌ای و گردشگری باز نیست، بهترین فرصت برای گذراندن اوقات فراغت در طبیعت است!»

در برخی دیگر از این پیغام‌ها نوشته شده: «حالا که از سفر به خارج از کشور محروم شده‌ایم و نمی‌توانیم به موزه‌ها برویم می‌توان طبیعت ایران را بهتر دید!» و یا «ایران را در تعطیلات بدون نگرانی از ویروس ببینید!»

پخش کنندگان این پیام‌ها افرادی هستند که عموماً مجوز برگزاری تور گردشگری ندارند و به صورت خودمختار اقدام به راه اندازی صفحه و یا فضای مجازی برای تبلیغ تورهای گردشگری خود می‌کنند و بدون مجوز از سوی آژانس‌های مسافرتی مسافر جذب می‌کنند، چنین تبلیغاتی را در شرایطی انجام می‌دهند که ویروس کرونا دامن گیر همه شهرها شده است و برای ورود به بیشتر استان‌ها از جمله استان‌هایی شمالی که هدف بیشتر آنهاست، باید تست ویروس داد.

از سوی دیگر بیشتر مراکز اقامتی در استان‌ها از جمله گیلان، خلخال، مازندران و… از پذیرش مسافر خودداری می‌کنند. با این وجود چنین افرادی که کمترین تجربه در هدایت و راهنمایی مسافران و گردشگران به خصوص حضور در طبیعت را دارند، به مسافران خود پیام می‌دهند که ضمن استفاده از این تعطیلات نه تنها از تخفیف برخوردار خواهند بود بلکه در چادرهای مسافرتی به رغم عدم پذیرش هتل‌ها، اقامت خواهند کرد آن هم با رعایت موارد بهداشتی!

از آنجا که این افراد بدون مجوز از آژانس و یا مؤسسه گردشگری اقدام به برگزاری تور می‌کنند، هیچ نظارتی نیز بر نحوه عملکرد آنها وجود ندارد.

بسیاری از افراد دیگر نیز از هم اکنون اقدام به جذب مسافر برای تورهای چهارشنبه سوری هستند و تبلیغات آن را نیز شروع کرده‌اند این درحالی است که کشور هنوز برای سفرهای نوروزی برنامه‌ای ندارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ویروس کرونا تعطیلات گردشگری اخبار حوادث برگزاری تور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: رویدادهای ویژه در حوزه گردشگری استان اردبیل با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

وی با اشاره به پیگیری اعتبارات حوزه گردشگری استان اردبیل در وزارت میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: از معاونت گردشگری انتظار داریم در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان تامین اعتبارات مورد نیاز را تسهیل کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.

محمدی ادیب با بیان اینکه اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را در اردبیل پیگیری می کنیم تا با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم انجام شود.

کد خبر 6092847

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟