Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:32:06 GMT

نانوایی‌های خلخال در نوروز تعطیل نیستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۶۱۹۸

نانوایی‌های خلخال در نوروز تعطیل نیستند

فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: امسال به جای انتخاب نانوایی‌های کشیک برای پخت نان در تعطیلات نوروز همه نانوایان ملزم به پخت نان روزانه خود در تعطیلات در پیش رو بوده و تنها نانوایانی که ۲ روز تعطیل ماهانه آنها در نیمه اول فروردین سال که در تقویم سالانه منظور شده ،مجاز به تعطیلی این ۲ روز بوده و سایر نانوایی‌ها ملزم به پخت نان در تعطیلات نوروزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال بیان‌کرد: تمهیدات لازم برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها در صورت نیاز به افزایش زمان پخت نان صورت گرفته و انتظار از دستگاه‌های بازرسی تشدید نظارت در این ایام است.
وی با بیان اینکه پخت نان روغنی تنها برای نانوایان دارای پروانه پخت این نوع نان مجاز است، افزود: در صورت مشاهده پخت نان روغنی از سوی سایر نانوایان فعال در عرصه پخت نان این شهرستان از طریق دستگاه‌های بازرسی و نظارتی اداره صنعت ،معدن و تجارت ،اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

سیدناصر میرمرسلی ،رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال نیز از ممنوعیت صدور هرگونه پروانه فعالیت جدید برای ایجاد و راه‌اندازی نانوایی‌های سهمیه‌پز دولتی در این شهرستان خبرداد و اظهارکرد: این کار در راستای اجرای دستورالعمل سازمان صمت استان اردبیل مبنی بر ممنوعیت راه‌اندازی نانوایی جدید دولتی‌پز در استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه دستورالعمل جدید نحوه فروش و تحویل نان به همه نانوایی سطح شهرستان ابلاغ شده و نانوایی‌ها به لحاظ کلیه موازین بهداشتی در نظر گرفته شده اقدام به تحویل نان به مشتریان خواهند کرد. 
علی ملکی ، مسوول واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال هم در این جلسه از حذف جوش‌شیرین در نانوایی‌های این شهرستان در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد.
وی گفت: در ۱۱ ماه امسال هزار و ۵۰ مورد از نانوایی‌ها بازرسی شده و از ۸۰۰ مورد نمونه‌برداری آزمایشگاهی جوش‌شیرین تنها ۲ مورد مثبت بوده که محل کسب متخلفان پلمب شده است.
ملکی اظهارداشت: با وجود تلاش برای حذف نایلون،  جمع‌آوری نان داغ در و نگهداری آن در نایلون‌ها در بسیاری از نانوایی‌ها نگران کننده و برای سلامتی مصرف‌کنندگان مضر است.

برچسب‌ها گندم خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم خلخال گندم خلخال نانوایی ها پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم‌زاده افزود: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.
وی بیان کرد: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز