Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@22:17:00 GMT

اسکوتر چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۶۲۲۱

اسکوتر چیست؟

 

تکنولوژی و فناوری همه ابعاد زندگی انسان را در برگرفته است. فناوری وارد دنیای سرگرمی نیز شده است. استقبال از انواع کوادکوپتر، ماشین کنترلی و اسکوتر نشان می دهد مخاطبان به خوبی توانسته اند با این وسیله های سرگرمی ارتباط برقرار کنند. یکی از جذاب ترین وسایل بازی و سرگرمی اسکوتر است. در این مقاله می خواهیم به معرفی اسکوتر و انواع آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه باشید.

اسکوتر، سبکی دوچرخه در کنار قدرت موتورسیکلت

اسکوتر را می توان نوعی دوچرخه دانست که از موتور برای حرکت در آن استفاده می شود. شاید با این تعریف اسکوتر شبیه موتورسیلکت به نظر بیاید اما بین اسکوتر و موتور تفاوت هایی وجود دارد. موتورسیکلت از مخزن بنزین و یک موتور حرکتی بزرگ استفاده می کند. همچنین ابعاد چرخ های موتورسیلکت بسیار بزرگ است.

در حالی که اسکوتر از نظر ظاهری و فنی بسیار کوچکتر از موتورسیلکت است. در اسکوتر از موتور و چرخ های کوچکتری نیز استفاده می شود. از مهم ترین کاربردهای اسکوتر می توان به استفاده در پارک ها و شهربازی ها برای تفریح اشاره کرد. برخی افراد نیز برای جابجایی در مسافت های کم شهری ( در حد 20 دقیقه) از اسکوتر استفاده می کنند. وزن اسکوتر نزدیک به 10 کیلوگرم است.



اسکوتر چگونه حرکت می کند؟

اسکوتر به وسیله پا هدایت می شود. در حقیقت نحوه ایستادن بر روی اسکوتر اهمیت زیادی دارد. زیرا آنچه که تعادل اسکوتر را نگه می دارد، تقسیم وزن بر روی دوپا هنگام حرکت با اسکوتر است. اسکوترها از نظر تاریخچه و کاربرد به دو دسته اسکوترهای مکانیکی و برقی تقسیم می شوند.

اسکوتر مکانیکی چیست؟

اسکوترهای مکانیکی اولین نسل خانواده اسکوترها هستند. برای استفاده از اسکوتر مکانیکی باید روی آن می ایستادیم و با کمک دسته آن را هدایت می کردیم. راندن اسکوتر مکانیکی شبیه تجربه دوچرخه سواری است. در نسل های ابتدایی معمولا کسی که سوار اسکوتر می شد باید هراز گاهی با پای خود به زمین نیرو وارد می کرد تا اسکوتر حرکت کند.

بعدها موتور الکتریکی در اسکوتر مکانیکی قرار گرفت که کار را راحت تر کرد اما همچنان دسته جلویی وجود داشت. در کنار اسکوتر ها باید از انواع ماشین های کنترلی نیز به عنوانی وسایلی بسیار هیجان انگیز نام ببریم.

ماشین کنترلی اگر چه به نسبت اسکوتر بسیار متفاوت است اما می تواند همان هیجان راندن ماشین را منتقل کند. ماشین کنترلی ها به دو نوع آفرود و آنرود با قدرت موتور بالا تقسیم می شوند. از جمله انواع ماشین کنترلی آفرود می توان به ماشین کنترلی mz اشاره کرد که با قدرت موتور بالا و باتری بسیار قوی یک تجربه بسیار هیجان انگیز را در هنگام سرگرمی فراهم می کند.

اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می کند؟

در اسکوترهای برقی دیگر خبری از دسته جلویی اسکوترهای مکانیکی نیست. اسکوتر برقی از یک صفحه و دو چرخ به موازات یکدیگر تشکیل شده است. بر خلاف اسکوترهای قدیمی در اسکوترهای جدید تعادل اسکوتر به وسیله کاربر حفظ می شود. بنابراین با کار با این اسکوترها باید کمی زمان خود را صرف یادگیری و حفظ تعادل کنیم.

اسکوتر برقی به نسبت اسکوتر مکانیکی مزیت های بیشتری دارد. در حقیقت اگر حفظ تعادل و کار با این اسکوتر را یاد بگیریم، تجربه راندن اسکوتر بسیار لذت بخش است. یکی از مزیت های اصلی اسکوتر برقی قابلیت نگه داری شارژ بالاست. به طوری که با یک بار شارژ می توان 25 کیلومتر مسافت را با آن طی کرد.

اسکوتر برقی برای چه کسانی مناسب است؟

از اسکوتر برقی می توان با اهداف متفاوتی استفاده کرد. بسیاری از کودکان و نوجوانان از این وسیله برای تفریح استفاده می کنند. اما در رستوران ها و اماکن بزرگ از اسکوتر برای خدمت رسانی بهتر استفاده می شود. جالب است بدانید در برخی کارخانه ها از اسکوتر برقی برای نظارت بر خط تولید استفاده می شود.

نحوه کار با اسکوتر برقی مثل همه وسیله های سرگرمی بسیار ساده است و حتی افراد بالغ و سالمندان نیز می توانند از این وسیله استفاه کنند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر وسایل جذاب و هیجان انگیز حتما به مقاله کوادکوپتر سایما سر بزنید.

اسکوتر برقی به چه نام هایی شناخته می شود؟

در بازار سرگرمی اسکوتر برقی با نام های گوناگونی شناخته می شود. Self-Balance Scooter از جمله نام هایی است که به اسکوتر برقی اطلاق می شود. منظور از اسکوتر سلف بالانس این است که تعادل دستگاه به وسیله کاربر حفظ می شود. همچنین به اسکوتر برقی هاوربود نیز گفته می شود.

دسته بندی اسکوترهای برقی بر اساس اندازه چرخ است

دسته بندی هاوربودها بر اساس تعداد چرخ است. هرچقدر اندازه چرخ های یک اسکوتر بالاتر باشد، ارتفاع و سرعت اسکوتر بیشتر می شود. اندازه چرخ های اسکوتر بین 6 تا 10 اینچ است. البته معمولا در بازار ایران چرخ های 10 اینچی کمتر پیدا می شوند و بیشتر مدل ها از چرخ های 6 تا 8 اینچی استفاده می کنند. مزیت داشتن اسکوتر بلندتر علاوه بر سرعت بیشتر احتمال خرابی کمتر است. در حقیقت در اسکوترهای بلند امکان برخورد با موانعی مثل سنگ یا چوب کاهش می یابد.

در خرید اسکوترهای برقی به باتری آن دقت کنید

اسکوترهای برقی با باتری کار می کنند. باتری اسکوتر برقی قابل شارژ است. از آنجا که باتری اسکوتر در بدنه قرار گرفته، در صورت خرابی حتما باید به متخصص رجوع کنید. بنابراین حتما اسکوتری که انتخاب کنید که علاوه بر ظرفیت بالای باتری از خدمات پیشتیبانی نیز بهره مند باشد. جالب است بدانید اسکوتر با یک باتری معمولی می توان 120 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

بهترین مارک اسکوتر برقی در ایران چیست؟

برندهای مختلفی در ایران اسکوتر برقی ارائه می کنند. از آنجا که ظرفیت باتری، قابلیت ها و نیاز کاربران متفاوت است نمی توان با قاطعیت بهترین مارک اسکوتر را انتخاب کرد. برای مثال برخی اسکوترها از قابلیت هایی مثل بلوتوث یا اسپیکر پشتیبانی می کنند که برای برخی از کاربران کاربردی ندارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید حتما با فروشنده مشورت کنید و بر اساس انتظارات خود اسکوتر مناسب را انتخاب کنید. از معروف ترین برندهای اسکوتر نیز می توان به soar board، future foot و airboard اشاره کرد.

از کجا می توان یک اسکوتر مناسب و با کیفیت تهیه کرد؟

در پایان مقاله لازم به یاد آوری است که برای خرید اسکوتر مکانیکی یا برقی می توان به اسباب بازی فروشی ها مراجعه کرد. همچنین در شهر تهران خیابان جمهوری مرکز فروش انواع اسکوتر است. قیمت اسکوتر برقی معمولا از 400 هزار تومان شروع می شود. با توجه به نام برند و امکانات اسکوتر قیمت اسکوتر هم افزایش پیدا می کند.

در انتها پیشنهاد می کنیم در صورت علاقه به خرید انواع وسایل سرگرمی و هیجانی مثل هلی شات و کوادکوپتر به وب سایت پریماتوی مراجعه کنید. پریماتوی مرجع فروش انواع هلی شات و ماشین های کنترلی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی اسکوتر برقی اسکوتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ،نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام نمایند.

کد خبر 6087567 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران