Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۳۳۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳۷۲ میلیون دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۵۰ درصد افزایش داشته است. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

خداداد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: در 11 ماه گذشته 338 هزار و 210 تن کالا به ارزش 372 میلیون و 903 هزار و 133 دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 10 درصد و از نظر ارزش دلاری 50 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کالاهای به 69 کشور از جمله عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، کویت ترکیه، قطر، هند، آلمان و پاکستان صادر شده است، عنوان کرد: محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، لوله فایبر گلاس، شیره و عصاره شیرین بیان، دستگاه‎‌‌های مبدل حرارتی، آرد گندم، خیار، خرما و ماهی بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

رحیمی با بیان اینکه در 11 ماه گذشته در بین کالاهای صادراتی استان فارس صادرات اوره از لحاظ وزن80 درصد و از لحاظ ارزش185  درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، اظهار داشت: کیفیت محصول و بازاریابی مناسب صادرکنندگان استان به خصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس سبب افزایش صادرات این محصول شده است.

عرضه گوشت وارداتی با ارز نیمایی در فروشگاه های زنجیره ای و تره بارهاواردات 4 میلیون حلقه لاستیک کامیون با ارز دولتی / چرا دولت به تولید ارز نمی‌دهد؟واردات کالا از گمرکات استان کرمانشاه 112 درصد افزایش یافت

افزایش 21 درصدی ارزش دلاری وارداتفارس

وی اظهار داشت: در 11  ماه گذشته 19 هزار و 194 تن کالا به ارزش 110 میلیون و 572 هزار و 523 دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 9 درصد افزایش و از لحاظ ارزش دلاری 21 درصد افزایش داشته است.

رحیمی افزود: کالای وارداتی از 43 کشور جهان وارد شده که عمده آنها از  چین، آلمان، ترکیه، برزیل، امارات متحده عربی، فرانسه، ایتالیا، دانمارک، انگلستان و آمریکا وارد شده است.

ورود 82 هزار گردشگر خارجی به فارس

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی 11 ماه گذشته جمعا 248 هزار و 195 مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد 165 هزار و 623 نفر ایرانی 82 هزار و 572 نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

وی افزود: تعداد 260 هزار و 175 مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد 177 هزار و 321 نفر ایرانی و 82 هزار و 854 نفر خارجی بودند.

مدیرکل گمرکات استان فارس خاطرنشان کرد: در این مدت همشهریان استان فارس تعداد 816 بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش 3 هزار و 924 دلار از طریق گمرک، امانات پستی دریافت کرده‌اند و در همین مدت 5 هزار و 371 بسته پستی به ارزش  53 هزار و 783 دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام‌/ 422/ش

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدت مشابه سال گذشته گمرکات استان فارس دلار از طریق درصد افزایش ارزش دلاری ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت