Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:28:43 GMT

تاریخ محاکمه محمدعلی نجفی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۷۵۸۰

تاریخ محاکمه محمدعلی نجفی مشخص شد

دادگاه رسیدگی به شکایت الیاس قالیباف از محمد‌علی نجفی شهردار پیشین تهران، ۲۱ اریبهشت ۹۹ در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر گفت: پرونده شکایت الیاس قالیباف از موکل به عنوان شهردار پیشین تهران برای رسیدگی به شعبه 1059 دادگاه کارکنان دولت ارسال و دادگاه 21 اریبهشت 99 را برای تشگیل جلسه دادگاه تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری تصریح کرد: علاوه بر نجفی، رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 و مدیر وقت حراست شهردار منطقه در این پرونده حضور دارند.

گودرزی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده دیگر نجفی که در آن به قتل عمدی میترا استاد همسر دومش محکوم شده است، اظهار کرد: این پرونده برای رسیدگی به فرجام‌خواهی در شعبه 41 دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام علی رازینی مطرح رسیدگی است؛ پرونده به شعبه ارسال شده اما هنوز شعبه دیوان ورود به رسیدگی نکرده است. 

وکیل مدافع محمدعلی نجفی افزود: همچنین روز گذشته به دنبال بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه در ارتباط با پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها، از سرپرست مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران و رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک تقاضا کردیم این بخشنامه نسبت به موکل نیز با اعطای مرخصی یا آزادی به قید وثیقه اجرا شود که قرار است طی یکی دو روز آینده به این درخواست پاسخ بدهند.

میترا استاد؛ همسر محمدعلی نجفی روز هفتم خرداد 98 در منزلش با شلیک چند گلوله به‌قتل رسید؛ بررسی‌ها برای شناسایی قاتل در حال انجام بود که نجفی  با معرفی خود به پلیس آگاهی تهران، ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود از قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

پرونده نجفی پس از تکمیل تحقیقات از سوی دادسرای جنایی به دادگاه ارسال شد و دادگاه پس از سه جلسه محاکمه، نجفی را به‌اتهام قتل عمد به قصاص نفس و به‌ اتهام حمل غیرمجاز اسلحه به دو سال حبس محکوم کرد. نجفی و وکلایش که معتقد بودند نواقصی در روند تحقیقات پرونده وجود دارد و اعتقاد به قتل شبه‌عمد داشتند به حکم صادرره اعتراض کردند تا در دیوان‌عالی کشور مورد رسیدگی قرار گیرد اما در همین حین بود که برادر مرحوم میترا استاد از اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجفی خبر داد.

در ادامه دیوان عالی کشور به تحقیقات پرونده ایراد گرفت و حکم را نقض کرد تا شعبه دادگاه تحقیقات را تکمیل و جلسه محاکمه را دوباره برگزار کند.

با انجام کارشناسی‌های دوباره و بازدید از محل جنایت، کارشناسان نظریه جدید خود را صادر کردند و شعبه نهم دادگاه دوباره نجفی را محاکمه و بار دیگر او به قتل عمد محکوم کرد.

هر چند بحث قصاص در پرونده نجفی منتفی شده اما او در صورت تأیید قتل عمد باید از بابت جنبه عمومی جرم، حبس را تحمل کند.

او در حکم جدید دادگاه به 6 سال و نیم حبس محکوم شده است.

در پرونده مربوط به شکایت الیاس قالیباف نیز بر اساس آنچه پیشتر گودرزی به تسنیم گفته است:«رونده‌ای وجود دارد که آقای قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه 2 رسول کشت پور، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه 2 و همچنین از موکل به عنوان شهردار وقت تهران، تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و این پرونده در دادسرای کارکنان دولت مطرح رسیدگی است. ماجرا از این قرار است که حراست منطقه 2 شهرداری تهران در تاریخ 17 بهمن سال 96 گزارشی در مورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه 2  یعنی رسول کشت‌پور اعلام می‌کند. کشت‌پور هم در همان تاریخ گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی شهردار وقت تهران ارسال می‌فرستد.

واکنش وکیل نجفی در برابر اظهارات وکیل الیاس قالیبافپرونده محمدعلی نجفی روی میز قاضی رازینیوکیل الیاس قالیباف: توطئه نجفی را یاشار سلطانی ادامه دادادعای وکیل مدافع درباره حکم دادگاه نجفینجفی دوباره به "قتل عمد" محکوم شدوکیل نجفی: شخصیت متهم باید از سوی دادگاه مورد توجه قرار گیردنماینده دادستان: آیا تضمین می‌دهید که آقای نجفی چنین اتفاقی را دوباره رقم نزندنجفی: هرگونه رأی دادگاه مبتنی بر عدل، انصاف و قانون استنجفی: بالش را داخل حمام بردم تا "میترا استاد" اسلحه را نبیند!نجفی: کارشناسان از کجا می‌فهمند هنگام قتل سلامت روان داشتم؟

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دیوان عالی کشور محمدعلی نجفی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوان عالی کشور محمدعلی نجفی دیوان عالی کشور محمدعلی نجفی دیوان عالی کشور الیاس قالیباف محمدعلی نجفی میترا استاد شهردار وقت قتل عمد کشت پور منطقه 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن

 آذر سال ۱۴۰۲ زن جوانی به نام نسرین با مراجعه به پلیس آگاهی از مردی رمال شکایت کرد و اظهار داشت وی او را مورد آزار و اذیت و تعرض قرار داده است.

این زن در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۴ سال قبل به یک بیماری مبتلا شدم و به پزشکان متعددی مراجعه کردم، اما نه تنها بیماری‌ام درمان نشد بلکه قدرت عضلاتم را هم از دست دادم. به صورت عادی نمی‌توانستم راه بروم تا اینکه چند ماه قبل به واسطه یکی از دوستانم با مرد رمالی به نام سعید آشنا شدم. او ادعا می‌کرد که ظرف چند جلسه و با یک نسخه جادویی می‌تواند بیماری‌ام را درمان کند. اظهارات این مرد دوباره من را امیدوار کرد و به خانه سعید در جنوب تهران رفتم. پس از چند جلسه او گفت برای درمان کامل باید به من انرژی بدهد و با حرف هایش فریبم داد و در نهایت هم من را مورد آزار و اذیت قرار داد. حالا هم من از او شکایت دارم.

در حالی که مأموران در حال تحقیق از متهم بودند دومین شکایت مشابه به پلیس اعلام شد.

دومین شاکی دختر جوانی به نام شیرین بود که اظهاراتش با شاکی اول شباهت زیادی داشت.

در ادامه ۳ زن جوان دیگر هم با شکایت‌های مشابه به پلیس مراجعه کردند و تعداد شاکی‌های پرونده مرد رمال به ۵ نفر رسید.

به این ترتیب مأموران سعید را ردیابی کردند و بازداشت شد. وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در جریان بازجویی‌ها منکر اتهام وارده شد. پس از آن مأموران او را در مقابل شاکی‌ها قرار دادند که هر ۵ زن او را شناسایی کردند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه پنج شاکی پرونده برای مرد رمال درخواست اشد مجازات کردند.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و به قضات گفت: متهم به بهانه درمان بیماری به من تعرض کرد. حالا علاوه بر بیماری جسمی به مشکلات روانی هم مبتلا شده‌ام و زندگی‌ام نابود شد. من به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستم.

شیرین دومین شاکی پرونده نیز به قضات گفت: من به خاطر اینکه دوست داشتم زودتر ازدواج کنم و همیشه به دنبال آن بودم که یک مرد خوب همسرم بشود از طریق یکی از دوستانم با سعید آشنا شدم.

وقتی به خانه‌اش رفتم او گفت که می‌تواند با دادن یک نسخه جادویی کاری کند که خیلی زود مرد ایده‌آلم به خواستگاری‌ام بیاید و بختم باز شود، اما این مرد شیاد من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

سومین شاکی هم گفت: چند سالی بود که مشکلات اقتصادی، من و خانواده‌ام را آزار می‌داد و فکر کردم می‌توانم با گرفتن یک نسخه از متهم قفل مشکلات مان را باز کنم، اما سعید با ترفندی فریبکارانه به من تعرض کرد.

دو شاکی دیگر هم که با همین ترفند فریب مرد رمال را خورده بودند جزئیات شکایت شان را مطرح کردند.

پس از اظهارات شاکی‌ها، متهم ۵۰ ساله به جایگاه رفت و گفت: من منکر ارتباط با شاکی‌ها نیستم و با هر ۵ نفر ارتباط داشتم، اما من آنها را به زور به خانه‌ام نیاوردم و خودشان از من نسخه جادویی می‌خواستند و هر ۵ زنی که حالا از من شاکی هستند خودشان از من خواستند و پیشنهاد دادند که با آنها ارتباط داشته باشم. من به هیچ‌کدام از شاکی‌ها تجاوز نکرده‌ام و اتهامم را قبول ندارم.

متهم در ادامه افزود: البته من دو همسر دارم که یکی از آنها بیمار است و دیگری هم در افغانستان زندگی می‌کند. اگر هم می‌بینید که پیشنهاد شاکی‌ها را رد نکردم به خاطر دوری از همسرانم بود وگرنه با آنها ارتباط برقرار نمی‌کردم.

با اظهارات متهم قضات ادامه جلسه رسیدگی به پرونده را به تحقیقات بیشتر درباره ادعای متهم موکول کردند.

روزنامه ایران

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • تقلب در تعمیر کولر