Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:34:24 GMT

سفر هیأتی بلندپایه از شرق لیبی به سوریه

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۷۷۷۴

سفر هیأتی بلندپایه از شرق لیبی به سوریه

هیئتی بلندپایه از شرق لیبی برای بحث و بررسی موضوع مقابله با تجاوزهای ترکیه پس از وارد شدن به سوریه با مقامات این کشور رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی بلندپایه از لیبی، شنبه‌ شب، برای رایزنی در خصوص موضوع مقابله با تجاوزهای ترکیه وارد سوریه شد.

به گزارش وبگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه»، «عبدالرحمن الاحیرش» معاون رئیس پارلمان دولت لیبی، «عبدالهادی الحویج» وزیرخارجه و همکاری‌های بین‌المللی، «یونس فرحات» مامور پیشبرد امور وزارت دفاع، سرلشکر «مصطفی المقرعن» رئیس سازمان اطلاعات لیبی و «عبدالسلام الرقیعی» مدیر دفتر وزارت خارجه بنغازی، در هیئت یادشده حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار،  در خصوص مبارزه با تروریسم و سازوکارهای مقابله با تجاوزهای ترکیه در دو کشور، همانگی‌ها و رایزنی‌های سیاسی،‌ امنیتی و اطلاعاتی صورت گرفت.

 

«فیصل مقداد» معاون وزیرخارجه سوریه، «میلاد عطیه» مدیر بخش الوطن العربی در این کشور، «سامی سلامه» مدیر بخش اداره مراسم‌های وزارت خارجه سوریه و «امج الاغا» معاون مدیر تشریفات وزارت خارجه از هیئت لیبیایی استقبال کردند.

پارلمان شرق لیبی که «خلیفه حفتر» ژنرال سابق ارتش لیبی، از فروردین سال جاری به پشتیبانی آن به طرابلس پایتخت لیبی (مقر دولت وفاق ملی لیبی) حمله کرده، مورد حمایت کشورهایی مثل روسیه،‌ عربستان و امارات و مصر است. در مقابل، ترکیه از مخالفان نیروهای شرق لیبی و از حامیان دولت وفاق ملی در طرابلس است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه سوریه هیئت بلندپایه لیبی تجاوز رایزنی شرق لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل