Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رستمی نیا از نظارت نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر بر اجرای خدمات عشایری خبر داد و گفت: این خدمات شامل راهگشایی و تسهیل رفت و آمد، تامین سوخت و علوفه، آبرسانی، خدمات بهداشتی و درمانی و ... ویژه عشایر است.

«حجت الاسلام عباسعلی رستمی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: استان خوزستان مقصد قشلاق عشایر کوچ نشین است که نزدیک به سه درصد از جمعیت خوزستان را جامعه عشایر کوچنده تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر خوزستان ادامه داد: عشایری از استان های همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد دوره قشلاق خود را در خوزستان سپری می کنند که سازمان امور عشایر  متولی ارائه خدمات به این عزیزان است.

 

وی با بیان اینکه راهگشایی و تسهیل رفت و آمد از جمله وظایف این سازمان است تصریح کرد: آبرسانی، تامین سوخت و علوفه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از دیگر وظایف این سازمان است که با نظارت جدی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام رستمی نیا به امضای تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات بهداشتی به عشایر صورت گرفته اشاره کرد و افزود: همانگونه که به جامعه شهری خدمات ارائه می شود باید به جامعه عشایری نیز خدمات ارزشمندی ارائه شود که از جمله این خدمات می توان به استخدام تعدادی بهورز، تاسیس خانه بهداشت و مراکز بهداشتی ویژه عشایر اشاره کرد.

 

وی اضافه کرد: این نهاد وظیفه مطالبه گری حقوق عشایر را عهده دار است و تا تحقق کامل خواسته های عشایر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و علاوه بر این نظارت کاملی بر اجرای خدمات عشایری نیز دارد.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر خوزستان ابراز کرد: در آستانه سال نو ویژه برنامه هایی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه برای عشایر در خوزستان در نظر گرفته شده که از روزهای پایانی اسفند آغاز و تا پایان نوروز ادامه خواهند داشت که کلاس های نماز آموزی، مسابقات قرآن و مسابقات تفریحی ورزشی از جمله این برنامه ها هستند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: کوچ عشایر عشایر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، گفت: زنان توانمند و غیور عشایری ایل شاهسون در تولید بیش از ۳۰ نوع صنایع دستی و رشته‌های متنوع هنر صنعت بی‌بدیل نمایان و آشکار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب عصر امروز در جریان بازدید از بافته‌های زنان عشایر مغان در جعفرآباد، اظهار داشت: عشایر استان اردبیل با نام ایل شاهسون معروف است و دارای 13 هزار خانوار بوده و 5.6 دهم جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در کشورمان بیش از 300 رشته صنایع دستی رایج و مرسوم است که از این تعداد 30 رشته صنایع دستی ویژه مناطق عشایری ایل شاهسون است که سالانه با تولید محصولات متنوع و عرضه آن به بازار سعی می‌کنند برای خود و خانواده تأمین معاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تنوع تولید محصولات صنایع دستی و اصالت آنها به حدی است که در قالب نمایشگاه‌های مختلف امکان عرضه و به نمایش گذاشتن این آثار در غرفه‌های متعدد وجود دارد.

محمدی‌ادیب افزود: ما به آموزش مؤثر و گسترده صنایع دستی در بین علاقه‌مندان جامعه عشایری راغب هستیم و در این زمینه آمادگی همکاری را با بخش‌ها و گروه‌های مختلف داریم تا زمینه و بستر انتقال مفاهیم آموزشی در این ارتباط فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از هنرمندان و صنعتگران این حوزه حمایت می‌شود تا تولیدات خود را با کیفیتی مناسب تولید و به بازار عرضه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: توانمندی زنان عشایر شاهسون در این بخش بی‌بدیل و بی‌نظیر است و در تولید فرش، گلیم، جاجیم، عروسک‌بافی، کیف و کفش و سایر صنایع دستی مهارت این هنرمندان توانمند عشایری را شاهد هستیم.

محمدی‌ادیب بیان کرد: در کنار نمایش آثار ارزشمند صنایع دستی عشایر، بافته‌های گران‌قیمت آنها نیز در معرض دید مخاطبان قرار گرفته تا همگان به انگشتان هنرمندانه این زنان غیور و توانمند پی برده و بستر معرفی آنها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نیز به شایستگی فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، یادآور شد: در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر که به میزبانی جعفرآباد برگزار شد در کنار عرضه این محصولات ارزشمند هنرمندان و صنعتگران عشایری، تلاش شد تا بازاریابی نیز در سطح بین‌المللی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان