Web Analytics Made Easy - Statcounter

کادر پزشکی، پرستاری و درمان کاشان با تلاش شبانه‌روزی خود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، درمان بیماران و حفظ سلامت شهروندان تمام تلاش خود را به کار گرفتند و تاکید دارند تا شهروندان در منازل بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، منطقه کاشان در روزهای اخیر درگیر ویروس کرونا بوده و بر همین اساس پرستاران، کادر پزشکی و درمانی در این مدت به صورت شبانه‌روز برای خدمت‌رسانی به مردم در مراکز درمانی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید ویژه کادر درمان بر رعایت بهداشت فردی، عدم ترددهای غیرضروری، ماندن در منزل، تغذیه صحیح و مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C است تا با رعایت این موارد گامی موثر در عدم شیوع و پیشگیری از ابتلا به این ویروس برداشته شود.

فهیمه حسن شیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند، اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی، عدم استفاده از وسایل مشترک و تغذیه صحیح می‌تواند نقش موثری در عدم ابتلا به کرونا ویروس داشته باشد و از تمامی شهروندان درخواست می‌شود تا تمامی موارد را رعایت کنند.

این پرستار کاشانی با بیان اینکه با توکل بر خدا، پشتکار شهروندان و تلاش کادر درمان کرونا ویروس را شکست می‌دهیم، افزود: من و تمامی همکاران به صورت شبانه‌روز در تلاش هستیم تا با اقدامات درمانی بهبودی کامل برای بیماران حاصل شود و سلامت بار دیگر به جامعه برگردد.

نرگس شیرخدایی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی اظهار داشت: تلاش تمامی همکاران ما بر شکست کرونا ویروس است و قطعا در این مسیر با همت و تلاش همکاران به تمامی اهدافی که مد نظر داریم می‌رسیم و در این مسیر نیز از مردم درخواست داریم تا مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

این پرستار کاشانی با بیان اینکه تلاش تمامی ‌کادر پرستاری، پزشکی و درمان بر بهبود و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران بیش از 30 بیمار مشکوک به کرونا ویروس پس از طی مراحل درمان به بهبودی رسیده و از بیمارستان مرخص شدند که این مهم نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه کادر درمان است.

زینب گلستانه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اهمیت سلامت و امنیت در جامعه اظهار داشت: شهروندان لازم است تا از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و توصیه‌های بهداشتی را که از طریق فضای مجازی و صدا و سیما به سمع و نظر می‌رسد، رعایت کنند.

"مدیریت شهری تهران" هماهنگ با وزارت بهداشت در حال مقابله با کرونا استآخرین وضعیت کرونا در استان ایلام| از ضدعفونی شبانه اماکن عمومی تا استقرار تیم پزشکی در زندان‌هااعلام آمادگی سپاه استان ایلام برای ارائه خدمات در مقابله با ویروس کرونا

این پرستار کاشانی با بیان اینکه بهترین راه برای عدم شیوع ویروس کرونا ماندن در منزل است، افزود: در صورتی که افراد در منزل بمانند و تنها برای امور ضروری از منزل خارج شوند گامی موثر در پیشگیری از شیوع این ویروس برداشته شده و بر همین اساس تاکید همکاران ما بر استراحت در منزل است.

حسین غلامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس‌ها چند برابر است، اظهار داشت: بهترین راه برای پیشگیری از شیوع این ویروس ماندن در منزل و عدم تردد غیرضروری است و با رعایت بهداشت فردی گامی موثر در عدم ابتلا به کرونا ویروس برداریم.

این پرستار کاشانی ضمن تاکید بر استفاده از وسایل شخصی افزود: در صورت مواجه با فرد با علائم شبه آنفولانزا و سرماخوردگی فاصله منطقی یک متر را رعایت کنیم؛ تغذیه صحیح نیز در عدم ابتلا به کرونا ویروس نقش بسزایی دارد و تمامی متخصصان در امر سلامت بر تغذیه صحیح تاکید بسیار زیادی دارند.

گزارش از مرتضی نجف‌زاده

انتهای پیام/801/ش

R7760/P/S6,1369/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت و گو با خبرنگار تسنیم رعایت بهداشت فردی کرونا ویروس ویروس کرونا تغذیه صحیح کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ماموریت محرمانه یک پرسپولیسی برای شکست استقلال
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت