Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ارشد مذاکره‌کنندۀ طالبان از تعهد آمریکا مبنی بر آزادی زندانیان این گروه تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «شیر محمد عباس ستانکزی»، عضو ارشد مذاکره‌کنندۀ طالبان امضای توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا را یک روز مهم در تاریخ افغانستان خواند و گفت که این توافق آمریکا و سازمان ناتو را ملزم می‌سازد تا تمامی نیروهای نظامی خود را تا ۱۴ ماه آینده از کشور، خارج سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانکزی افزود: بعد از گذشت ۲۰ سال جنگی که پس از حمله آمریکا و ناتو به مردم افغانستان تحمیل شده بود و این کشور را غیرقانونی اشغال کرده بودند، طی توافقنامه‌ای که میان «امارت اسلامی افغانستان» و آمریکا امضاء شد، در مدت ۱۴ ماه، آینده تمامی آنها باید از افغانستان بروند.

وی ادامه داد: مذاکرات میان افغان‌ها تا ۱۰ روز آینده پس از امضای این توافقنامه، در روز دهم ماه مارس سال جاری میلادی در صورتی آغاز خواهند شد که در حدود ۵ هزار زندانی طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان آزاد شوند.

این مقام ارشد طالبان تاکید کرد: یک هزار زندانی حکومت افغانستان نیز از زندان طالبان، آزاد خواهند شد.

استانکزی در پاسخ به عملی‌سازی روند آزادسازی ۵ هزار زندانی طالبان تا ۱۰ روز آینده گفت که آمریکا به طالبان تعهد داده تا این کار را، انجام دهد.

وی تصریح کرد: با آمریکا این توافق را انجام دادیم و همه مفاد آن در متن توافق آمده است و این تعهد آمریکایی‌هاست که باید تا دهم ماه مارس صورت گیرد.

وی درباره کاهش خشونت‌ها در روزهای آینده نیز، گفت: بر اساس توافقنامه، از روز نخست ماه مارس، نبرد میان طالبان، حکومت و آمریکا به صفر خواهد رسید.

استانکزی تصریح کرد که در خصوص درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بحث خواهد شد.

عضو ارشد مذاکره‌کنندۀ طالبان همچنین گفت: وضعیت حکومت آینده در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بحث خواهد شد و باید از سوی تمام افغان‌ها حمایت شود.

وی افزود: به حقوق زنان و کودکان بر اساس ارزش‌های اسلامی و فرهنگ افغان‌ها، احترام گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون سیاسی طالبان آمریکا افغانستان تا ۱۰ روز آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است