Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:53:21 GMT

معابر اصلی و بازارهای سنندج هر شب ضدعفونی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۸۸۳۷

معابر اصلی و بازارهای سنندج هر شب ضدعفونی می‌شوند

سهیل فضل‌وزیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور شهرداری سنندج در راستای مقابله با این ویروس تمهیدات واقداماتی را در هفته گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: یکی از توصیه‌های پزشکان در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس ضدعفونی کردن سطوح و معابر اصلی و پر تردد است.

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: این سازمان هم در راستای حفظ سلامت شهروندان از شب گذشته عملیات ضد عفونی کردن معابر اصلی سطح شهر را آغاز کرده و به مدت یک هفته این کار ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ضد عفونی کردن معابر اصلی با سه دستگاه ماشین آلات آتشنشانی شامل ۲ دستگاه خودرو مجهز به واترمیست انجام خواهد شد،ضمن اینکه ۶ نفر از آتش‌نشانان این سازمان هم از ساعت ۱۲ شب تا ساعت ۶ صبح عملیات ضد عفونی کردن معابر اصلی را انجام می‌دهند.

ربیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری سنندج از شهروندان خواست: از پارک کردن خودرو در معابر اصلی و همچنین تردد غیر ضروری در این ایام خودداری کنید.

 

بازارهای سنندج ضدعفونی شدند

مدیر شهرداری منطقه ۲ سنندج نیز گفت: در ایام پایانی سال بازارهای سطح شهر بواسطه خرید سال نو شلوغ و پرتردد هستند بنابراین امکان ابتلا به این ویروس در این اماکن بسیار زیاد است.

عرفان فتحی افزود: این شهرداری در ادامه فعالیت‌های خود در راستای مقابله با این ویروس شب گذشته عملیات ضدعفونی کردن معابر بازارهای آصف و سنندجی را انجام دادند.

وی اظهار داشت: عملیات ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و همچنین ست‌های ورزشی در سطح منطقه بصورت ویژه در این ایام در حال اجرا است.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته (ظهر جمعه تا ظهر شنبه) شناسایی شده که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان،   ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند که از این جمع،  ۹ نفر فوت کرده‌اند.

 تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد.

 ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که ابتلا پنج شهروند قمی به ویروس کرونا (کووید۱۹) تایید شد و طبق اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی هم اکنون ۵۹۳ نفر در ۲۶ استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

تا ظهر شنبه ۱۰ اسفند این ویروس بلای جان ۴۳ نفر شد و ۱۲۳ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شدند.

کردستان نیز تا قبل از ظهر پنجشنبه هشتم بهمن ماه جز استان‌های پاک از کرونا بود اما ظهر همان‌روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مثبت بودن ابتلای یک نفر در این استان را مخابره کرد و تا صبح امروز شنبه ۱۰ بهمن نیز تعداد بیماران این ویروس به هشت تن رسیده است.

ویروس کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت ویروس کرونا انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری سنندج سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری سنندج سنندج ویروس کرونا شهرداری سنندج سنندج شهرداری سنندج ویروس کرونا کردن معابر معابر اصلی یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

علی اصغری اظهار کرد: به استناد تبصره ۱ بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و همچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج خبر داد و افزود: این طرح در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی افزود: وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

وی ادامه داد: همکاری با نیرو‌های شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد، اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آبگرفتگی معابر در سنندج
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)