Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آغاز پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در شیروان»، «برای تعطیلی مدارس و لغو نماز جمعه، دوشنبه تصمیم می گیریم» و «خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا»، بخشی از تیترهای خبری امروز یک شنبه را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «آغاز پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در شیروان»، «برای تعطیلی مدارس و لغو نماز جمعه، دوشنبه تصمیم می گیریم» و «خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا»، بخشی از تیترهای خبری امروز یک شنبه یازدهم اسفندماه را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛  «محمدعلی شجاعی» شامگاه شنبه دهم اسفندماه در کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا ویروس، دستور داد: تجهیزات مورد نیاز مانند دستکش و ماسک برای اداراتی که تردد مردم در آن زیاد است باید توسط اتحادیه های مربوط وارد استان شود.

استاندار خراسان شمالی خطاب به رییس اتاق بازرگانی استان دستور داد: تا ظهر یک شنبه باید تکلیف آوردن ۱۰۰ تب سنج به استان مشخص شود.

وی افزود: برای جلوگیری از تجمع و تردد مردم با همکاری دیوان محاسبات کمیته ای تشکیل شده است که مواردی مانند معافیت های شهرداری تا اردیبهشت ما تمدید شود.

شجاعی ادامه داد: با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان برای تعطیلی مدارس و لغو نماز جمعه، دوشنبه این هفته تصمیم می گیریم.

استاندار خراسان شمالی از مدیرکل آموزش و پرورش خواست با هماهنگی صدا و سیما آموزش دانش آموزان را از صدا و سیمای استان پیگیری کند.

شجاعی با تاکید بر کنترل مبادی ورود و خروج به شهرها و قرنطینه افراد مشکوک ابتلا به کرونا ویروس، تصریح کرد: تمامی کارها باید به فوریت انجام شود و مدیران تنها به دستور دادن اکتفا نکنند بلکه پیگیر کارها باشند و اقدامات انجام شده را گزارش دهند.

 

 

آغاز پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در شیروان

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: روند اداری پلاک‌گذاری ۱۳۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در این شهرستان تکمیل شده، که نصب پلاک‌ها به زودی آغاز می‌شود.

«سیدمجید بهشتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات در این شهرستان پلاک گذاری شده و ۶۰۰ دستگاه آماده بازدید کارشناسان استانی است که روند آن دو ماه به طول می انجامد.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش از این پلاک‌گذاری تراکتورها فقط با عمر ۱۳ سال در دستور کار بود که هم اینک تا عمر ۲۵ سال ارتقا یافته است.

بهشتی بابیان اینکه همکاری بهره‌برداران با سازمان جهادکشاورزی و پلیس موجب سرعت در شماره‌گذاری ادوات کشاورزی می شود، افزود: باید با تسهیل فرایند پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی، در مسیر تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف این طرح تلاش شود تا مشکلی برای تامین سوخت این ماشین‌آلات ایجاد نشود.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پلاکدار کردن تراکتورها و کمباین های کشاورزی سبب آسان سازی اموری همچون بیمه دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی، صدور کارت سوخت و امور حقوقی از جمله خرید و فروش می شود.

بهشتی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات بانکی از دیگر مزایای پلاک گذاری ماشین های کشاورزی است، از کشاورزان خواست در کوتاه ترین زمان برای انجام مراحل اجرایی طرح پلاک گذاری ماشین های کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها مراجعه کنند در غیر این صورت در آینده سوخت به آنها تعلق نخواهد گرفت.

در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، دو هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار انواع ادوات وجود دارد.  

این شهرستان واقع در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد. 

 

 

اختصاص بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از اختصاص بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اشتغال مددجویان این نهاد طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

«مجید الهی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴۳ میلیارد تومان بودجه به اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص‌یافته است، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از این اعتبار جذب‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان ۱۰ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان آن از محل منابع داخلی کمیته امداد استان و ۶۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی، اظهارداشت: از این محل نیز ۴۳ میلیارد و ۸۱۲ میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت‌شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: طی امسال حدود سه هزار طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اجراشده  که ۹۵۰ طرح ویژه مناطق روستایی، هزار و ۴۲۳ طرح از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر و ۵۸۵ طرح نیز ویژه زنان سرپرست خانوار از محل منابع امداد اجرا شده است.
وی با اشاره به سه نوع تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال مددجویان، بیان داشت:  کمیته امداد خراسان شمالی با توجه به میزان مهارت و توانایی فردی در سه بخش کارانگیزی تا سقف ۵ میلیون تومان، توان‌افزایی نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان و در زمینهٔ اشتغال و خودکفایی نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

 

 

هفت کیلومتر از رودخانه های شیروان لایروبی شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: رودخانه‌های هفت روستای این شهرستان به طول هفت کیلومتر که بر اثر سیلاب‌های فروردین ماه امسال از گل و لای انباشت شده بود، لایروبی و مسیر آنها بازگشایی شد.

«بهزاد بهلولی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این رودخانه ها در روستاهای اوغاز، گلیان، برزلان سفلی و علیا، قلجق، ینگه قلعه و دده خان  قرار دارند که برای انجام عملیات لایروبی آنها، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد حوادث هزینه شده است.

مدیر امور منابع آب شیروان با بیان اینکه لایروبی رودخانه های ۲ روستای دیگر نیز در دستور کار است گفت: به غیر از رودخانه های روستاهای مزبور که بر اثر سیلاب نیاز به لایروبی و بازگشایی داشت رودخانه های روستاهای فیض آباد، الله آباد و قلجق نیز در ۶ ماهه امسال لایروبی شد.

بهلولی پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از سیل را از جمله اهداف لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها برشمرد و افزود: اجرای این طرح ها موجب سهولت عبور روان آب ناشی از بارندگی‌ در رودخانه‌ها می‌شود.

 مدیر امور منابع آب شیروان با تاکید بر ضرورت حفظ حریم رودخانه ها در کاهش خسارات ناشی از سیل، گفت: دخل و تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خسارات مالی و جانی سیل را تشدید می‌کند.

هم اینک در شهرستان شیروان یکهزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارند.

از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

مساحت کل حوضه آبریز دشت شیروان – فاروج، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع است که هزار و ۳۶۰ کیلومتر آن دشت و مابقی را ارتفاعات منطقه تشکیل می دهد.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

تشديد کنترل بیماری کرونا در ناوگان مسافربري خراسان شمالی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با استقرار تیم کنترل تب‌سنج در پایانه مسافربری بجنورد، سلامت مسافران ورودی به استان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا کنترل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی؛ «سعید سبحانی» گفت: با استقرار تیم کنترل تب‌سنج در پایانه مسافربری بجنورد، سلامت مسافران ورودی به استان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا کنترل شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود:‌ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و انجمن صنفی رانندگان مسافری استان، تیم مستقر در محل پایانه مسافربری بجنورد، تب مسافران و رانندگان ورودی به استان را کنترل کردند.

وی افزود: در این اقدام، تب مسافراني که از استان هاي  تهران و البرز وارد استان شدند، سنجش شد.

سبحاني اظهار کرد: این طرح با استقبال مسافران روبه رو بود و خوشبختانه هیچ کدام از مسافران تب بالا نداشته و مشکوک به بیماری کرونا، مشاهده نشد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح، روزهای دیگر نيز در سایر شهرستان های استان انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی بیان داشت: برای پیشگیری از شیوع کرونا، ضدعفونی مداوم ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر انجام شده و در روزهاي آتي نيز در دستور كار قرار دارد.

 

 

خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا/ ۲۶ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استان همچنان در وضعیت سفید کرونا قرار دارد که این سفیدی نشانه پاک بودن نیست و مردم باید بیش از روزهای گذشته به خودمراقبتی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «دکتر سید احمد هاشمی» گفت: استان همچنان در وضعیت سفید کرونا قرار دارد که این سفیدی نشانه پاک بودن نیست و مردم باید بیش از روزهای گذشته به خودمراقبتی بپردازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: موارد مشکوکی وجود دارد که این افراد به دلیل مصون ماندن افراد جامعه تا زمان مشخص نشدن نتایج آزمایش در بیمارستان بستری می شوند.

وی عنوان کرد: وضعیت سفید کرونا در خراسان شمالی دلیلی برای بی اهمیتی به مراقبت های بهداشتی و خودمراقبتی نیست.

دکتر هاشمی، تعداد مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به بیمارستان های استان طی این مدت را 77 نفر اعلام کرد که از این تعداد فقط 26 بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند و مابقی ترخیص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ایستگاه های سلامت در مسیرتردد و ورودی های شهرستان های استان مستقر می شوند، اظهار کرد: با توجه به آغاز پیک کرونا در هفته جاری از مسافرت های غیر ضروری، سیاحتی، زیارتی و حضور در مکان های پر ازدحام به طور جدی خودداری کنید.

وی با بیان اینکه اضطراب و استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و زمینه خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد، نسبت به رها کردن ماسک و دستمال در خیابان ها هم هشدار داد.

 

 

رعایت نکات بهداشتی فردی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری کرونا است

رییس مرکز بهداشت شهرستان فاروج گفت: اگر هر فرد نسبت به رعایت بهداشت فردی خود دقت به خرج دهد، پیشگیری از بروز بیماری های واگیردار تسهیل می شود و در خصوص کرونا هم مهم ترین راه پیشگیری همین است.

«دکتر خلیل ذوقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: بالا بردن سطح ایمنی بدن، با استفاده از ویتامین ها به ویژه ویتامین (د) که در مرکبات به وفور یافت می شود و استراحت و دور کردن استرس، راه های موثر در پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری ویروسی کروناست.

رییس مرکز بهداشت شهرستان فاروج با تاکید بر توجه نکردن مردم به شایعات بیان داشت: مرکز معین قرنطینه بیماران کرونایی شدن بیمارستان فاروج شایعه ای بیش نبود اما نگرانی زیادی در خانواده ها ایجاد کرد و برای دوری از این نگرانی ها مردم اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.

دکتر ذوقی با اشاره به اینکه بیمارستان فاروج با همه بخش های فعالش همچون سابق فعالیت دارد، افزود: هیچ محدودیتی در پذیرش کلیه بیماران نیست و خدمات روزانه همچنان در حال ارائه است.

وی با تاکید بر ضرورت عدم ازدحام در مکان های عمومی بیان داشت: در شرایط فعلی برای پیشگیری، از رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب شود و افراد از وسایل ا ختصاصی  حتی سجاده و مهر، خودکار و... اسفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان فاروج با اشاره به اینکه با توجه به کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده در داروخانه ها و مطالبات مردم بیان داشت: منتظریم تا اقلام لازم از سوی وزارتخانه ارسال شود تا در بین مردم توزیع کنیم.

دکتر ذوقی از داوطلبان امدادی، پرستاران فعال در دستگاه های دیگر هم خواست در اقدامات پیشگیرانه ای که انجام می شود نیروهای شبکه بهداشت را همراهی کنند تا در زمان کمتری اقدامات پیشگیرانه یا درمانی انجام شود.

 

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضدعفونی ماشین آلات کرونا آغاز پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی همچنان در وضعیت سفید کرونا ماشین آلات کشاورزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت اشتغال مددجویان خبرگزاری شبستان میلیون تومان بیماری کرونا کمیته امداد رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو

به گزارش خبرگزاری مهر، شب گذشته راننده یک دستگاه خودرو سواری بدونِ پلاک با سرعتی سرسام آور در جاده تبریز به اسکو در حال رانندگی و ایجاد خسارت به خودروهای عبوریِ مسیرِ تردد بود که عوامل گشت انتظامی با مشاهده خودرو و ایجاد وحشت آفرینیِ راننده در جاده اقدام به تلاش برای متوقف کردن خودرو کردند.

عوامل گشت در چندین مرحله دستور به توقف داده که در مقابل راننده خودرو اقدام به خسارتِ به ماشینِ پلیس و شکستن آئینه خودرو کرد.

با توجه به خطرآفرینی راننده، عوامل انتظامی با «رعایت قانون بکارگیری سلاح»، تیراندازی و ماشین را متوقف؛ که راننده پس از توقف متواری شد.

در بازدید و بررسی خودرو مشخص شد که سه سرنشین به همراه راننده از مشروباتِ الکلی استفاده کرده و حال ۲ مرد و زن بر اثرِ تیراندازی نامساعد می‌باشد.

موضوع به سرعت پیگیری و هر ۲ نفر در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز درمانی منتقل که برابر آخرین گزارش پزشکی فوت کرده‌اند.

راننده متواری و مست نیز ساعتی بعد دستگیر و مقدار قابل توجهی مشروبات الکلی در خودرو کشف و ضبط و ۲ متهم به همراه اقلام مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شدند.

کد خبر 6088965

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان