Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:52:49 GMT

تبصره‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۹۳۴۱

تبصره‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، تبصره جدید مبنی بر اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای بابت به کمک بخش خصوصی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا با تصویب کمیته پنج نفره مرکب از شهردار، معاون مالی و دو کارشناس (با انتخاب شهردار) اختصاص یابد. سقف تخفیف‌های عوارض علاوه بر تخفیف‌های فصلی، ۳۰ میلیون تومان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و سقف پرداختی به اشخاص حقیقی ۵ میلیون ریال باشد.

در این خصوص اعضای شورا مقرر کردند تا شهرداری گزارش عملکرد ماهانه آن را به همراه عملکرد ماهانه بودجه به شورا ارائه دهد.

فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر در ابتدا با بیان اینکه پیشنهاد من کاهش این رقم به ۱۰ میلیون است چون شهرداری تاکنون با این مبلغ اقدام به ارائه هبه می‌کرد که این عدد بسیار معقول است.

شهرام دبیری رئیس این شورا نیز با ارائه این مبلغ برای تمامی شهروندان مخالفت کرده و گفت: این مبلغ باید در دسترس کسانی قرار گیرد که نیازمند این هبه هستند.

تقی پور نیز با موافقت در خصوص عدم افزایش مبلغ هبه گفت: این مبالغ نباید افزایش داشته باشند.

مخالفت با افزایش مبلغ هبه

شهردار تبریز نیز ضمن مخالفت با افزایش مبلغ هبه تاکید کرد: باید تخفیف را به افراد نیازمند دهیم نه به افراد سرمایه دار چرا که افرادی که ملکشان چند میلیارد است و بدهی شأن ۵۰۰ میلیون است، نیازی به این ۳۰ میلیون هبه ندارند.

ایرج شهین باهر اضافه کرد: اگر این ماده تصویب شود، من باید مدیریت شهر را رها کنم و به فکر هبه باشم آن هم به افرادی که ملکشان میلیاردی است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان پس از اطلاع از این هبه راهی ساختمان شهرداری می‌شوند تصریح کرد: شرایطی فراهم کنید که این هبه به افرادی که واقعاً حائز شرایط هبه است، ارائه شود.

فرج محمد قلیزاده نیز گفت: من نیز با پیشنهاد شهرداری موافق هستم و اگر این ماده تصویب شود، می‌شود شهروندان دوباره در مقابل شهرداری صف می کشند.

وی ادامه داد: این مبلغ باید به افرادی که نیازمند هستند پرداخت شود.

کمیته کارشناسی برای تعیین تکلیف هبه‌ها تعیین شود

محرم محمدزاده عضو شورای شهر تبریز همچنین اضافه کرد: اعضا شورا در گذشته از ارسال هبه به صحن شاکی بودند و امروز باید موافق تفویض اختیار به شهرداری باشند.

وی تاکید کرد: سقف مبلغ ۳۰ میلیارد مبلغ مناسبی است و کمیته کارشناسی برای تعیین تکلیف هبه‌ها تعیین شود.

سونیا اندیش گفت: سال قبل نیز تبصره هبه در بودجه با قوانینی که برای سال آینده تدوین شد وجود داشت اما بازهم به شورا هبه می‌آمد.

وی با بیان اینکه باید به هبه واقع بینانه نگاه کرد اظهار داشت: کمیته پنج نفره با حضور حراست تشویق شود تا هبه را تعیین تکلیف کند

شکور اکبرنژاد در ادامه اضافه کرد: وجود این تبصره مانع از بررسی هبه‌های دیگر شده است.

فرج قلی زاده گفت: با تصویب قوانین کارشناسی نشده موجب خواهیم شد بسیاری از مشکلا ت برای شهرداری و شورای شهر ایجاد شود.

وی افزود: با تأیید اختیار سقف ۳۰ میلیونی هبه برای پرداخت به شهرداری مشکلات بسیاری برای مجموعه مدیریت شهر ایجاد خواهد شد.

مقالات علمی تا چه میزان برای فعالیت‌های اجرایی شهرداری مفید است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: ایجاد اعتبار برای حمایت از تدوین مقالات علمی معلوم نیست چه سودی برای شهرداری دارد.

سونیا اندیش تاکید کرد: باید بررسی شود مقالات تا چه میزان برای فعالیت‌های اجرایی شهرداری مفید است. در سال‌های گذشته حمایت‌های بسیاری شده اما باید دید چه سودی برای شهرداری داشته است؟

سعید نیکو خصلت: در دنیا دانشگاه‌ها برای درآمد زایی از دولت‌ها پروژه می‌گیرند و درآمد زایی می‌کنند.

وی افزود: امروز از دانشگاه‌ها می‌خواهیم‌برای حل مشکلات شهر کمک کنند و درآمد زایی داشته باشند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ۲۰ طرح جامع برای تبریز نیاز است دانشجویان این تحقیقات را انجام می‌دهد و تجربه کسب می‌کنند تا به بازار کار وارد شوند.

استوتچی دیگر عضو شورای شهر تبریز افزود: موضوع پاداش و تلاش در شهرداری موجب ناراحتی کارمندان شده باید پاداش‌ها با عدالت پرداخت شود.

محرم محمدزاده با اشاره به اینکه در پرداخت پاداش‌ها باید توجه کنیم گفت: مدیران شهرداری نباید برای انجام وظایف اصلی خود پاداش بگیرند. متأسفانه پرداخت پاداش به گونه‌ای شده که هرکس در ازای انجام وظیفه خود پاداش دریافت می‌کند، در این صورت دریافت حقوق چه مفهومی دارد؟

وی افزود: این پاداش برای کسانی است که واقعاً زحمت می کشند. لذا عزیزان پاک بان که در این وضعیت آب و هوا و با وجود بیماری در سطح شهر زحمت می کشند نیز باید مشمول پرداخت پاداش باشند.

محمدزاده اضافه کرد: در زمینه پرداخت پاداش‌ها باید عدالت رعایت شود تا کسانی که واقعاً زحمت می‌کشند این پاداش را دریافت کنند.

فریدون بابایی اقدم گفت: عملکرد شهرداری در ساماندهی مناطق حاشیه نشین قابل دفاع نیست. بودجه ساماندهی مناطق پرخطر هر مقدار افزایش یابد شهرداری می‌تواند برای ساماندهی حاشیه نشینی فعالیت کند.

وی تاکید کرد: براساس تبصره مصوب شده به شهرداری اجازه داده می‌شود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع غیر نقدی برای ساماندهی حاشیه نشینی و باز آفرینی هزینه شود که با پیشنهاد فریدون بابایی اقدم، ۱۰۰ میلیون تومان نیز به آن افزوده شد.

کد خبر 4866956

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تبریز شهرداری تبریز تبریز انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد بارش باران قزوین شیراز بیرجند پرداخت پاداش شورای شهر شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست