Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر شورای تحول قضایی استان البرز با تشریح اقدامات دادگستری البرز برای ارائه شش خدمت در راستای خدمات قضایی غیرحضوری گفت: این خدمات در راستای برنامه‌های تحول قضایی استان البرز بود که طبق برنامه ریزی ما قرار بود از اواسط سال آینده اجرایی شود، اما به واسطه شیوع ویروس کرونا ما این خدمات را راه اندازی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 13:43 - 11 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۶۷۷

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست خبری حسین اعظمی چهاربرج، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز و دبیر شورای تحول قضایی استان البرز با موضوع راه اندازی سامانه خدمات قضایی غیرحضوری دادگستری البرز برای اصحاب پرونده با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

اعظمی در ابتدای این نشست مجازی بیان کرد: ما در خصوص این سامانه شش محور داریم که این شش محور را به طور طولی در دو دسته طبقه بندی کردیم تا بتوانیم بهترین نوع خدمات را به مردم عزیز استان البرز ارائه دهیم.

دبیر شورای تحول قضایی استان البرز خاطرنشان کرد: اولین محور ناظر بر این است که در حد امکان اصحاب پرونده کمترین حضور را در دادگستری داشته باشند چرا که به واسطه شیوع بیماری کرونا حضور و اجتماع در اماکن عمومی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد و ابتلای بیشتر افراد به این بیماری شود.

وی ادامه داد: اولین تقاضای ما این است که از طریق سیستم ثنا پیگیری پرونده انجام شود؛ چرا که پیگیری‌هایی که از طریق سیستم ثنا انجام می‌شود به روز می‌شود. دومین اقدام این است که اگر پیگیری از طریق ثنا امکان پذیر نشد یک پاسخگویی اینترنتی را ایجاد کرده ایم که با مراجعه به پرتال دادگستری استان البرز این سیستم و سامانه در دسترس است.   بیشتر بخوانید: اعلام شماره تماس جهت اعلام تخلفات در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده محاکم گلستان از ساعت ۹ صبح پاسخگوی مراجعین هستند
اعظمی تصریح کرد: در این سامانه به صورت اینترنتی سئوالات نوشته می‌شود و پس از اعطای کد رهگیری ظرف ۲۴ ساعت توسط همکاران ما در شعبه مربوطه پاسخ داده می‌شود و با کد رهگیری ارائه شده سئوال کننده می‌تواند پاسخ را ببیند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه گفت: در هر شعبه‌ای که سئوال مطرح می‌شود در این سیستم قابل دسترس است. سعی می‌شود که این پاسخگویی اینترنتی به صورت به روز انجام شود و امکان بارگذاری مدارک نیز در این سامانه وجود دارد.

وی افزود: اگر لازم است مدرکی را شعبه ببیند و یا اقدامی را انجام دهد از طریق سامانه مدارک قابل بارگذاری است که این خدمت دومی است که دادگستری البرز در صدد ارائه آن است.

اعظمی بیان کرد: سومین خدمت این است که ما ۱۷ خدمت را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک می‌خواهیم انجام دهیم به این صورت که این ۱۷ خدمت در پرتال دادگستری استان البرز بارگذاری شده و قابل مشاهده است، لذا اگر یکی از این ۱۷ خدمت را اهالی استان البرز بخواهند از دادگستری دریافت کنند می‌توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استفاده کنند و این خدمات را ببینند.

دبیر شورای تحول قضایی استان البرز در ادامه عنوان کرد: چهارمین خدمت برای اینکه حضور در دادگستری را به حداقل ممکن برسانیم، پاسخگویی از طریق تلفن است. به این صورت که شماره تلفن‌هایی در پرتال دادگستری استان البرز درج شده که اگر اصحاب پرونده خواستند در خصوص موضوعی تلفنی اطلاعات دریافت کنند می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های مذکور به کارشناسان مربوطه وصل شوند و با دادن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا شماره ابلاغیه‌هایی که دارند و یا شماره‌هایی که از مکاتبات دارند اطلاعات و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند و در حد امکان از این چهار طریق بتوانیم کمترین حضور را در دادگستری شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر حضور در مرجع قضایی اجتناب ناپذیر بود دو راه حل و خدمت را سعی کردیم تا راه اندازی کنیم؛ اولین خدمت این است که در حد امکان از طریق راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی این خدمات ارائه خواهد شد یعنی ما با زندان و سایر مراجع یک سامانه‌ای را راه اندازی کردیم که بدون حضور در مرجع قضایی بشود تحقیقات را انجام داد و یا اطلاعاتی را کسب کرد و در صدد توسعه این مسیر هستیم و هر ارگانی که سیستم ویدئو کنفرانسی داشته باشد بتوانیم از این سیستم‌ها استفاده کنیم تا حداقل حضور را در مراجع قضایی داشته باشیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: اگر این مسیر نیز جواب نداد و کسی ناچار به حضور در دادگستری باشد سامانه نوبت دهی اینترنتی راه اندازی شده است که اگر کسی خواست در دادگستری حاضر شود در ابتدا باید وارد این سامانه شود و از هر مرجعی که وقت دارد و لازم به حضور است وقت بگیرد که در ادامه پیامکی برای فردی که از این سامانه استفاده می‌کند ارسال می‌شود که در آن پیامک ساعت و تاریخ حضور اعلام می‌شود. این اقدام در راستای جلوگیری ازدحام در دادگستری است.

اعظمی خاطرنشان کرد: در خصوص این شش خدمت که در جهت به حداقل رساندن مراجعه مردم به واحد‌های قضایی پیش بینی شده، سلسله آموزش‌هایی برای هر کدارم از این موارد در پرتال دادگستری استان البرز پیش بینی شده که برای هر کدام از این خدمات آموزش‌های ۳۰ ثانیه‌ای و یک دقیقه‌ای پیش بینی شده که استدعا دارم شهروندان ابتدا این آموزش‌ها را ملاحظه کنند و سپس از هر کدام از خدمات که می‌خواهند استفاده کنند.

دبیر شورای تحول قضایی استان البرز افزود: این خدمات در راستای برنامه‌های تحول قضایی استان البرز بود که طبق برنامه ریزی ما قرار بود از اواسط سال آینده اجرایی شود، اما به واسطه شیوع ویروس کرونا ما این خدمات را زودتر راه اندازی کردیم و گسترش خواهیم داد که به صورت یک برنامه دائمی اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری تحول قضایی دادگستری البرز راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج