Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@06:19:50 GMT

اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به مدیترانه

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۹۶۲۴

اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به مدیترانه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی «مارین ترافیک» امروز یکشنبه فاش کرد ناو هواپیمابر «یو اس اس آیزنهاور» پس از عبور از تنگه جبل الطارق وارد دریای مدیترانه شده است.

گفته می‌شود این ناو هواپیمابر با هدایت کاپیتان کایل هیگینز قرار است در راستای ارتقای ضریب امنیتی ناوگان دریایی آمریکا، ناو‌های جنگی این کشور را در مدیترانه پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حرکت ناو هواپیمابر آمریکا در چارچوب روند تضمین ایمنی دریایی در آب‌های بین المللی انجام می‌شود.

این ناو که ارزش آن به ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسد ۳۳۲.۸ متر طول دارد و قابلیت حمل بیش از ۱۰۰ هزار تن را دارد.

پیش از این نیز اعلام شد ناوگان دریای سیاه «ادمیرال ماکاروف» و «ادمیرال گریگروویچ» روسیه که مسلح به موشک‌های «کالیبر» هستند از تنگه دریای سیاه عبور کرده و به دریای مدیترانه رسیده اند. الکسی روولف، رئیس بخش پشتیبانی اطلاعات ناوگان دریای سیاه اعلام کرد که کشتی‌ها به ناوگان دائمی نیروی دریایی روسیه در آنجا ملحق می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناو هواپیمابر دریای مدیترانه ناوگان دریایی آمریکا ناو هواپیمابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی سلاجقه» رییس سازمان محیط زیست، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریای خزر نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالا آمدگی داشته باشد؛ الان در بازه زمانی عقب‌نشینی هستیم.

وی افزود: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه تاکید کرد: در ژنو، توافقات خیلی خوبی شد؛ کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، باید تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی در خصوص میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس‌نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

کد خبر 6087498

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین