Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت که تا صبح امروز ۷۶۳۵۸ آواره از ترکیه به سمت قاره اروپا حرکت کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (شنبه) در جریان شرکت در مراسم تشییع کشته‌های ارتش این کشور گفت که ترکیه مرزهای غربی خود را به روی مهاجرانی که می‌خواهند به اروپا بروند، باز خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته بود تا صبح شنبه، ۱۸ هزار نفر ترکیه را ترک کرده‌اند.

اردوغان دلیل این اقدام ترکیه را به تحولات ادلب ربط داد و مدعی شد که به دلیل حملات ارتش سوریه در این استان، چهار میلیون نفر آواره شده و به سمت مرزهای ترکیه حرکت کرده‌اند.

اردوغان با بیان اینکه هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پناهنده سوری در ترکیه وجود دارد، از عدم تحقق وعده‌های مالی اروپایی‌ها از جمله آلمان در خصوص حمایت از این افراد انتقاد کرد و گفت: «به مرکل [صدراعظم آلمان] گفتم پول‌های آماده‌ای که می‌گویی به دست ما نرسیده است. اگر می‌خواهید آن‌ها را به [پناهجویان بدهید] پس ما آن‌ها را به سمت شما می‌فرستیم و به جای ۲۵ میلیون یوروی شما، ما به شما ۱۰۰ میلیون یورو تقدیم خواهیم کرد».

ترکیه در برخی از استان‌های خود مانند «بولو» زمینه را برای مهاجرت آوارگان و پناهنده‌ها مهیا کرده است. آناتولی گزارش داد که شهردار بولو ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار آن‌ها گذاشته است تا خود را به مرز یونان برساند.

ارتش ترکیه نیز عصر دیروز تدابیر امنیتی و ممنوعیت خروج از مرزهای این ترکیه را برداشت و گذرگاه‌های مرزی خود با یونان را تخلیه کرد.

ترکیه از اواسط هفته گذشته بعد از آنکه شمار زیادی از نیروهای نظامیش در درگیری با ارتش سوریه و حملت هوایی این کشور و روسیه کشته شدند، اتحادیه اروپا و ناتو را تهدید کرد که اگر در قضیه ادلب از آنکارا حمایت نکنند، مجبور خواهد شد مرزهای غربی خود را به روی ده‌ها هزار مهاجر بگشاید.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵

به نقل از الصباح؛ جاسم الخطابی استاندار کربلا، اعلام کرد که از آنجایی که کربلا مقصد دینی مهم میلیون‌ها مسافر از سراسر کشورهای جهان به شمار می‌آید، شاهد جریان بازسازی گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی هستیم.

وی افزود: در این راستا عتبه حسینی، اقدام به احداث فرودگاه بین‌المللی در این استان کرد که پیشرفت این پروژه بیش از ۷۰ درصد بوده و افتتاح آن در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

الخطابی اشاره کرد که پیمانکار ساخت این فرودگاه یک شرکت بریتانیایی و طراح آن یک شرکت فرانسوی است که در طراحی بنای آن ویژگی‌های اسلامی و تمدنی عراق لحاظ شده است.

استاندار کربلا افزود: در حال حاضر ساخت باند فرودگاه تکمیل شده و به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافران نیز تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این فرودگاه نه تنها برای استان، بلکه برای کشور دارای اهمیت راهبردی است به ویژه آنکه گردشگری دینی سفرهای میلیونی را در پی دارد و این امر بر فعالیت‌های اقتصادی استان و تبدیل آن به مقصد مهم گردشگری تأثیر خواهد داشت.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • مقصد نهایی سردار آزمون مشخص شد
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود