Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@00:07:54 GMT

تداوم بارندگی ها/ کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۹۷۴۶

تداوم بارندگی ها/ کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا

ضیاییان با اشاره به تداوم بارندگی ها در استان های مختلف کشور، گفت: امروز ابتدا در استان های ساحلی خزر و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی کشور کاهش ۷ تا ۱۰ درجه ای دما پیش بینی می شود.

«صادق ضیاییان» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از اواخر وقت شنبه ( ۱۰ اسفند) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده است و امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز ( ۱۱ اسفند) دراستان های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

 

وی با اشاره به بارش باران و برف در استان های نیمه شمالی کشور طی روز دوشنبه ( ۱۲ اسفند) خاطرنشان کرد: روز سه شنبه ، سامانه بارشی در شمال شرق، سواحل شرقی خزر و ارتفاعات البرز شرقی فعال خواهد بود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: امروز ابتدا در استان های ساحلی خزر و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی کشور کاهش ۷ تا ۱۰ درجه ای دما پیش بینی می شود.

 

ضیاییان تصریح کرد: از بعدازظهر امروز و روز دوشنبه ( ۱۲ اسفند) در نیمه شرقی و روز سه شنبه در شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

 

وی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز دوشنبه ( ۱۱ اسفند) ابری، همراه با بارش باران و مه رقیق، گاهی رگبار و رعد و برق و در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود. 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیش بینی آب و هوا بارش برف و باران سازمان هواشناسی پیش بینی می شود وزش باد سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

یاسر اشتاد کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی روز دوشنبه سامانه بارشی در استان تقویت و برای تمامی مناطق استان بارش‌های مطلوبی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش دمای موقتی نیز برای استان از روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سردشت با ۵.۴ میلی متر بیشترین بارش را داشت و در ارومیه نیز ۲.۱ میلی‌متر باندگی ثبت شد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت شوط با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با مثبت ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بودند؛ دمای ارومیه نیز بین مثبت ۸ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته وزش تندباد‌های لحظه‌ای نیز گزارش شده که بیشترین سرعت ثبت شده از شهرستان نقده با ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

اشتاد گفت: امروز نیز وزش باد شدید برای اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود که با ایجاد گرد و خاک همراه است و احتمال کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد