Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب نژاد از غربالگری شنوایی ۱۴ هزار و ۳۰۲ نوزاد در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ کودک دچار کم شنوایی شناسایی و تحت مداخلات توانبخشی قرار گرفتند.

علی عرب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه 12 اسفندماه (3 مارس مصادف با  سال 2020 میلادی ) روز جهانی شنوایی نامگذاری شده است، گفت: شعار روز جهانی شنوایی در سال جاری «اجازه ندهید کم شنوایی شما را محدود کند» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد موالید استان (۱۴ هزار و ۳۰۲ نوزاد) در 11 ماهه نخست سالجاری تحت پوشش برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان قرار گرفتند، افزود: از این مجموع تعداد ۲۲۰ کودک به مرحله تشخیص راه یافتند که پس از ارزیابی تشخیصی تعداد ۱۲۱کودک به مرحله مداخلات توانبخشی و دارویی راه یافتند.

 

عرب نژاد بیان کرد: در نهایت از مجموع ۴۱ کودک، تعداد ۱۸ کودک مورد مداخلات طبی (دارویی) قرار گرفتند و ۲۳ کودک، دچار کم شنوایی، ملایم تا عمیق، شناسایی و تحت مداخلات توانبخشی قرار گرفته و تعداد ۲۳ کودک سمعک دریافت کردند.

 

به گفته وی از این تعداد 19 سمعک بصورت رایگان به کودکان بی بضاعت از طریق اداره کل بهزیستی استان تحویل شده است و همچنین شش کودک در مرحله کاشت حلزون هستند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درحال حاضر استان خراسان جنوبی، دارای ۱۷ دستگاه غربالگری شنوایی مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه است،عنوان کرد: همچنین تعداد ۲۰ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در استان، در حال ارائه خدمت به همشهریان هستند.

 

عرب نژاد افزود: درحال حاضر ۲۱ مجری غربالگری آموزش دیده، ۱۶ مسئول پیگیری، جهت پیگیری کودکان شناسایی شده در برنامه تا حصول نتیجه درمان، چهار کارشناس شنوایی شناس در کلینیک های ارزیابی شنوایی شناسی و ۱۱ نفر متخصص گوش و حلق و بینی و اطفال در استان در  برنامه  همکاری دارند.

 

وی با بیان اینکه ۱۵ موسسه غیردولتی تحت نظارت اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به عنوان بخش غیردولتی و 2 مرکز غیردولتی خانواده و کودک کم شنوا درشهرستان های بیرجند و قاین در این برنامه فعالیت دارند، گفت: با توجه به اهمیت این برنامه به خانواده ها هشدار می دهیم در بدو تولد از غربالگری شنوایی نوزادان خود مطمئن شوند و مراقب شنوایی فرزندان خود باشند چرا که بی علامتی شایع ترین علامت افت شنوایی در بدو تولد است و  بهترین زمان طلایی جهت تشخیص تا 3 ماهگی و درمان کم شنوایی تا 6 ماهگی است.

 

عرب نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری در جهت ارتقاء سلامت عمومی جامعه و کاهش هزینه‌های بهداشتی نقش عمده‌ای دارد، گفت: اختلالات شنوايی به عنوان شايعترين معلوليت مادرزادی در بدو تولد است و هر گونه اقدام پيشگيرانه و مداخله ای در اين زمينه اساسی و ارزشمند محسوب می شود و نقش مهمی در كاهش هزينه ها و پيامدهای ناشی از آن در خانواده و اجتماع خواهد داشت.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد افراد ناشنوای تحت پوشش بهزیستی استان سه هزار و ۸۲۶ نفر هستند، افزود: در سال جاری ۸۰۰ میلیون ریال جهت کاشت حلزون و تعمیر وسایل آن به افراد متقاضی پشت نوبت کمک صورت گرفته که اکثر این افراد بدلیل حساسیت سنِّ شنوایی زیر پنج و شش سال می باشند.

 

به گفته وی از این تعداد ۳۳ نفر کمک به تعمیر وسایل سمعک، ۴ نفر کاشت حلزون و ۲۲ نفر هم پشت نوبت انجام عمل کاشت در حال تکمیل پرونده هستند، مبلغ کمک هزینه کاشت حلزون ۶۰ میلیون ریال و کمک به تعمیرات لوازم هم حداکثر ۴۰ میلیون ریال است.

 

عرب نژاد با بیان اینکه همچنین در سال جاری به ۱۴۳ نفر واگذاری سمعک با اولویت کودکان و دانش آموزان داشته ایم، ادامه داد: مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوای آوای فرشتگان نیز بعنوان یکی از دو مرکز ارائه دهنده ی خدمات تخصصی-آموزشی،تربیت شنیداری و گفتاردرمانی کودکان کم شنوا و ناشنوا با ظرفیت ۵۶ نفر در راستای آموزش این کودکان فعالیت می کنند.


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد:مرکز خانواده کودک کم شنوا و ناشنوای ترنم در شهرستان قاین نیز در حال حاضر با پذیرش ۱۳ کودک ناشنوا و کم شنوا فعالیت می کند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی غربالگری مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی غربالگری شنوایی کودک کم شنوا کاشت حلزون کم شنوایی عرب نژاد ۲۳ کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی

به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه کاپیتان باسابقه پرسپولیس که این روزها درگیر درمان مصدومیت خود است و به این ترتیب در دیدارهای سرخپوشان نیز غایب بوده، بعد از تماشای کلیپ احساسی یک هوادار اهل خراسان ضمن اهدای پیراهن شماره ۲ خود به وی هدایای دیگری را نیز تقدیم این کودک کرد.

در کلیپی که از طریق یکی از دوستان به دست امید عالیشاه رسیده بود محمد با اشاره به علاقه خاصی که به پرسپولیس و امید عالیشاه دارد از او به عنوان "قهرمان خود" نام برده بود. این کودک که پدرش را نیز از دست داده به همراه مادر خود در خراسان شمالی و روستایی به لوجلی زندگی می‌کند و شرایط اقتصادی وی باعث شد تا کاپیتان سرخ‌ها برنامه و سورپرایز ویژه‌ای برای او در نظر داشته باشد.

امید عالیشاه ضمن ارسال پیراهن شماره ۲ خود برای این کودک، هدایای دیگری از جمله تلویزیون و یک سری اقلام دیگر نیز به آدرسی که از او به دست آورده بود ارسال کرد تا این چنین به دنبال خوشحالی وی باشد.

کاپیتان پرسپولیس امیدوار است در آستانه بازی حساس این هفته تیمش مقابل سپاهان با پشت سر گذاشتن مصدومیت، شرایط همراهی سرخپوشان را در این جدال به دست بیاورد و باید دید قادر به انجام آن خواهد بود یا خیر.

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • عکس| اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند